תוצאות קריוטיפ ו-X שביר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות קריוטיפ ו-X שביר
    pbhbv
    14/04/2009

    שלום רב!

    אנחנו בהליך של תרומת ביצית ופונדקאות, ועשינו בדיקות של ס שביר וקריוטיפ לתורמת הביצית שלנו (זה נעשה בחו"ל) קיבלנו תוצאות היום ונשמח לדעת אם יש לכך איזו שהי משמעות או משהו שכדאי שנשקול מחדש-
    analysis revealed a total of 44 autosomes and 2 sex chromosomes with the presence of satellite on chromosome number 22. however no specific functions have been associated with the satellite segment so far. hence the karyotype can be considered as apparently normal. the sample was grown in a folate deficient medium. the samle was cultured using Thymidylate Synthetase inhibitor method. a total of 100 cellswere analyzed by Quinacrine, Gimemsa and GTC banding. analysis reveald 46, x,x apprently normal female pattern. no fragile site wasnoted on the X chromosome. some patirnts with clinical suspicion of Fragile X can still have a fragile site in spite of showing normal karyotype, and this can be detected by DNA analysis only.
    האם מומלץ לעשת בדיקה של ה-DNA לאור התשובה, האם כדאי שנעשה בדיקה ל-X של הגבר גם...?

    תודה על התשובות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות קריוטיפ ו-X שביר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות קריוטיפ ו-X שביר

    ד''ר גאונה אלטרסקו
    16/04/2009

    כן כדאי לבצע בדיקת X שביר כמו שצריך בDNA

    לגבר לא מומלץ ע"י האיגוד הגנטיקאים לבצע X שביר מסיבות הבאות: אם לגבר אין פיגור שכלי זאות אומרת שאין לו מעל 200 חזרות והוא לא חולה. החזרות לא עוברות הגדלה מגבר לצאצאים שלו כך זמקסימום הילדים יהיו נשאים אך לא חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך בירור-

    pbhbv
    16/04/2009

    האם בבדיקת DNA לבדוק גם את הקריוטיפ וגם את ה-X השביר? או שמספיק אחד מהם?

    האם עדיף במקום לבדוק את הקריוטיפ של הגבר בבדיקה רגילה פה בארץ?

    רב-תודות על התשובה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצים את השאלה שוב...

    pbhbv
    18/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו