האם יש צורך בבדיקת מי שפיר?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם יש צורך בבדיקת מי שפיר?
    מיטל
    11/01/2010

    שלום,אני בת 33,הריון שלישי עם תאומים שבוע 21.
    קיבלתי תוצאה של בדיקת חלבון עוברי והשכלול יצא גבוה מאוד 1:114 כאשר A.F.P=1.26
    בבדיקת השקיפות עורפית עובר אחד 0.9 מ"מ CRL=4.49 ועובר שני 0.9 מ"מ CRL=4.68 (ללא בדיקת דם רק אולטראסאונד)למה להתייחס כל אחד אומר לי משהו אחר,הרופא המטפל ממליץ על בדיקת מי שפיר וטוען שהתוצאה גבוהה וחריגה מאוד,לעומתו היועץ הגנטי טוען שאין הצדקה לדיקור מי שפיר וטוען שאין להתייחס לתוצאת השכלול אלא לחלבון העוברי בלבד שעדיין בנורמה.
    מבקשת את דעתך הנוספת בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש צורך בבדיקת מי שפיר?

    ד''ר לינה באסל
    11/01/2010

    אין תשובה חד משמעית במצה זה. בדיקת שקיפות עורפית אמינה הרבה יותר מחלבון עוברי (במיוחד בתאומים). יחד עם זאת, רק בבדיקת מי שפיר ניתן לגלות בעיה כרומוזומלית באמינות מלאה. את יכולה לא לבצע בדיקת מי שפיר במידה ואת מוכנה לקחת סיכון קטן לבעיה כרומוזומלית בעוברים. חשוב מאוד לעבור יעוץ גנטי ולקבל הסבר על בדיקות מי שפיר ובדיקות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו