בדיקות גנטיות - למי לעשות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות גנטיות - למי לעשות
    דנה
    19/06/2010

    שלום,
    אני ממוצא אשכנזי (שני ההורים - יהודים מרוסיה), ובעלי ממוצא אשכנזי חלקי (אם - יהודיה אשכנזית, אב - רוסי לא יהודי).
    הבנתי שהכיסוי בבדיקות יהיה יותר טוב עבורי - המוטציות אצל אשכנזים נחקרו יותר בארץ, ואצל בעלי הכיסוי יהיה חלקי בלבד, ז"א לא ניתן יהיה לבדוק חלק מהמוטציות (אלה של החלק הרוסי), מנגד, להבנתי, יש לו פחות סיכויים למחלות עקב ערבוב הגנים.
    אני מתלבטת אם לעשות בדיקה עליי או עליו, כיוון שבקו"ח שלי הבדיקות הרבה יותר יקרות - הפער של 2,300 ש"ח. לא עדיף להשקיע את הכסף בסקירות? הנימוק בעד - התוצאות ישמשו אותי בלידות הבאות, בתקווה. מי שפיר כרגע אני לא מתכננת לעשות. עשיתי בדיקת שקיפות - הייתה טובה. יש לי מעט זמן להחליט.
    אודה מאוד לעזרתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות גנטיות - למי לעשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות גנטיות - למי לעשות

    פרופ' אוהד בירק
    20/06/2010

    ניסחת את העובדות היטב. צריך לזכור אבל שלגבי המחלות באשכנזים, הן גם הרבה פחות שכיחות בלא אשכנזים. את הבדיקה ל-X שביר את חייבת לעשות במילא, וכדאי גם שאת תעשי את הבדיקה ל-CF שהיא בחינם ממילא וכושר הגילוי שלה באשכנזים יותר גבוה. לגבי השאר, אומנם עדיף במעט שאת תעשי אבל אתם יכולים להחליט שעדיף שהוא יבצע מטעמים כלכליים: אומנם כושר הגילוי אצלך מעט יותר גבוה אבל גם הסיכון לנשאות בצד הלא אשכנזי של בעלך קטן מאוד ממילא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו