ביטוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ביטוח
    נורית
    13/11/2008

    שלום רב, אם אדם שסובל במשך שנים מבעיות נשימה כתוצאה מאלרגיה (באופן קל) ואז יום אחד הוא נתקף בעיות נשימה קשות בגלל האלרגיה והוא נעדר לתקופה של חודש מעבודתו. החומר שגורם לו לאלרגיה בנשימה נמצא במקום העבודה שלו ואחרי שהלך לרופא תעסוקתי הרופא קבע שאסור לו לבוא בקרבת החומר. מקום העבודה דואג לא להעסיק אותו בקרבת החומר ונותן לו מיגון מתאים והוא חוזר לעבודה סדירה. השאלה הנשאלת היא - במקרה כזה שאדם רוצה לתבוע על מחלת מקצוע ורוצה להוכיח קשר בין המצאותו בקרבת החומר כל השנים לבין הבעית אלרגיה נשימתית. מתי עליו להגיש את התביעה? הבנתי שבתאונת עבודה אפשר לתבוע 15 חודשים מאז אירוע המקרה של התאונה. אבל במחלת מקצוע לא מדובר בתאונה אלא מחלה, אין "אירוע" משמעותי שבו המחלה התגלתה כי רק אחרי התקף נשימה שגרם להעדרות של חודש מהעבודה נמצא הסבר וקשר לבעית הנשימה ולחומר שגורם לזה בעבודה והרופא שטיפל בו שלח אותו לרופא תעסוקתי. (חשוב לציין שלמרות שהחולה חושב שזה בגלל החומר, זה לא בטוח כתוצאה ממנו ויש להוכיח זאת -ככה שזה לא משהו שביטוח לאומי יקבל בקלות) במידה ועברו 15 חודשים מאז אותו חודש שהוא לא עבד מבעיות נשימה - האם אפשר לתבוע וגם לקבל החזר רטרואקטיבי או שזה בדיוק כמו בתאונת עבודה ויש לתבוע 15 חודשים לאחר המקרה כדי לקבל החזר רטרואקטיבי? בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר טמיר גפן
    13/11/2008

    שלום רב!
    השאלה הנה יותר פרוצדורלית מאשר רפואית. יש לברר את התשובות בביטוח לאומי או אצל עו"ד.
    בכבוד רב ד"ר גפן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת מקצוע

    ד``ר מרק-אלן לוי
    13/11/2008

    מחלת מקצוע הינה מצב שבין אדם חלה עקב העבודה . עם לאיש יש מחלה נשימתית לדוגמה אסתמה שהתפתח עקב עבודתו ומידי פעם יש לו התלקחות אבל הוא מטופל באופן קבוע עקה אסתמה אין כל בעיה לתבוע ביטוחלאומי גם אחרי ההתלקחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו