האם חייבים ניתוח?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם חייבים ניתוח?
    לי
    22/05/2013

    בני עוד חודש בן 3, עשיתי לו בדיקת מעבדת שינה, היום קיבלתי את התשובות ואני ממש ממש לחוצה. האם חייבים ניתוח שקדים? האם כדאי לחזור על בדיקת השינה? האם יש אפשרות שזה יסתדר ללא ניתוח?זה דום נשימה או הפרעת שינה?


    תשובות הבדיקה:
    משך שינה 8 שעות 49 דקות, נרשמו 132 התעוררויות שמשכן קצר מ-15 שניות, 26 התעוררויות שמשכן ארוך מ-15 שניות, יעילות שינה 88%. אובחנו 132 הפסקות נשימה חלקיות AHI 15. נרשמו 101 ירידות ברמת ריווי החמצן בדם בצפיפות של 11.4 לשעה מרמה בסיסית של 98% עד למינימום של 85%. הערות: תעודת נשימה ריתמית סינכרונית לאורך ליל הבדיקה כמעט ללא אירועים של נשימה פאראדוקסלית(היכולה להעיד על מאמץ נשימתי).צפיפות יקיצות (הקצרות מ15 שניות) של 15 לשעה הינה מעבר לתחום הנורמה לגיל. נצפו 20 אפניאות מרכזיות בצפיפות 2.3 לשעה 16 מהן לוו בירידה ברמת ריווי החמצן בדם. האפנאיות המרכזיות התבטאו כבודדות או בזוגות ללא רצפים ארוכים יותר. סיכום ביקור: בבדיקה מדגמית של קלטת הווידאו נשימה רועשת\נחירה בחלקים רבים מהלילה , בולט יותר כאשר שוכב על הגב.הנחירות לוו באירועים של הפרעות נשימה, ירידות סטורציה ושינוי תנוחה. הפרעות הנשימה התבטאו ברצפים חוזרים בני עד 8 הפרעות לרצף.בבדיקת הפוליסומנוגרפיה ארכיטקטורת השינה תקינה, לא אובחנו תנויות רגליים פתולוגיות.נצפו במרוצת הלילה סך 132 הפרעות נשימה לא מרכזיות בצפיפות 15 לשעה , 101 מהן לוו בירידה ברמת חמצון.


    תודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם חייבים ניתוח?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם חייבים ניתוח? - תגובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2013

    לי שלום רב.
    מדובר בבדיקה המצביעה על הפרעה משמעותית!!! בשינה, הפסקות של נשימה בממוצע של 15 בשעה, ובמרביתן מלווה בירידה בחימצון הדם העורקי.
    מצב נתון זה מפריע על ההתפתחות הקוגניטיבית של הילד והניתוח של כריתת השקדים והשקד השלישי יסייעו רבות באיכות השינה והחיים של בנך.
    לא מומלץ להמתין גם אם לעתיד לבוא, אמור לחול שיפור, אלא שאם הוא יגיע, יארך הזמן והוא ימשיך ויסבול. (וגם אתם כהורים).
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו