שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    שולמית
    03/07/2008

    שלום רב, יש לי שאלה. בני בן ה-10 מפיק המון צהוב מהאוזניים. כל יומיים שלושה אני מנקה לו. האם יש טיפול לנושא? כמו כן, האם הוא צריך להגיע לרופא כדי שישאב לו את הליכלוך? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקוי אזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    05/07/2008

    שלום שולמית,
    התיאור שלך של הפרשה צהובה מהאזניים או לכלוך מוגדר בשפה הרפואית כצרומן (דונג).
    לדונג בתעלה החיצונית של האוזן יש תפקידים חשובים של הגנה בפני זיהומים של התעלה החיצונית והגנה מפני חדירת גופים זרים.
    כמו כן מונע הדונג תחושת הד באוזן.
    עודף הדונג בתעלה החיצונית נע לכיוון פתח תעלת האוזן החיצונית ומומלץ לנקות עודף זה בהתאם לצורך, באמצעות אצבע וממחטת נייר (טישיו).
    למרות הנוהג המקובל לנקות אוזניים לאחר כל מקלחת עם המקלות הקטנים המצופים צמר גפן (צמרוני מקלות אזנים), אני רוצה להדגיש כי אסור להכניס לתעלת האוזן את מקלות האוזנים , שכן הכנסתם לתעלת האוזן עלולה לדחוס את הדונג עמוק בתעלה, מה שעלול לגרום לתחושת סתימת האוזן ונזקים נוספים.
    מקלות אלה נועדו לניקוי הקפלים החיצוניים של האפרכסת ולשימושים אחרים שאינם קשורים בהכרח לניקוי אוזניים.
    רק כאשר נוצרת תחושת סתימה של האוזן יש לפנות לרופא אף אוזן גרון לטיפול.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו