ניתוח אנדואידים נוסף לתינוקת בת שנה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח אנדואידים נוסף לתינוקת בת שנה
    שרון
    06/11/2008

    שלום דר' יצחק ענתבי ביתי בת שנה ו3 חודשים , בגיל 8 חודשים עברה ניתוח פוליפים לאחר מעבדת שינה שתוצאותיה הוגדרו כ"חומרה קשה".ובבדיקה נצפו 150 אירועים נשימתיים המביאים לRDI של 23.2 בשעה, ורויון חמצן מינימלי 78%. בחודשיים האחרונים הבחנו שוב כי היא נוחרת בלילה ושלחו אותנו למעבדת שינה נוספת ולהלן התוצאות: 124 יקיצות ועירויות אינדקס 20.5 בשעה,נצפו 69 ארועים נשימתיים חסימתיים המביאים לRDI של 11.4 אירועים בשעה.רויון חמצן בערנות 97%, בשינה 96% מינימלי 90% עם אינדקס דסטאורציות של 0.3 אירועים בשעה. שוב הבדיקה מאובחנת כ"דום נשימה חסימתי בחומרה קשה. אבקש לדעת מה המלצתך להמשך טיפול האם המצב מחייב ניתוח נוסף? והאם זה מסוכן לא לנתח בשלב זה? אני רוצה לציין שהילדה עירנית במהלך היום וישנה לילה רצוף ללא הפרעות. אודה לתשובתך בהקדם. בברכה, שרון. ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דום נשימה בשינה והטיפול בו

    ד``ר יצחק ענתבי
    06/11/2008

    שרון שלום רב.
    ממכתבך אני למד שבעקבות דום נשימה בשינה (על-פי בדיקת מעבדת שינה) בוצע לבתך ניתוח פוליפים (אדנואיד, שקד שלישי).
    אם כך הדבר, נעשתה טעות בשיקול הרפואי, כי למצב המתואר (בבדיקות במעבדת השינה הראשון והשני), יש חובה!!! רפואית בכריתה משולבת של השקד השלישי והשקדים הפלטינים, (הרגילים).
    תקופת הרגיעה בהפסקות הנשימה של הבת, נבעו, ככל הנראה, מהורדת חלק מהמסה החוסמת, הגורמת לתופעת דום הנשימה.
    יש לזכור שכאשר כריתת שקד שלישי מבוצעת בגיל הנמוך מ 3 שנים, סיכוי הגדילה שלו מחדש, הוא גבוה, לעומת זאת בכריתת השקדים הפלטינים, (בכל גיל), לא תהיה צמיחה מחודשת.
    חומרת דום הנשימה, גם אם הילדה "מתפקדת" רגיל בשעות היום, מחייבת את הניתוח (בכל גיל !!!), בו יוסר מחדש השקד השלישי, אך בעיקר השקדים הפלטינים.

    איחולי בריאות שלמה , ושינה רוויה לבתך ולך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדר' ענתבי תודה רבה על תגובתך המהיר

    שרון
    06/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדר' ענתבי שאלה נוספת באותו נושא

    שרון
    06/11/2008

    לא ציינתי שבזמן בדיקת מעבדת השינה הילדה היתה מצוננת ולפני שנרדמה ניסיתי לעזור לה קצת עם מי מלח. למיטב ידיעתי זה משפיע על תוצאות הבדיקה. לשאלתי, עד כמה זה משפיע על התוצאות? אודה שוב לתשובתך, בברכה, שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה באותו נושא.

    ד``ר יצחק ענתבי
    07/11/2008

    שרון שלום רב.
    אכן יש השפעה לגודש באף, אלא שתוצאות בדיקות -(הדגש על 2 בדיקות),- מעבדת השינה, הינן
    כל-כך שליליות, שהשפעת ההצטננות הינה מיזערית!!
    על כן לעניות דעתי, יש לבצע את הניתוח, עליו הצבעתי בתשובתי הקודמת.
    בריאות שלמה, ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבת שלום ותודה רבה עזרת לנו המון!

    שרון
    07/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו