מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח אנדואידים נוסף לתינוקת בת שנהשרון06/11/2008
שלום דר' יצחק ענתבי ביתי בת שנה ו3 חודשים , בגיל 8 חודשים עברה ניתוח פוליפים לאחר מעבדת שינה שתוצאותיה הוגדרו כ"חומרה קשה".ובבדיקה נצפו 150 אירועים נשימתיים המביאים לRDI של 23.2 בשעה, ורויון חמצן מינימלי 78%. בחודשיים האחרונים הבחנו שוב כי היא נוחרת בלילה ושלחו אותנו למעבדת שינה נוספת ולהלן התוצאות: 124 יקיצות ועירויות אינדקס 20.5 בשעה,נצפו 69 ארועים נשימתיים חסימתיים המביאים לRDI של 11.4 אירועים בשעה.רויון חמצן בערנות 97%, בשינה 96% מינימלי 90% עם אינדקס דסטאורציות של 0.3 אירועים בשעה. שוב הבדיקה מאובחנת כ"דום נשימה חסימתי בחומרה קשה. אבקש לדעת מה המלצתך להמשך טיפול האם המצב מחייב ניתוח נוסף? והאם זה מסוכן לא לנתח בשלב זה? אני רוצה לציין שהילדה עירנית במהלך היום וישנה לילה רצוף ללא הפרעות. אודה לתשובתך בהקדם. בברכה, שרון. ה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דום נשימה בשינה והטיפול בו
ד``ר יצחק ענתבי06/11/2008שרון שלום רב.
ממכתבך אני למד שבעקבות דום נשימה בשינה (על-פי בדיקת מעבדת שינה) בוצע לבתך ניתוח פוליפים (אדנואיד, שקד שלישי).
אם כך הדבר, נעשתה טעות בשיקול הרפואי, כי למצב המתואר (בבדיקות במעבדת השינה הראשון והשני), יש חובה!!! רפואית בכריתה משולבת של השקד השלישי והשקדים הפלטינים, (הרגילים).
תקופת הרגיעה בהפסקות הנשימה של הבת, נבעו, ככל הנראה, מהורדת חלק מהמסה החוסמת, הגורמת לתופעת דום הנשימה.
יש לזכור שכאשר כריתת שקד שלישי מבוצעת בגיל הנמוך מ 3 שנים, סיכוי הגדילה שלו מחדש, הוא גבוה, לעומת זאת בכריתת השקדים הפלטינים, (בכל גיל), לא תהיה צמיחה מחודשת.
חומרת דום הנשימה, גם אם הילדה "מתפקדת" רגיל בשעות היום, מחייבת את הניתוח (בכל גיל !!!), בו יוסר מחדש השקד השלישי, אך בעיקר השקדים הפלטינים.
איחולי בריאות שלמה , ושינה רוויה לבתך ולך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר' ענתבי תודה רבה על תגובתך המהיר
שרון06/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר' ענתבי שאלה נוספת באותו נושא
שרון06/11/2008לא ציינתי שבזמן בדיקת מעבדת השינה הילדה היתה מצוננת ולפני שנרדמה ניסיתי לעזור לה קצת עם מי מלח. למיטב ידיעתי זה משפיע על תוצאות הבדיקה. לשאלתי, עד כמה זה משפיע על התוצאות? אודה שוב לתשובתך, בברכה, שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה באותו נושא.
ד``ר יצחק ענתבי07/11/2008שרון שלום רב.
אכן יש השפעה לגודש באף, אלא שתוצאות בדיקות -(הדגש על 2 בדיקות),- מעבדת השינה, הינן
כל-כך שליליות, שהשפעת ההצטננות הינה מיזערית!!
על כן לעניות דעתי, יש לבצע את הניתוח, עליו הצבעתי בתשובתי הקודמת.
בריאות שלמה, ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום ותודה רבה עזרת לנו המון!
שרון07/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)