בן 3 וחצי בעיה באוזן וטיקים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 3 וחצי בעיה באוזן וטיקים
    ורד
    16/02/2009

    שלום רב לבני יש היסטוריה של שינה לא סדירה עם התעוררויות רבות ונחירות עמוקות. כמו כן יש לו נשימה כבדה ותמיד יש הרגשה שהוא גדוש באף. לפני חצי שנה בעקבות עיכוב בדיבור והגיה לא נכונה רופא אאג ראה שקדים מוגדלים (+2+3)ונשלחנו לבדיקת אזניים ולמרפאת שינה בשאלת הפרעה נשימתית חסימתית במהלך השינה. התוצאות של בדיקת השמיעה הראתה על TYPE B בטימפנומטריה אך למרות זאת ספים בתחום הנורמה בזיהוי תמונות. במעבדת השינה הרופא המליץ לא לנתח את השקדים וכתב כי הפסקות הנשימה היו בגדר הנורמה. לפני שבועיים הוא חלה בוירוס עם חום גבוה והחל לעשות "טיקים" של מעין פיהוק. לאחר שהחום לא ירד אובחנה אצלו בפעם הראשונה בחייו דלקת באוזן. קיבל אנטיביוטיקה. חלה הקלה והיום עדיין עושה את ה"פיהוק" ונוספו לזה טיקים בעין ואתמול הוא ממש מזיז גם את הכתף כאילו משהו מפריע לו בפנים. בשל סתימות האזניים קבלנו טיפות לריכוך. שאלתי היא: האם יכול להיות שיש לו בעיות באזניים שגורמות לבעיות בהגיה ושיבוש דיבור למרות הבדיקות שהראו אחרת? האם כדאי לשקול שוב ניתוח?בגן במשך שנה שלמה מדברים על סרבול ונפילות רבות. האם הדבר קשור? האם למרות ההמלצה של מעבדת השינה יכול להיות שפוליפים מפריעים לו לישון? האם כדאי לעשות ניתוח באזניים גם במצבו או שזה משהו סביר? האם העובדה שהאזניים עם צרומן דחוס גורמת לבעיות?האם הדבר גורם לטיקים הנ"ל? סליחה אך אני מיואשת! תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בשינה, ו"תיקים"

    ד``ר יצחק ענתבי
    16/02/2009

    ורד שלום רב.
    נשימה כבדה, נחירות, התעוררויות ושינה לא סדירה, מצביעים על הפרעה בזרימת האוויר מהאף אל הלוע, ככל הניראה בגלל שקד שלישי מוגדל.
    ליקוי השמיעה של בנך, הטימפנומטריה, והאיחור בהתפתחות הדיבור, מצביעים על הפרעה בשמיעה שיש בה משמעות בהתפתחות הכללית שלו.
    תוצאות בדיקת מעבדת השינה, מעידים על כך שאין דום נשימה בשינה
    בסיכום כל האמור מעלה, אין לדעתי מנוס מלהתערב כירורגית לכריתת השקד השלישי, והכנסת צינוריות-כפתורים לאוזניים, ולא לניתוח השקדים.
    אני מאמין, על פי מכתבך, שהפקקים באוזניים לא היו בשעת בדיקת השמיעה, שהרי הטימפנומטריה וסף השמיעה היו שונים מהנכתב בו.
    אין כל קשר בין המימצאים באוזניים, ההפרעה הנשימתית בשינה, לבין התיקים של הילד, זאת יש לבדוק ע"י נוירולוג ילדים.
    אל יאוש, ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    ורד
    16/02/2009

    דר' ענתבי שלום, הפקקים היו באזניים בבדיקת השמיעה. לא הבנתי מתשובתך האם יש לכך משמעות? ושאלה נוספת: אני מתכוונת לקחת אותו לבדיקת שמיעה וטימפנ', האם שבועיים אחרי הדלקת זה סביר או כדאי לחכות עם זה קצת עד שנוזלים באם קיימים יתייבשו? שוב תודה על התשובה המפורטת והמרגיעה בחלקה. ורד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת לורד.

    ד``ר יצחק ענתבי
    16/02/2009

    ורד ערב טוב.
    אכן פקקים כמתואר במכתבך הראשון, מפריעים משמעותית בקביעת מצב השמיעה, והטימפנומטריה.
    כדאי לבצע את בדיקת השמיעה לאחר ניקוי התעלות, ולשאלתך, גם לאחר דלקת.
    שבועיים מסיום תהליך דלקתי באוזניים, הוא זמן סביר לביצוע הבדיקה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    ורד
    17/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו