ניתוח השתלת עור תוף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח השתלת עור תוף
    עדי
    24/02/2009

    שלום. קוראים לי עדי, אני כמעט בת 14. מגיל 3 חודשים יש לי בעיות אוזניים הכוללות הרבה דלקות, ניתוח כפתורים בגיל שנה, ניתוח הוצאת כפתורים בגיל 5, וניתוח כפתורים שני ושקד שלישי בגיל 8. מהניתוח כפתורים האחרון הכפתורים יצאו בעצמם, אך נשאר לי נקב בעור התוף בשתי האוזניים. בגיל 10 או 11 תכננו לעשות לי שני ניתוחים לסגירת עור התוף בכל אוזן, אך נפשית לא הייתי מוכנה ולכן לא עשיתי את הניתוח. היום חזרתי מביקורת של רופא א.א.ג., אני הולכת לביקורת פעם בחודשיים-שלושה. הוא אמר לי שעכשיו האוזן יבשה וזאת הזדמנות טובה לבצע את הניתוח, ורצה לקבוע לי ניתוח ראשון כבר באמצע-סוף מרץ. יש לי כמה שאלות שרציתי לשאול, אז אם מישהו יוכל להגיב לי לפחות על חלק מהשאלות (רופאים או מישהו שעבר ניתוח כזה) אני אשמח.. 1. מה בדיוק קורה בניתוח הזה? 2. ההרדמה מתבצעת באמצעות במסיכה או בזריקת הרדמה, והאם היא הרדמה כללית או מקומית? 3. מה הסיכויים שאחרי 6 שנים הנקבים (שנשארו קטנים מאוד) ייסגרו בכל מקרה? 4. כמה זמן התאוששות ועל אילו הרגלים צריך לשמור אחרי הניתוח (גם בתקופה של ההתאוששות וגם לאחר מכן)? 5. עד עכשיו אסור היה לי להרטיב את האוזן בכלל. אני מתקלחת רק עם אטמי אוזניים מיוחדים ואני נכנסת לבריכה רק עם אטמים וכובע ים, אסור לי לצלול. האם זה ישתנה לאחר הניתוח? 6. מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח בגילי? 7. משתילים עור תוף. אני בשלב שהגוף גדל. האם ההשתלה לא יכולה להקרע כתוצאה מהגדילה? 8. כמה זמן אפשר לחכות עם זה (אני לא מרגישה שאני במצב נפשי המאפשר לי לעשות את הניתוח הזה) וכיצד זה ישפיע על סיכויי ההצלחה של הניתוח? 9. כמה זמן מחכים בין הניתוח הראשון לשני? 10. קראתי על תופעה שנקראת כולסטאטומה. מהי תופעה זו ומה הסיכויים שזה יקרה.? תודה, עדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח השתלת עור תוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת עור תוף

    ד``ר יהושע דנינו
    25/02/2009

    שלום עדי,
    ראשית אני מברך אותך שבגילך הצעיר את מתנסחת בבהירות ובבגרות מעוררת התפעלות.
    להלן תשובותי לשאלותייך:
    1. בניתוח סוגרים את הנקב בעור התוף בעזרת שתל של רקמה הנלקחת מהגוף.
    2. בדרך כלל ההרדמה היא כללית, באמצעות החדרת חומרי הרדמה דרך הוריד. וזה לא נורא כפי שזה נשמע, זה פשוט יחסית ולא כואב.
    3. הנקבים אמורים להסגר באופן טבעי עד כשנה לאחר היווצרותם. אם לא נסגרו במשך 6 שנים הסיכוי שיסגרו באופן ספונטיני וללא ניתוח הוא אפסי. כלומר, מומלץ הניתוח לסגירת הנקבים.
    4. ההתאושות היא כיומיים שלושה, אז משתחריים הביתה וחוזרים לביה"ח לאחר שבוע להוצאת התפרים. לאחר הניתוח יש להמנע מפעילות גופנית מאומצת במשך כחודש ולהמנע מהרטבת האוזן במשך מספר חודשים תלוי במצב ההחלמה.
    5. תשובה לשאלה זו ראי בתשובה 4. אולם לאחר מספר חודשים תוכלי לשוב לשחות ללא אטמים ולצלול ללא אטמים רק לאחר כשנה.
    6. סיכויי ההצלחה של הניתוח הם 80-90%.
    7. אין מה לדאוג זה לא יקרע עם הגדילה.
    8. מומלץ לא להמתין זמן רב כי יכולים להתפתח זיהומים שידחו את הניתוח.
    9. בין שני הניתוחים יש להמתין כשנה.
    10. כולסטאטומה היא מחלה שבה תאי קשקש של האוזן החיצונית כלואים באוזן התיכונה. הסיכוי שמחלה זו תקרה לאחר הניתוח הוא קטן מאד.
    עדי, היו לך שאלות רבות ומגוונות,
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה...

    רותם
    25/02/2009

    היי.. רציתי לשאול אם אין אפשרות לסגור את הנקב עם תפרים נמסים? תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפירת עור תוף

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/03/2009

    עדי שלום רב,
    אין כל אפשרות של תפירה בעור התוף, (תארי לעצמך תוף-בתיזמורת- שבו העור ניקרע,) האם תפירתו תיתן את אותם הצלילים? או יהיה באותו החוזק?
    את הטלאי מניחים בצמוד לאיזור הנקב, וכלי הדם מהתופית עוברים אל הטלאי, ומצמידים אותו .
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל בו ניתן לבצע השתלת עור תוף

    יורם
    17/07/2009

    שלום,
    בני רון בן 9 ועור התוף שלו "נמחק" לחלוטין האם ניתן לבצע השתלה בגיל זה?
    אם לא באיזה גיל?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל מתאים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/07/2009

    יורם שלום רב.
    למעשה גיל המנותח אינו רלוונטי להצלחה הניתוחית, הגורם הקובע אם "כדאי" לנתח, הוא התנהגות הילד, ושיתוף הפעולה שלו. יש ילדים בגיל בנך, המתנהגים כבוגרים, ולאחר הניתוח מאפשרים את ניקוי האוזן, מחומרים "התומכים" בטלאי המושתל, אי שיתוף פעולה יקשה על הטיפול האחר-ניתוחי, שלו, יש חלק משמעותי בהצלחה הניתוחית.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו