מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נפיחות חיצונית בגרוןגולדי01/03/2009
שלום רב אתמול הבחנתי כי יש לביתי בת 6.5 נפיחות חיצונית בגרון. רופא הילדים חושב שזו דלקת בבלוטת התריס, הופננו לבדיקות דם ולאולטרסאונד בלוטת המגן. מה זה אומר ? אני בחרדות , התור הקרוב ביותר לאולטרסאונד הוא רק ב - 09/03 , האם זה לא דחוף מידיי הנושא הזה ? האם הנפיחות הזו היא באמת סימפטום של בלוטת התריס ? אני חשבתי חזרת , הרופא שלל זאת אודה לתשובתכם המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות בצוואר
ד``ר יצחק ענתבי01/03/2009גולדי שלום רב.
מאחר ומדובר בנפיחות צווארית פיתאומית, סבירה ההנחה שמדובר בתהליך דלקתי חריף, אם זה בבלוטות לימפה בצוואר, או בציסטות מולדות, או כמו שנאמר לכם, בבלוטת התריס. ולא מדובר בתהליך גידולי !!!
ממכתבך לא ברור המיקום המדוייק של הנפיחות, שהינו בעל חשיבות באבחנה המבדלת.
בד"כ הטיפול הראשוני הוא מתן אנטיביוטיקה, והדמיה, (שעדיף לבצעה עם סיום הטיפול התרופתי).
לאור זאת המתנה של 10 ימים לבדיקת העל-שמע (אולטרסאונד), אינה ארוכה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות בגרון
גולדי02/03/2009בוקר טוב ראשית תודה עבור התשובה שנית !!! הנפיות היא בגרון מתחת לסנטר- נפיחות חיצונית . רופאת אף אוזן גרון שבדקה אותה אתמול אמרה שכדאי לעשות קודם את בדיקות הדם - לא נתנה לבנתיים טיפול אנטיביוטי וכן היא אומרת שייתכן שזה המבנה של הילדה , האם ייתכן הדבר ??? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מענה בלוטות בצוואר
ד``ר יצחק ענתבי02/03/2009גולדי שלום רב.
הנפיחות המתוארת על ידך, אינה כלל קשורה לבלוטת התריס, ויכולה כן להיות תלויה לבלוטת רוק סוב מנדיבולרית, או בלוטת לימפה, או כמו שכתבתי במענה מאתמול, ציסטה מולדת שהיזדהמה.
טיפול הבחירה במצב נפיחות פתאומי הוא לרוב אנטיביוטיקה, ואפשר במקביל, לבצע בדיקות דם, כמו ספירת דם, וגם בדיקת אולטרסאונד (יש צור בעוד כשבוע, וזה תקין), אלא שלא ברור מדוע יש לבצע בדיקת תיפקוד בלוטת התריס?
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
גולדי03/03/2009בוקר טוב תודה עבור התשובה אך אני מודאגת יותר מכיוון שהרופא המטפל שלה לא חשב לנכון לתת אנטיביוטיקה כרגע , מה לעשות ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה נוספת
גולדי03/03/2009בוקר טוב קיבלתי את תוצאות בדיקות - הספירה והשקיעה , הרופא משפחה טוען שהבדיקות תקינות למרות שאני רואה שישנם ערכים שמראים חריגות - התוצאות שמתקבלות באינטרנט - ערכים מסויימים נצבעו באדום, אפשר בבקשה להעביר לך את הבדיקות במייל ???? בכדיי שאהיה רגועה יותר ??? אני לא מזלזלת בחוות דעת הרופא משפחה אך הייתי רוצה לשמוע חוות דעת נוספת . תודה ויום נפלא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתגובה, ולתגובה הנוספת.
ד``ר יצחק ענתבי03/03/2009גולדי שוב שלום,
גם אני מכבד את החלטתו של רופא הילדים/משפחה, אך כדי להרגיע אותך, מדוע שלא תפני למומחה א.א.גרון, במרפאתך, להראות את מימצאי בדיקת הדם, ולבדוק את מהות הנפיחות הצווארית.
לצערי לא אוכל להעביר אליך את כתובת המייל שלי, או את מספר הפקס.
סליחה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובת בדיקת אנדוקרינולוגיה
גולדי03/03/2009תוצאות הבדיקה מראות על TSH - 0.21 FT4 - 21.1 FT3 - 8.13 מה זה אומר ? הרופא משפחה הפנה לאנדוקרינולוג , התורים לאנדוקרינולוג ארוכים מאוד , כמה זה דחוף ??? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות אנדוקריניות.
ד``ר יצחק ענתבי05/03/2009גולדי שלום רב.
אכן אם התוצאות אכן נכונות, (אפשרית טעות מעבדה), יש על פיהם הפרעה בתיפקוד הבלוטה, אין מדובר בבעיה חמורה או דחופה, יש לפנות להרחבת בירור אנדוקריני, או להסתייע בפורום אנדוקריני-סכרת.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתגובה
גולדי07/03/2009תודה רבה רבה רבה , עזרת לי מאוד - פורים שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)