שאלות...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות...
    אלונה
    26/05/2009

    שלום רב
    ביתי בת 16 חודשים
    בגיל חודש במהלך השינה הילדה היתה זזה הרבה וכן משמיעה קולות מוזרים...
    ללא אבחנה
    שלחו אותנו לנוירולוג שטען שהכל תקין
    לפני מס' חודשים התקררות ואז החל שיעול שחלף מעצמו
    לפני כחודשיים שוב התקררות ושיעול בהתקפים בלילה בעיקר,משכיבה לקימה ובבוקר כשהיא מתעוררת.(כמו כן אי נוחות במהלך השינה.היא יכולה להירדם ולאחר כעשר דק' להתחיל לבכות ולנוע בעצבנות.)שוב לא ניתן טיפול עד שפנינו לרופא ריאות שטען שמדובר בבעית רגישות דרכי נשימה עליונות ונתן טיפול בסינגולר ובסטרודקס לאף.לא חל שיפור ואף הרגשתי שהיתה החמרה ובהמלצת רופא המשפחה עברנו למשאף בודיקורט פעמיים ביום.היה שיפור כעבור 3 ימים ולאחר כשבוע עם הופעת נזלת שוב חזר השיעול בעוצמתו בעיקר בלילה.
    חזרתי לביקורת אצל מומחה הריאות ורק לבקשתי טען שאולי כדאי להתייעץ עם א.אג ולעשות בדיקה איני יודעת את שמה אך מדובר בהכנסת צינורית לאף לבד' אדנואידים (אם הבנתי נכון) רופא המשפחה אמר בנוסף שכדאי לבצע צילום מערות פנים
    1.האם אבחנה של סינוסיטיס שונה מאבחינה של אסטמה? ואם כך - למה נותנים טיפול בבודיקורט?
    2.מה בעצם בודקים בשתי הבדיקות הללו ומה הטיפול בהתאם?.
    3.בהנחה והבד' תקינות זה שולל לחלוטין בעיה הקשורה לדרכי נשימה עליונות?
    4.מה ההבדל בעצם בללכת לרופא א.א.ג לבין מומחה לריאות - במקרה הנ"ל זו לא חובה להתייעץ עם רופא א.א.ג ? הרי אם יש בעיה של נזלות שגורמות לשיעול אז מדובר באבחנה שאינה קשורה לריאות הלא כך? ובהמשך כיצד בעצם נזלת גורמת לשיעול?
    5.האם אי טיפול בנזלת עלול להחמיר מצב של ריאות או של שקדים? מה הטיפול בנזלת? האם כדאי לעזור לה איכשהוא בשלב זה של הבירור?
    6.האם ילד שנוחר כאשר הוא מנזול זה בהכרח מעיד על בעיה כלשהיא בדרכי נשימה עלינות או שמא במצבים כאלו גם תינוק "בריא" לגמרי ינחר?
    הכוונה מתי הנחירות הופכות סימפטום למשהו שעלול להוביל להתערבות?


    נא המלצתך בהקדם ומענה לשאלותיי בבקשה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך..

    אלונה
    26/05/2009

    רופא הריאות טען כי מדובר בילדה עם שקדים גדולים וכנראה אדנואידים (האם עוזר לאבחנה....?)
    אגב מבדיקה אחרונה טען כי השקדים גדלו....הוא היה בספק לפי כחודש במידת הגודל שלהם ומבד' שלשום טען שמדובר בהגדלה נוספת...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    אלונה שוב שלום רב.
    שקדים גדולים כמובן "מסייעים" בנחירות, ואולי גם יגרמו להפסקות נשימה בשינה. אך אם אכן חלה הגדלה בשקדים בטווח של שתי בדיקות, כדאי לפנות לבדיקת מומחה א.א.גרון.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובותיך הממצות ...

    אלונה
    26/05/2009

    יש לי עוד סוגיות..
    מה יכולה להיות הסיבה להגדלת השקדים? האם הנזלת? האם עצם ההגדלה שלהם מעידה על בעיה מסוימת?
    לציין רופא ילדים טען שהשקדים תקינים יממה לאחר שרופא הריאות טען שהם גדולים ??
    האם קשה לאבחן שקדים מוגדלים? ממה יכולה להיות סטיה כזו גדולה??
    כמו כן אני לא מבינה דבר מאוד בסיסי - למה לא מטפלים בנזלת אם היא הסימפטום לבעיה??
    האם על פניו התמונה נשמעת לך כתמונה של בעיה במערכת נשימה עליונה ?
    מדובר בשיעול שהופיע פעם אחת וחלף מעצמו ושיעול נוכחי שהחל לפני כחודשיים עם נזלת
    חום הופיע מדי פעם ליממה וחלף מעצמו
    לציין ילדה לא אכלנית בכלל!!!
    הנחירות לא מופיעות כל הזמן אלא רק כאשר היא מנוזלת ואז נניח במהלך האכלה היא משמיעה חרחורים שנשמעים מהאף...
    כמו כן במהלך השינה לא שמתי לב שהיא משאירה פה פתוח אלא דווקא הפוך - כאשר שמים לה מוצץ זה עוזר לה לחזור לשינה יותר בקלות
    אגב,האם צילום סינוסים כרוך בקרינה ? האם מומלץ? מה ההבדל בין תוצאותיו לבין הדיקה עם הצינורית ישירות לאף ..??
    האם בעיית נשימה גורמות לאי נוחות בשינה- ? האם זה מתבטא בתזוזות ואי שקט ?
    בנוגע לרעשים בגיל חודש האם שופך אור ועוזר באבחנה?
    האם תיתכן בעיה בגיל חודש ורק אחרי שנה היא מופיעה ואולי מחמירה..??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות לשאלות.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    אלונה שלום רב.
    1, האבחנה של סינוסיטיס שונה מאבחנה של אסטמה, גם מבחינת התלונות, , וגם המימצאים הקליניים. יש לציין שבחלק לא קטן מדלקות הסינוסים הכרוניים, יש עדות גם לאסטמה. הטיפול בבודיקורט ניתן לאסטמה ולא לסינוסיטיס, ומטרתו לשפר את איוורור הריאה.
    2, אוכל לענות לך רק על הסינוסים, במקרה של דלקת בודקים את האף, את הרגישויות, הלוע, ואם יש צורך גם מפנים להדמיה.
    3, במידה ונישללה בעיית סינוסים, או נזילות אחוריות מהאף, זה שולל את הסינוסים כגורם לשיעול.
    4, רופא א.א.גרון ורופא ריאות עובדים אמנם בדרכי הנשימה, אלא שאנו רופאי אץאץגרון מטפלים רק בדרכי הנשימה העליונות, ורופאי הריאות בתחתונות.
    5, מאחר ונזלת יכולה לגרום בדליפתה מטה , לגירוי בכניסה לגרון, גירוי זה יגרום לשיעול, ואי טיפול בנזלות האחוריות יכול לגרום להחמרה בשיעול, אך בד"כ לא בשקדים.
    6, ילד שנוחר בד"כ הדבר מצביע על הפרעה בדרכי הנשימה העליונות, .הנחירות לרוב מקורן באותה הפרעה, ולא בהכרח יהיה צורך בהתערבות כירורגית.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו