החלמה מניתוח הסרת שקדים+שקד שלישי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • החלמה מניתוח הסרת שקדים+שקד שלישי
    אמא ל - 2
    15/08/2009

    שלום רב
    בני בן שנתים ו - 4 חודשים, עבר ביום שלישי(לפני 4 ימים) את הניתוח המפורט בכותרת.
    הניתוח עבר בשלום וכן ההתאוששות.
    יום למחרת בבית החולים היה חום נמוך, 37.2/37.4
    הרופאים ביצעו בדיקת שתן, דם וצילום ראות, לא מצאו שום דבר
    אמרו שזה יכול להיות תגובה לניתוח/להרדמה, או משהו שדגר ויצא עכשיו
    הטיפול:
    נר/נורפן וכן אנטיביוטיקה.
    שוחררנו הביתה ביו שישי.
    אין ספק שמצבו משתפר.עדין מתקשה בבליעה ולא אוכל הרבה.
    שאלתי:
    1. למה הכוונה אוכל רך? האם פיתה טריה עם חומוס/טחינה זה בסדר?
    או רוגעלך טרי זה בסדר או חביתה שהתקררה? (אנלנו 4 ימים אחרי ניתוח!!)
    2. איזה פעילות כן מותר לעשות?
    3. נאמר משככי כאב עד שבוע מהניתוח האם זה נספר מיום הניתוח או מיום השחרור (היה 4 ימים בבית חולים)
    4. בגדול אין לו חום גג 37.4 כמה זמן אחרי הניתוח זה בעייתי ומצריך בקרה רפואית?

    תודה רבה
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה

    ד``ר יצחק ענתבי
    15/08/2009

    נעמה שלום רב.
    ה"חום", אכן, אינו סיבה לדאגה, והטיפול האנטיביוטי הינו מניעתי בלבד.
    קשיי הבליעה הינם אופיינים לניתוח זה.
    בהנחיות בשיחרור מהניתוח ממליצים על:
    1: אוכל רך. הכוונה לאוכל שאינו מצריך לעיסה, ודברי מאכל קרים כמו מעדנים,מרקים, דיסות, גלידות...... יש הטוענים שניתן לאכול כל מה שהמנותח/ת מעוניין ויכול לאכול, החשוב ביותר זה השתיה. כל זה לזמן של מספר ימים בודדים ( 3-4 ימים).
    2: להמנע ממאמץ גופני, ילדים אוהבים להתפרק ולהשתולל ולבטח כשהם מרגישים טוב, עד כמה שרק ניתן, להרגיעם, למשך השבוע הראשון מהניתוח.
    3: משכך כאבים מומלץ לקחת בימים הראשונים (3-4) אחת ל5-6 שעות, ואח"כ רק על פי הצורך.
    4: רק במקרה של חום שמעל ל 38 מעלות, כדאי לפנות לבדיקה, ללא כל קשר לחום מומלצת ביקורת הרופא המקצועי, לאחר כ 3 שבועות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו