צינון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צינון
    גלי
    23/10/2009

    שלום דוקטור,
    ביתי נולדה בשבוע 27 במשקל 1.2 קילו, כיום היא בת 4 חודשים (חודש מתוקן) ושוקלת 4 קילו.
    יש לה מחלת ראות כרונית שתעלם עד גיל שנתיים, שאומר, בין היתר, כי יכולה להדבק בוירוסים מהר יותר...
    היא מצוננת למעלה משבוע, אין לה נזלת שניתן לראות בנחיריים אלא הצינון נשמע שנמצא עמוק יותר בתוך האף. אני נותנת לה טיפות מי מלח מספר פעמים ביום אך לצערי אין שיפור. הצינון גורם לה לחרחר וקושי קל בנשימה בעיקר בזמן האוכל.
    מה ניתן לעשות כדי לפתור הבעיה מעבר לטיפות האף?
    אני זוכרת שבבית חולים כאשר הייתה מאושפזת היו נותנים לפגים במידה והיו הפרשות מהאף "סקשיין" שהיה שואב את ההפרשות (היו דוחפים צינור דק לתוך האף עמוק ולא מסתפקים בלנקות את האף/נחיריים בצורה שטחית).
    האם היא יכולה לפתח דלקת אוזניים או משהו אחר במידה והצינון נמשך זמן רב?
    מה הצעתך לטיפול מעבר לטיפות האף?

    תודה מראש

    ו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צינון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינון.

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/10/2009

    ליאת שלום רב.
    על-פניו ניראה שלא מדובר בצינון, וככל הנראה עסקינן בגודש בריריות באף, או בהתרחבות של השקד השלישי (אדנואיד).
    מאחר והטיפול עם מי מלח אינו יעיל, ישנם תכשירים אשר ניתנים דרך הפה, אך רק לאחר בדיקה, ובהמלצת רופא א.א.גרון של בתך.
    פעולת הסקשין מהאף, אינה מומלצת בידיים לא מיומנות, כי הפעולה, בהיותה חודרנית, עלולה לגרום לנזק לרירית האף.
    בהתיחסות לשאלתך על סכנת דלקת , כן, כל גודש באיזור לוע האף, עלול לגרום להפרעה באוזניים, החל מליקוי בשמיעה, וכלה בדלקות אוזניים.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינון

    גלי
    24/10/2009

    תודה על תשובתך המהירה.
    כשביתי הייתה מאושפזת תקופה ממושכת בפגיה (למעלה מעשרה שבועות) נאמר לי מס' פעמים כי כל נושא החיחורים מאפיין פגים ואין להתייחס לזה חשיבות וזו רק שאלה של זמן עד שיעבור לבד, מה דעתך?
    דבר שני, נאמר לי כבר בעבר שדלקות אוזניים עלולות להופיע רק אם מתלווה לצינון גם חום, האם נכון?
    דבר נוסף ואחרון, האם שימוש מתמשך בתרסיסים של מי מלח יכול להזיק?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון" - המשך.

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2009

    ליאת בוקר טוב.
    אענה לשאלותייך אחת לאחת.
    נושא החירחורים, בעקרו הוא נושא השייך לבעיית הריאות, ועל כן אני סומך על הרופאים שאמרו שהזמן ישפר אותם.
    דלקות אוזניים מופיעות ללא קשר עם החום הנילווה לצינון. מובן מאליו שדלקת באוזניים יכולה לגרום לעלייה בחום.
    שימוש ממושך ומושכל במי מלח אינו גורם לנזק, אלא שעל-פי תחושותייך, במכתבך הראשון, אין כל השפעה לטיפול הנ"ל, אז מדוע להמשיך?
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון"

    גלי
    27/10/2009

    היי ד"ר,
    בהמשך להמלצתך הייתי אתמול אצל רופא מומחה של אף אוזן גרון (מנהל מחלקה). ביתי נימנמה בעגלה ואני סיפרתי לו על מצבה. הרופא הסתכל עליה ואמר שמכיוון שהילדה נראית נינוחה ולא מראה מצוקה של נשימה הוא לא רואה צורך לבדוק אותה. אמר לי שניתן להיעזר במכשיר אדים במקום מי מלח ולא להפעיל מזגן בחדר מכיוון שזה מייבשו....זהו....
    האמת שדי הופתעתי שלא בדק אותה בכלל....מה דעתך?
    כשירדתי לבית מרקחת לקנות מכשיר אדים שאלו אותי אם אני רוצה מכשיר אדים קרים או חמים. מה אתה ממליץ?
    האם ניתן להשתמש במכשיר אדים במקביל למזגן שפועל בחדר? (בסדנת השחרור מהפגיה נאמר מפורשות שיש צורך במזגן על מנת לשמור על טמפ' נמוכה וזה חשוב ביותר לפחות בשנה הראשונה).

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון "-המשך II.

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/10/2009

    גלי שלום רב.
    לצערי מה שנעשה (או יותר נכון מה שלא נעשה), נישמע לי הזוי, שהרי את הגעת יחד עם בתך לבדיקת רופא, שמתוך "רחמים" החליט לא לבדוק את הבת. היכן את היית, מדוע לא דרשת בדיקה, פיזיקלית, והסתפקת במבט עין ובסיפור המעשה?
    מכשיר האדים אמור ליצור אווירה לחה בחדר, ולא משנה אם מדובר באדים חמים או קרים. בנושא הטמפרטורה הנמוכה אותה את אמורה לשמור על-פי הנחיית הפגייה, אני ממליץ להתייעץ עם רופא ריאות ילדים.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו