שקדים גדולים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שקדים גדולים
    גל
    03/12/2009

    בני בן 4 סובל מהפרעות נשימה בשינה.
    בצילום רנטגן הובחן כבעל שקד שלישי מוגדל.
    ומביקת של רופא אאג מומחה נקבע כי שקדים מוגדלים דרגה 3-4.
    הומלץ על כריתת שקדים+שקד שלישי.
    שאלתי היא- כיצד מוגדרים שקדים גדולים? האם דרגה 3-4 זה הגדול ביותר?איך מודדים? האם זה נושקים?
    אני מוטרד יותר מניתוח השקדים עקב הסיבוכים העלולים להתרחש ועקב הכאב לאחר הניתוח, מדוע חייבים להוציא גם אותם?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקדים גדולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקדים מוגדלים

    ד``ר יצחק ענתבי
    04/12/2009

    גל שלום רב.
    במכתבך מוזכרת הפרעת נשימה בשינה, ואיני יודע אם מדובר בדום נשימה בשינה ומה חומרת
    ההפרעה בשינה, על-כן מומלץ לבדוק את מצב השינה במרפאה להפרעות בשינה.
    גודל השקד הינו גודל שרירותי, כאשר הכל נתון לרשמיו של הרופא הבודק, ומקובל ששקדים מוגדלים 4+ (דרגה 4),הינם שקדים נושקים או משיקים.
    להזכירך, לא גודל השקדים הוא הקובע את הצורך בכריתתם, אלא רק תופעות הלוואי הניגרמות
    מהשקדים המוגדלים.
    ההחלטה על הצורך בכריתה של השקד השלישי בלבד, או עם השקדים, מיתחשבת רק בסימפטומים שהוסברו לעי"ל, ובהקשר זה חשוב לדעת, שאם יש הפסקות נשימה בשינה, ניתוח השקד השלישי בלבד, אינו אפקטיבי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו