מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אדנואידים מוגדליםליטל14/01/2010
שלום רב,
אני פונה אליך לאחר שהרופא שנועצנו בו לא עזר לנו כלל וכל שאלה ששאלתי נעניתי בצעקות.
בני בן שלוש ושלושה חודשים. מגיל 0 סובל מריור. בצילום אובחנו אדנואידים מוגדלים. בדיקת שמיעה - 20% ירידה בשמיעה באוזן אחת (בשניה תקין). בחודש האחרון הריור התגבר מאוד והוא נוחר חזק מאוד בלילה.
הרופא שנועצנו בו ממליץ לחכות לקיץ (לא ברור לי למה) ואז לשקול ניתוח.
השאלה היא האם כדאי לנתח או להמתין?
מה הסיכונים הטמונים בניתוח זה מלבד הסיכון הטמון בהרדמה מלאה?
האם הפגיעה בשמיעה היא הפיכה, כלומר האם לאחר הניתוח השמיעה תהיה תקינה לחלוטין?
מה זה "כפתורים" שעליהם דיבר הרופא?
תודה מראש,
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואידים וריור.
ד``ר יצחק ענתבי15/01/2010ליטל שלום רב.
יש לך ולבנך את הזכות המלאה להגיע לרופא שעונה,ואינו צועק !!!
הפיתרון לבעיית הריור אינו בניתוח השקד השלישי (האדנואיד). אלא שמסיפורך את מתארת שרק בחודש האחרון הריור התגבר, כדאי לבדוק אם אין בעיה אחרת בבדרכי הנשימה העליונים, או בחלל הפה.
כריתת האדנואיד כן חיונית במקרה של נחירות, אך מאחר ומצב זה של הנחירות הינו חדש יחסית, לא כדאי למהר!
הירידה בשמיעה לא נימדדת ב %, אלא בדציבלים, וממכתבך אני למד שיש "ירידה" של 20 ד.ב.
את המילה ירידה שמתי בגרשיים, כי למעשה השמיעה ב 20 ד.ב. נמצאת מתאימה לנורמה.
מאחר ועל פי תשובתי יש ספק בצורך בניתוח, ובתקופות החורף הגודש במערכת הנשימה ואיוורור
האוזניים פוחת, (ובקיץ מישתפר), המליץ הרופא להמתין לקיץ.
כל פגיעת שמיעה הולכתית היא לא פגיעה קבועה, ובטיפול נכון ניתן לתקנה.
הכפתורים או הצינוריות, הם אותם כלים שהמנתח מכניס לתופיות כדי לשמור על איוורור האוזן
התיכונה, ולשפר בכך את השמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ליטל19/01/2010אני מודה לך מקרב לב על ההסבר הבהיר והמפורט.
בברכה,
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
