מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת סטורציהלימור דורון14/04/2010
שלום רב,
לבן שלי, בן שנה ו-9 חודשים גילו שקד שלישי מוגדל, הוא נוחר בלילה ובשיא החורף גם היו לו הפסקות נשימה. נשלחתי לעשות בדיקת סטורציה ובבדיקה נמצא כי ישנן בממוצע כ- 8 הפסקות נשימה בשעה. עשינו גם בדיקת שמיעה שיצאה תקינה סה"כ בגבול הנורמה התחתון, נמצא כי יש קצת חסימה באוורור.
האם ניתן לסמוך על בדיקת הסטורציה הביתית? עד כמה אמינה בדיקה זו?האם כדאי ללכת למעבדת שינה?
ישנם גם שקדים מוגדלים. האם כדאי להוריד את השקד השלישי בגיל צעיר זה וגם את השקדים???
אודה מאד על תשובתך.
תודה מראש,
לימור דורון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה וסטורציה
ד``ר יצחק ענתבי14/04/2010לימור שלום רב.
אחלק את תשובתי לנחירות ולהפסקות הנשימה.
הנחירות לרוב ניגרמות משקד שלישי מוגדל, המיצר את נתיב האוויר באיזור לוע האף, ואין להם קשר עם דום בנשימה בשינה, במידה והנחירות הינן בכל עונות השנה (כך הבנתי ממכתבך), יש מקום לשקול את הסרתו.
דום הנשימה ובעקבות כך הירידה בריכוז החמצן בדם, ניגרמים ביגלל ההפסקות בנשימה, והינן קשורות באופן ישיר, לשקדים.
מאחר ובמכתבך את מציינת שתופעה זו קיימת בשיא החורף, (כחודשיים בשנה בלבד), וגם אם מדובר
בהפסקות משמעותיות, אינני ממליץ לנתח את השקדים, מהסיבה שאם בשנה אחת המערכת מפריעה חודשיים, בשנה שלאחריה היא תפריע עו פחות......
הבדיקה המבוצעת בבית היא מספיק אמינה, ומאחר וסיכום תשובתי שאין מה למהר לכרות את השקדים, אין בבדיקה במעבדת שינה כל צורך
אחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
