בדיקת סטורציה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת סטורציה
    לימור דורון
    14/04/2010

    שלום רב,

    לבן שלי, בן שנה ו-9 חודשים גילו שקד שלישי מוגדל, הוא נוחר בלילה ובשיא החורף גם היו לו הפסקות נשימה. נשלחתי לעשות בדיקת סטורציה ובבדיקה נמצא כי ישנן בממוצע כ- 8 הפסקות נשימה בשעה. עשינו גם בדיקת שמיעה שיצאה תקינה סה"כ בגבול הנורמה התחתון, נמצא כי יש קצת חסימה באוורור.
    האם ניתן לסמוך על בדיקת הסטורציה הביתית? עד כמה אמינה בדיקה זו?האם כדאי ללכת למעבדת שינה?
    ישנם גם שקדים מוגדלים. האם כדאי להוריד את השקד השלישי בגיל צעיר זה וגם את השקדים???

    אודה מאד על תשובתך.

    תודה מראש,

    לימור דורון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת סטורציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה וסטורציה

    ד``ר יצחק ענתבי
    14/04/2010

    לימור שלום רב.
    אחלק את תשובתי לנחירות ולהפסקות הנשימה.
    הנחירות לרוב ניגרמות משקד שלישי מוגדל, המיצר את נתיב האוויר באיזור לוע האף, ואין להם קשר עם דום בנשימה בשינה, במידה והנחירות הינן בכל עונות השנה (כך הבנתי ממכתבך), יש מקום לשקול את הסרתו.
    דום הנשימה ובעקבות כך הירידה בריכוז החמצן בדם, ניגרמים ביגלל ההפסקות בנשימה, והינן קשורות באופן ישיר, לשקדים.
    מאחר ובמכתבך את מציינת שתופעה זו קיימת בשיא החורף, (כחודשיים בשנה בלבד), וגם אם מדובר
    בהפסקות משמעותיות, אינני ממליץ לנתח את השקדים, מהסיבה שאם בשנה אחת המערכת מפריעה חודשיים, בשנה שלאחריה היא תפריע עו פחות......
    הבדיקה המבוצעת בבית היא מספיק אמינה, ומאחר וסיכום תשובתי שאין מה למהר לכרות את השקדים, אין בבדיקה במעבדת שינה כל צורך
    אחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו