התפתחות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות
    לי
    18/09/2008

    שלום. בתי בת שנה וחודשיים עם עיכוב מוטורי- היא מתיישבת בכוחות עצמה, זוחלת גחון,נעמדת על 4 אך לא זוחלת כך. אנחנו בטיפול אצל נוירולוג, ובאים למעקב כל 3 חודשים (בפעם האחרונה היינו אצלו לפני שבוע והוא אמר שהטונוס תקין אך בברך שמאל מעט מופחת) הילדה נולדה עם היקף ראש 31.5 ס"מ (אחיה בן ה-5 נולד עם 32.5 ס"מ והוא ילד נבון ומפותח מאוד). כיום היקף ראשה הוא 41.7 ס"מ (הנוירולוג מדד לה). אתמול הייתי בטיפת חלב והאחות אמרה לי שהיא נורא מודאגת שכן היא הציבה את נתוני הילדה על הגרף וראתה השטחה של היקף הראש (מגיל 11 חודשים היקף הראש היה 41 ס"מ במשך כחודשיים ואז עלה מעט ל41.7 ס"מ.) היא הפנתה אותי דחוף לרופא והוא אמר שישנם ילדים שזה נורמלי אצלם וישנם כאילו שזה מעיד על בעייה. הוא הציע שנתייעץ עם הנוירולוג בעוד 3 חודשים ואז יוחלט אם לשלוח ל- CT מוח (טען שלא צריך כרגע כי יש הרבה קרינה ). מבחינה קוגניטיבית הילדה מתפתחת יפה אם כי ממדי גופה מעט קטנים בהשוואה לילדים אחרים. היא צוחקת, ממלמלת, אומרת וה וה (אבא) אור (מצביעה גם לכיוונו) טה טה (סבתא). לפתע היום הילדה תפסה ארגז של שתייה והתרוממה על רגליה כשהיא נתמכת בו, בכתה מעט מבהלה, רצתה שאוריד אותה שאלתי היא: האם זהו סימן חיובי לגבי ההתפתחות שלה כי עשתה את זה רק פעם אחת? תודה וסליחה על המכתב הארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    לי
    21/09/2008

    כשבתי שוכבת על גבה היא מזיזה את הידיים והרגליים במהירות (בד"כ כששמחה). כשיושבת היא מתנדנדת במיוחד כששומעת שירים אך לא רק אך יוצרת קשר עין טוב ומשחקת יפה.כשרוצה משהו אז היא צועקת. היא גם מוחה כפיים הרבה, היא ישנה טוב (כל הלילה) מבלי להתעורר, האם יש מצב שהיא סובלת מתסמונת רט?! (מדאיגה אותי ההשטחה בהיקף הראש אף שהנוירולוג לא אמר לי כלום בקשר לכך)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות

    פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי
    26/09/2008

    כמובן התאור שלך מצביע על ניסיון לעמידה בתמיכה שהוא שלב התפתחותי נוסף המצביע על התקדמות ולא נסיגה התפתתחותית.
    עם זאת מדובר בשילוב של איחור מוטורי והיקף ראש קטן עם רשם להתפתחות קוגניטיבית תקינה. במקרים כאלו יש צורך בברור נוירולוגי אשר כולל גם את ההיסטוריה משפחתית וההיסטוריה סב לידתית ויש מקום לשקל בדיקות נוספות. מכיון שאת נמצאת במעקב נוירולוגי חזקה על הנוירולוג שלך שידע כיצד ומתי להעמיק את הברור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו