פיגור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיגור
    יעל
    07/01/2009

    שלום רציתי לדעת איך אפשר לאבחן ילד עם פיגור קל. מתי בעצם נגמר איחור התפתחותי ומתחיל פיגור קל. האם ילד שמתפתח לאט אבל בסופו של דבר משיג את כל אבני הדרך יכול בסופו של דבר להיות מאובחן כסובל מפיגור קל? שאלה ספציפית : מה בהתפתחות של ילד בן שנה ו4 אמור להדאיג לגבי פיגור שכלי? מה הם הדברים שאם הוא לא עושה אותם יכול להצביע על פיגור ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיגור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיגור קל

    פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב
    07/01/2009

    פיגור נקבע בהערכה של תפקודיו השוניםשל הילד או הבוגר ביחס לבני גילובתחומים השונים שפתי ושTHBUאינו שפתי.דרגת הפיגור נקבעת בהערכה מדודה של פסיכולוג התפתחותי בטסטים אקויולנטים לבדיקת IQ. כאנו אומרים איחור אנחנו מתכוונים שישנו פער עם בני אותו גיל אבל עדיין יש צנס להדביקו מגיל 4-6 כשקיים עדיין איחור במספר תחומי התפתחות (לא באחד) ניתן לחשוב שמדובר בפיגור ואז בד"כ ההגדרה קבועה ולא אמורה להשתנות אם ההערכה היתה נכונה אלא אם כן מצבו של הילד מחמיר או שלא הוערך נכון בגלל מיומנות המעריך או חוסר שיתוף פעולה מצד הילד. אם ילד בן 4 אינו מדבר במשפטים מלאים מורכבים, אינו מבין הוראות יחס, אינו מצייר או רק משרבט ומאחר גם בתפקודים אלרים (גם אם תפקוד המוטוריקה הגסה מצוין ,(וכל זה יחד ולא כל אחד בנפרד יש טעם לבדוק זאת במסגרת מכון להתפתחות הילד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכוונתי בן שנה ו4

    יעל
    08/01/2009

    פספסת את השנה. השאלה היא מה בהתפתחותו של ילד בן שנה ו4 יכול להצביע על בעית פיגור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו