האם תסמונת טורט עוברת בתורשה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם תסמונת טורט עוברת בתורשה?
    yn1977
    26/06/2009

    שלום
    אני בחור בן 32, בריא בסה"כ.
    לפני מספר שנים, אחד הרופאים שהלכתי להבדק אצלו בעקבות טיקים שיש לי בפנים, ואני מדגיש שזה בצורה מאוד זניחה, אמר לי שיש לי את הסימפומים של תסמונת טורט.
    אני נמצא כעת בקשר זוגי, ולבת הזוג שלי יש חששות שהדבר יכול לעבור לילדים. אנחנו נמצאים בצומת דרכים, והתייעצתי עם מספר גורמים וכל אחד נתן את דעתו, דעות סותרות לחלוטין.
    אני מבקש מאוד לדעת מהצוות פה, ומהאנשים שנתקלו בבעיה דומה, מה דעתם, כיצב אפשר לאבחן, האם ע"י בדיקות גנטיות ניתן לעלות על הנושא בטרם נכנסים להריון?
    אני מבקש לדעת זאת יותר בשבילי, כי אני זה שאשא בתוצאות, גם אם בת הזוג הנוכחית תעזוב כי לא תוכל להתמודד עם הבשורה.
    יש לציין, שבימים האחרונים נכנסתי למחשבות דכאוניות ואני מפחד שדבר זה יפיל כל קשר זוגי בעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טורט

    פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי
    27/06/2009

    עצתי לך היא להבדק אצל נוירולוג או מומחה להפרעות תנועה כדי לודא אם האבחנה היא טורט או טיקים בלבד. לטורט יש מאפיינים כמו טיקים קוליים, התחלה לפני גיל 18 ומשך של שנה רצוף ללא הפסקה שעולה על 3 ח'. כמו כן מלווה הרבה פעמים בהפרעות כפייתיות הפרעת קשב ולקוי למידה.
    אם אין מדובר בטורט אין מקום לדבר על תורשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת טורט

    סיגל
    25/07/2009

    שלום לך : שמי סיגל אני אמא ל 3 ילדים .
    יש לי ילד בן 10 עם הפרעות קשב וריכוז
    וילד בן 14 עם תסמונת טורט . ילד מאוד קשה מופרע כל היום מסתובב ברחובות ,
    לא מוכן ללכת לשום חוג .הוא מטופל בתרופות ואצל פסיכולוגית אך שום דבר לא עוזר .
    הוא עושה המון שטויות ואחיו נגררים אחריו . אני ממש מיואשת מהמצב .
    בעלי בדיכאון ממנו וגם הוא מטופל בתרופות .
    החלטנו לאור המצב לשלוח את הילד לפנמיה או מקום שמתאים לו .
    והוא כל הזמן מאיים שאם הוא יגיע למקום הזה הוא ישרוף את הבית , יפנצר את הגלגלים של המכונית . פעם אחת הוא איים שהוא יזמין לנו משטרה כי הוא לא קיבל דבר מה ובאמת כך עשה .
    אם הוא לא מקבל מה שהוא רוצה הוא מרביץ לאחים שלו שובר לי דברים בבית .
    אני ממש על סף יאוש מה ניתן לעשות עם ילד כזה ?
    סליחה על המכתב הארוך ותודה מראש סיגל .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו