מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אבחון פיגור בגיל שנתייםיולי09/08/2009
יש לי חברה עם ילד בן שנתיים(שנה ו10 מתוקן). הילד נולד בשבוע 34 היה שבועיים בפגיה. כל ההתפתחות שלו הייתה קצת מאוחרת אבל לא נורא (לדעתי)
הוא התחיל ללכת בגיל שנה ו8 ועכשיו כבר רץ. יש לו בערך 45-50 מילים אבל הוא עדיין לא מחבר צירופי מילים, הוא יודע את כל חיקי גופו, מצביע, מאוד תקשורתי, חייכן, יש לו מוטוריקה עדינה מעולה (בונה מגדלים,משחיל ) אבל החברה שלי מאוד מודאגת לגביו- היא חוששת לגבי פיגור שכלי קל. הילד הבכור שלה היה מאוד מתקדם והיא כל הזמן משווה : "הגדול בגילו כבר דיבר שוטף, ידע צבעים וכו'..
לי הוא נראה ילד מקסים ושמח, לא מהמהירים בהתפתחות אבל ממש לא מפגר.
הילד נמצא במעקב מכון התפתחות הילד (בגלל הפגות) ועבר בדיקת התפתחות ממש לפני שבוע - הרופא אמר שהילד מתפתח פחות או יותר בהתאם לגילו (יש עיכוב קטן בהתפתחות השפה- מצפים בגיל שנתיים לצירופי מילים) וסה"כ הכל בסדר אבל החברה שלי עדיין לחוצה ומפחדת שעוד שניה יאבחנו את הילד שלה בפיגור שכלי.
לא יודעת איך להרגיע אותה. האם בגיל שנתיים אפשר לשלול לחלוטין פיגור שכל? מה הם הסימנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיגור קל
פרופ' ברוריה גדעוני בן-זאב12/08/2009הגדרה של פיגור היא על סמך תפקוד בתחומים השונים והשוואתם לטווח הנורמה של הגיל ..אין בדיקות סמויות לפיגור פרט להערכה התפתחותית עכשוית ולכן אם הרופא ההתפתחותי מעריך את הילד בגבולות התקין -הוא בגבולות התקין.
לעתים התמונה של פגור (קל ) נעשית יותר ברורה עם הגיל שנפתחים פערים מעבר לטווח הנורמה בין הילד לבין בני גילו ביותר מתחום התפתחותי אחד (אחרת מדובר על עיכוב ספציפי ולא פיגור) אבל לא ניתן לנחש לעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

