דיפלגיה ספסטית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיפלגיה ספסטית
    ש
    20/06/2010

    שלום רב
    בני בן 4 הוא אחד מתאומים שנולדמו בשבוע 27 נולד עם דימום במוח דרגה 2, סבל מ INF APASM וכעט ללא טיפול, היום היינו אצל נוירולוג ילדים ובממצאים ישנה דיפלגיה ספסטית. טווחים שמורים למעט 30 POP ANGLE מימין ו- 20 משמאל. הליכה עם ולגזציה ניכרת. רושם של חולשה.
    רציתי בבקשה לדעת מה פירוש הממצאים ומה זו ולגזציה, אודה על תשובתך המהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיפלגיה ספסטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי
    20/06/2010

    דיפלגיה ספסטית הוא סוג של שיתוק מוחין. בעקרון סוג קל יחסית אשר אופייני לפגים. הילדים לרוב מסוגלים ללכת באופו עצמאי לעיתים עם עזרה מסוימת. לרוב מדובר בילדים עם יכולת שכלית תקינה. לגבי הטוחים, כתוצאה מהספסטיות ברגליים יש קושי ביישור הברכיים ויש זוית מסוימת, לעיתים זה מחייב טיפול בנוסף לפיזיותרפיה כגון בוטוקס.
    ולגזציה ? אני מניחה שהתכוון ל-ואלגוס valgus כלומר מנח כפות הרגליים עם נטיה החוצה. זה חלק מהתוצאה של הדיפלגיה הספסטית.
    אני ממליצה להתייעץ גם עם אורטופד ילדים שמתמצא בשיתוק מוחין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו