חיסון אנטי-D לאחר הפלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיסון אנטי-D לאחר הפלה
    איריס
    20/10/2008

    שלום רב, אני בעלת סוג דם RH- אחרי לידה אחת ושלוש הפלות (בסדר הזה), בתוכן - 2 גרידות. לפי תוצאות בדיקת הדם שנערכה בתחילת ההריון האחרון לא נמצאו נוגדנים בדמי. בהריון אחרון - לפני כ-5.5 שבועות עברתי הפלה טבעית בשלב מוקדם מאד (שבוע 5.1), שאובחנה כשלמה. ביום השני לדימום קיבלתי חיסון אנטי D. לאחר 3 שבועות מתחילת ההפלה הסתבר שההריון למעשה נמשך, כשנמצא שק בקוטר 4.5 שבועות ברחם. במעקב צמוד בשבועיים וחצי הבאים של בדיקות בטא + אולטראסאונד השק גדל רק מעט עד 7 מ"מ קוטר ולא נצפה עובר - נראה באופן ברור שזהו הריון שאינו מתפתח כראוי. ההנחה היא שישנה סבירות גבוהה בתאום ובכל אופן בשארית הריונית ש"שרדה" את ההפלה (בעבר היה לי הריון תאומים ויש נטיה גנטית במשפחתי). קיבלתי כדורי ציטוטק לזירוז ההפלה, אולם שלשום החל דימום קל ואתמול בבדיקת אולטראסאונד נוספת הרחם נראה נקי, כך שההפלה קרתה ללא התערבות תרופתית. לשאלתי את הרופא האם עליי לקבל חיסון נוסף של אנטי D נעניתי שאין צורך, מאחר והחיסון הקודם (5.5 שבועות קודם) עדיין תופס. בינתיים הפך הדימום הקל לכבד מאד (כך היה גם לפני 5.5 שבועות, בהפלה הקודמת) ואני מעט מוטרדת מערבוב דם. שאלותיי - לכמה זמן החיסון תופס? האם לא עדיף לקבל חיסון נוסף ליתר בטחון? אם כן, לא אוכל לקבלו לפני יום רביעי מאחר והיום ערב חג, והדבר אומר מינימום 96 שעות מתחילת הדימום - האם לא מאוחר מדי? בנוסף, האם איני צריכה לעבור בדיקת כייל נוגדנים ולעקוב? תודה, וסליחה על אורך הכתוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיסון אנטי-D לאחר הפלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד``ר יורם גלעדי
    21/10/2008

    1 - החיסון שקיבלתי מספק. אין צורך לקבל חיסון נוסף
    2 - אין צורך במעקב של כייל הנוגדנים
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובה מהירה ומרגיעה

    איריס
    25/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו