מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיסון אנטי-D לאחר הפלהאיריס20/10/2008
שלום רב, אני בעלת סוג דם RH- אחרי לידה אחת ושלוש הפלות (בסדר הזה), בתוכן - 2 גרידות. לפי תוצאות בדיקת הדם שנערכה בתחילת ההריון האחרון לא נמצאו נוגדנים בדמי. בהריון אחרון - לפני כ-5.5 שבועות עברתי הפלה טבעית בשלב מוקדם מאד (שבוע 5.1), שאובחנה כשלמה. ביום השני לדימום קיבלתי חיסון אנטי D. לאחר 3 שבועות מתחילת ההפלה הסתבר שההריון למעשה נמשך, כשנמצא שק בקוטר 4.5 שבועות ברחם. במעקב צמוד בשבועיים וחצי הבאים של בדיקות בטא + אולטראסאונד השק גדל רק מעט עד 7 מ"מ קוטר ולא נצפה עובר - נראה באופן ברור שזהו הריון שאינו מתפתח כראוי. ההנחה היא שישנה סבירות גבוהה בתאום ובכל אופן בשארית הריונית ש"שרדה" את ההפלה (בעבר היה לי הריון תאומים ויש נטיה גנטית במשפחתי). קיבלתי כדורי ציטוטק לזירוז ההפלה, אולם שלשום החל דימום קל ואתמול בבדיקת אולטראסאונד נוספת הרחם נראה נקי, כך שההפלה קרתה ללא התערבות תרופתית. לשאלתי את הרופא האם עליי לקבל חיסון נוסף של אנטי D נעניתי שאין צורך, מאחר והחיסון הקודם (5.5 שבועות קודם) עדיין תופס. בינתיים הפך הדימום הקל לכבד מאד (כך היה גם לפני 5.5 שבועות, בהפלה הקודמת) ואני מעט מוטרדת מערבוב דם. שאלותיי - לכמה זמן החיסון תופס? האם לא עדיף לקבל חיסון נוסף ליתר בטחון? אם כן, לא אוכל לקבלו לפני יום רביעי מאחר והיום ערב חג, והדבר אומר מינימום 96 שעות מתחילת הדימום - האם לא מאוחר מדי? בנוסף, האם איני צריכה לעבור בדיקת כייל נוגדנים ולעקוב? תודה, וסליחה על אורך הכתוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי21/10/20081 - החיסון שקיבלתי מספק. אין צורך לקבל חיסון נוסף
2 - אין צורך במעקב של כייל הנוגדנים
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובה מהירה ומרגיעה
איריס25/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



