אבי חולה דנמציה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבי חולה דנמציה
    חבס מרגלית
    14/10/2011

    לאחרונה אובחן אבי כחולה דימנציה והוא באופן פתאומי הפסיק לתפקד וכרגע הוא מרותק למיטה וזקוק לטיפול סיעודי.
    שאלתי היא האם אין טיפול פיזיוטרפי לרגליים שעד אבחון המחלה הוא הלך רגיל אומנם קצת צולע בגלל בעיות בברכיים אבל הלך , כושר הדיבור משתנה מידי פעם,האם יש לזה טיפול מפני שבבית חולים לא אמרו לנו כלום בקושי דיברו איתנו וקופת חולים אמרו שישלחו איבחון ועדיין לא שלחו.
    שאלה נוספת לפני שגילו את המחלה גילנו על אבי סיפור מעברו שהשאיר אותנו הממוים כעסנו והשתדלנו לא לדון בזה יותר מידי בגלל אמא אבל עכשיו עם גילוי המחלה הוא לא מפסיק לדבר על הנושא כיאלו שרק בתוך זה הוא חי ומדמיין את אמי למשהי מעברו ומספר בפרטי פרטים את כל עברו אבל מצד שני הוא מכיר אותנו מזהה יש מצבים שהוא מדמיין שהוא נמצא בתוך המונית שלו האם זה יתכן שביום אחד הוא הידרדר ככה ומה זה יכול להיות שהוא מדבר רק על עברו מבלי לפחד או להניד עפעף
    לציין שפעם הוא מדמיין את אמי לפילגש שלו ופעם הוא מדבר אליה בתור אישתו כל השאר הוא מזהה ומבקש ומבין מה אומרים לו האם יכול להיות שהוא מנצל את מצבו ויודע שאין לו מה להפסיד וממשיך לחיות את עברו "בגאווה כזאת"
    יש מצבים שהוא מפרט יותר מידי דברים שנשמעים נורא האם הוא יודע מה הוא אומר
    ולשאלה אם הוא מתחרט הוא טוען שלא הוא עשה חיים כדברו
    אני רוצה לציין שדוקא אמא התעקשה להביא אותו הביתה ולא למוסד האם הוא יודע מה הוא אומר
    מצפה לתשובה
    מרגלית חבס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבי חולה דנמציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי חולה דנמציה - תגובה

    ד``ר דורון מזא``ה
    15/10/2011

    לגבי טיפול פיזיותרפי - יכול להיות שיש ויש להתיעץ עם פיזיוטרפיסט.
    אדם שסובל מדמנציה יתכן ומדבר על דברים דימיוניים ויתכן ומדבר על דברים שקרו בעברו ללא צנזורה שהיה מפעיל אם היה בריא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי חולה דימנציה

    חבס מרגלית
    15/10/2011

    יש לי עוד כמה שאלות : עד היום יכלותי להגיד שגדלנו במשפחה נורמטיבית ,אנו 3 אחים בשנות ה-40-50 שגדלנו בבית שחינך לערכים כבוד וההורים היו בהחלט מודל לחיקוי כך גם אנחנו גידלנו את הילדים שלנו איך בשלב כזה ובגילוי כזה אנו צרכים להתנהג? מה ההמשך של המחלה הזאת, לאן זה מוביל? האם זה לכיוון הדרדרות או דבר כזה יכול להשתפר?
    אני רוצה לציין שאם כל הכאב בגילוי עברו של אבי ובגילוי המחלה אנו ממשיכים לטפל בו במסירות יתר בבית כן גם אחי, אמי וכמובן הנכדים.
    שאלה נוספת כשאנחנו נמצאים אבי לא מדבר בכלל על עברו אבל כשהוא עם אמי לבד הוא כן מדבר האם הוא יודע מתי מותר לו לדבר ומתי אסור?
    אני דוגמא כל הזמן חוקרת אותו והוא קורה לי מוקש כיאלו הוא יודע על מה אני חוקרת
    מה לעשות עם אמי בכאב הגדול הזה האם לדעתך היא צריכה עזרא מקצועית שכן כל הזמן היא בוכה.
    אני מציינת לך שהוא מזהה את כולם ולשאלות מהעבר הוא עונה נכון על כל הנושאים הוא בהכרה מלאה .
    מחכה לתשובה
    בברכת יום טוב
    חבס מרגלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי חולה דימנציה - תגובה

    ד``ר דורון מזא``ה
    16/10/2011

    אם מדובר במחלת אלצהיימר המהלך הוא בדרך כלל של הידרדרות שנמשכת לאורך שנים. המשפחה יכולה להיעזר בעמותת האלצהיימר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו