פורום שתלים דנטליים, טיפול שורש - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • חידוש טיפול שורש או עקירה
    מאיה
    05/09/2018

    שלום, שן מספר 37 עברה טיפול שורש ומבנה ואני עם כתר זמני.
    יש לי כאבים חוזרים ונשנים באותה השן. וזה מצריך ממני לקחת אנטיביוטיקה. הרופא המליץ לי לעקור אותה.
    האם נכון לי לבדוק עם רופא אחר ולנסות לחדש את הטיפול שורש?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חידוש טיפול שורש או עקירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוש טיפול שורש או עקירה?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    16/09/2018

    מאיה שלום,
    לאחר חידשו טיפול שורש , יתכן ויהיו כאבים , אולם הם אמורים לחלוף. במידה ולאחר תקופה של מספר שבועות עדיין יש כאב, יש לבדוק את מקור הכאב.
    לא תמיד ניתן לזהות את מקור הכאב.
    לעיתים יש סדק בשורש ולכן יש כניסה של חיידקים דרכו אל הלסת, דבר הגורם לזיהום וכאבים מן הלסת.
    במידה וחידוש טיפול השורש בוצע בצורה נכונה , יתכן ויש סדק בשורש ואז יש לעקור את השן.
    ממליץ להבדק אצל מומחה לטיפולי שורש ע"י מיקרוסקופ.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוש של טיפול שורש
    אנה
    05/09/2018

    שלום רב, במסגרת בדיקה של רופא שיניים הומלץ לי לעשות חידוש טיפול שורש מבנה וכתר חדשים. לא היו לי בכלל כאבים לפני וזאת שן שעברה טיפול שורש לפני המון שנים (בערך 15 שנים). אני רציתי להחליף את הכתר מאחר והתחיל להתקלף להופיע פס שחור והרגשתי טעם מעט מתכתי בשן זו. המליצו לי לחדש את הטיפול שורש על הדרך. אחרי הטיפול הופיעו כאבים דיי חזקים. קבעו לי כבר תור לעוד כמה ימים להמשך השחזות ולקחת מידות לכתר קבוע.
    שאלותיו הן:
    1.האם תקין כאבים אחרי חידוש טיפול שורש?
    2.האם זה מצביע על כך שאצטרך אנטיביוטיקה?
    3. איך אפשר לדעת האם החידוש הצליח או נכשל? צילום?
    4. במידה והוא נכשל האם ניתן לנסות שוב לחדש?
    5. מה ההסבר האפשרי לכך שמופיעים כאבים אחרי למרות שלא היו שום כאבים לפני?

    אציין שאת הטיפול עשה רופא שיניים כללי ולא מומחה.
    תודה מראש וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חידוש של טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוש טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    16/09/2018

    שלום אנה,
    1. לעיתים לאחר טיפול שורש או חידוש טיפול שוראש יש כאבים - בד"כ הכאבים נובעים מלחץ שנוצר במקום והם עוברים לאחר מכן- יכול לקחת מספר ימים עד מספר שבועות.
    2. יש ללשקול מתן אנטיביוטיקה , במידה ובקצה השורש היתה עדות לתהליך דלקתי.
    3. על מנת לדעת אם החידוש הצילח , יש לעקוב אחרי השוארש ע"י צילום רנטגני , במידה והיה תהליך דלתקי עם עדות רנטגנית, והנגע הולך ונעלם , הרי סביר שהחידוש הצליח . כמו כן השן אמורה להיות ללא כאבים בזמן הלעיסה.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באיזה גיל אפשר לעשות שתל
    מתן לוי
    05/09/2018

    אני בן 13 ולפני כמה ימים עקרו לי שן ואני נורא חושש להישאר בלי שן טוחנת אז אשמח לדעת באיזה גיל אפשר לעשות שתל וכמה שיותר מהר כי זה מפחיד אותי להישאר ככה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    באיזה גיל אפשר לעשות שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באיזה גיל אפשר לעשות שתל דנטלי?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    16/09/2018

    מתן שלום,
    הגיל המינימאלי לביצוע שתלים בבנים הוא גיל 18 , ובבנות גיל 16 - יש להמתין עד לסיום הגדילה , ורק אז לבצע את ההשתלה של השתל הדנטלי. הסיבה לכך היא שאם השתל מבוצע לפני סיום הגדילה יתכן והמיקום שלו יהיה עמוק מדי בלסת כי הלסת ממשיכה לגדול עד לסיום תהליך הגדילה.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל שנכנס מתחת לכתרים
    אוראל
    05/09/2018

    שלום דר,
    אני בת 25 ויש לי שני כתרים מגיל 18 זא כבר 7 שנים.
    רציתי לשאול כל פעם אחרי שאני אוכלת נכנס לי אוכל מתחת לכתרים , האם זה תקין בכלל?
    הלכתי לבדיקה בקופ"ח אמרו לי שזה נורמלי ולהשתמש בחוט דנטלי לאחר הארוחה ואם אני רוצה להחליף עת הכתרים זה מבנה וכתר לעומת זאת הלכתי גם לרופא פרטי שהוא אמר לי שאני צריכה גם חידוש טיפול שורש וגם הארכת כותרת.
    1) האם יתכן שטיפול שורש אחרי 7 שנים כבר לא בסדר ? ומה גורם לזה.
    2) האם זה באמת נורמלי שנכנס אוכל מתחת לכתרים?
    3) מה אעשה כשיד לי 2 חוות דעת שונות ?
    אשמח להבהרה תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל שנכנס מתחת לכתרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אטכל שנכנס מתחת לכתרים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    06/09/2018

    אוראל שלום,
    במידה ומזון נדחס או נתקע בין כתרים או מתחתם- זה מצב לא תקין ולא בריא כי במשך הזמן תהיה דלקת חניכיים אשר תגרום לנסיגה של העצם וכן עלולה להתפתח עששת . במקרה כזה אני ממליץ להחליף כתר.
    במידה ויש צורך בחידוש טיפול שורש , הרי שיש לבצע אותו לפני שמבצעים כתר חדש.
    בהצלחה :-)
    ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בשן עם כתר זמני
    יניב
    04/09/2018

    שלום
    לפני כחודש התחלתי טיפול של שיקום שן שהתפוררה עם הזמן עקב טיפול שורש שעשיתי בעבר ללא מבנה כתר כי הייתי דאז בן 13,כיום בן 33. הרופא החליט שניתן להציל את השן בעזרת כתר. כעת מורכב אצלי כתר זמני ,הבעיה היא שמזה שבוע וחצי מאז הרכב הכתר והמבנה יש כאבים באכילה ומידי פעם תחושת כאב קלה ואי נוחות שבאה וחולפת.הרופא טוען מכיוון שכל הטיפול טרי יקח זמן עד שיחלפו הכאבים .שאלתי האם באמת כך הדבר והשן אמורה עדיין לכאוב לאחר שבוע וחצי של טיפול מאז הרכבת המבנה והכתר הזמני ואם כן תוך כמה זמן אמורים לחלוף הכאבים.בתודה מראש יניב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בשן עם כתר זמני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בשן עם כתר זמני

    ד''ר ניצן שלזינגר
    06/09/2018

    יניב שלום,
    לא אמורים להיות כאבים מן השן עם הכתר הזמני - אלא אם במהלך ההכנה היתה כניסה לתוך החניכיים ואז אכן לאחר מספר ימים הכאב חולף
    במידה וממשיך ממליץ לפנות לרופא המטפל.
    שנה טובה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתר מודבק לעומת כתר מוברג
    עידן
    02/09/2018

    מה ההבדל בין כתר מודבר לכתר מוברג, מה מהם טוב יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתר מודבק לעומת כתר מוברג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתר מודבק על שתל לעומת כתר מוברג על שתל

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    עידן שלום,
    ניתן ושקם שתל בשני אופנים:
    כתר מודבק : ע"י הברגת מבנה ועליו להדביק את הכתר- יש כאן יתרון אסטטי שכן אין חור בכתר ( אשר דרכו מבריגים את הכתר במקרה של כתר מוברג). יתרון נוסף -ניתן לבצע גם כאשר הפתח של השתל פונה לחלק האסטטי של שהן למשל בצד החיצוני של שן קדמית.
    חסרון של כתר בדבקה - יש סכנה ששאריות דבק מן ההדבקה יזלגו אל מתחת לחניכיים ויגרמו במשך הזמן לדלקת וספיגת עצם.

    כתר מוברג:
    כתר אשר מוברג ישירות על השתל ואשר אינו דורש דבר על מנת לקבע אותו - זה היתרון שלו.
    החיסרון - כאמור יש מעין פתח - "חור" בכתר דרכו מבריגים - בסיון התקנת הכתר סותמים את הפתח עם סתימה.
    מתי מבצעים מוברג ומתי מודבק - בגדול , באזורים אסטטיים נוטים לבצע מודבק ובאזורים אחוריים מוברג.
    הנטייה היום לבצע בכל מקום שניתן מוברגים.
    בהצלחה : -)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול אחרי טיפול שורש
    עידו
    30/08/2018

    לפני שבוע עשיתי טיפול שורש בטוחנת ועכשיו יש לי תחושת נימול באזור. זה בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    שלום עידו,
    באופן רגיל לא אמורה להיות תחושה של נימול באזור של טיפול שורש.
    יתכן וישנה במקום בצקת אשר לוחצת על עצב -הדבר יכול לנבוע גם מן ההזרקה של ההרדמה המקומית .
    בד"כ הדבר חולף מעצמו.
    ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל.
    החלמה מהירה :-)
    ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים באזור של שתל
    אבי
    28/08/2018

    כמה שנים אחרי השתלה והתחילו לי כאבים ותחושת שריפה באזור של השתל. מה הסיבה לכך? צריך להחליף שתלים או משהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים באזור של שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים באזור של שתל

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    שלום אבי,
    גם לאחר מספר שנים לא אמורים להיות כאבים או תחושת שריפה באזור השתל.
    כנראה שיש במקום בעיה - ממליץ לפנות לרופא המטפל - אשר יבצע בדיקה מסודרת וצילומים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלב המדידות לכתר ושתל
    יערה
    25/08/2018

    רציתי לשאול איך הולכות המדידות לשתל ולכתר רגיל יש לי את שניהם ואם זה שתל מוברג זה שונה צורת המדידה וגם מהו שלב החוטים במדידות ולמה צריך והאם יכול להיות הרבה זמן כאבים לאחר מכן כי מניחה שאם היו כאבים לאחר כתר הזמני יהיו גם במדידות? ויש לי גם רפלקס הקאה מוגבר אפילו צילום קשה הרבה פעמים יכול להיות שבעקבות זאת הדיוק לא בטוח יהיה טוב ויש סיכוי שנצטרך כמה פעמים עד שנצליח ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלב המדידות לכתר ושתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידה לכתרים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    יערה שלום,
    מידה לכתר על שן או לשתל הינה די דומה -
    לשן מחדירים במידת הצורך חוט בין השן לחניכיים על מנת שחומר המטבע יוכל להגיע עד קצה ההכנה של השן.
    לשתל מתקינים טרנספר - שהוא חלק המתברג על השתל ויוצא עם המידה וצאפשר לטכנאי לדעת את מיקומו המדוייק של השתל - לאחר ההכנה הזו לוקחים מידה עם חומר מטבע ( כמו פלסטלינה ). ממתינים להתקשות החומר ואז מוצאים מן הפה.
    כמו כן לוקחים מידה של הלסת הנגדית וכן רישום סגרי על ידי שעווה .
    הטכנאי יוצק גבס למידות הללו ואז מתקבלים מודלים אשר ניתן ליחס אותם האחד לשני ע"י השעווה של הרשום הסגרי.
    אז הטכנאי מייצר את הכתרים .
    ישנם אנשים הרגשים להכנסת חומר לתוך הפה ויש להם רפלקס הקאה מוגבר . לאותם מטופלים יש קושי גדול יותר ולעיתים דווקא משום כך צריך יהיה לחזור המידה.
    היום בחלק מן המקרים ניתן לבצע מידה אופטית תלת מיימדית על ידי מצלמה ואז מקבלת מידה וירטואלית של הלסתות וניתן להכין בצורה ממוחשבת את הכתרים- מידה אופטית אינה גורמת לרפלקס הקאה אם כי עדיין יהיה צורך להזיז את הלשון ושינים מקרים שזם זה גורם לרפלקס הקאה.
    בהצלחה :- )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי לשאול איך הולכות המדידות
    יערה
    25/08/2018

    רציתי לשאול איך הולכות המדידות לשתל ולכתר רגיל יש לי את שניהם ואם זה שתל מוברג זה שונה צורת המדידה וגם מהו שלב החוטים במדידות ולמה צריך והאם יכול להיות הרבה זמן כאבים לאחר מכן כי מניחה שאם היו כאבים לאחר כתר הזמני יהיו גם במדידות? ויש לי גם רפלקס הקאה מוגבר אפילו צילום קשה הרבה פעמים יכול להיות שבעקבות זאת הדיוק לא בטוח יהיה טוב ויש סיכוי שנצטרך כמה פעמים עד שנצליח ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתבצעת מידה לכתרים?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    יערה שלום,
    מידה לכתר על שן או לשתל הינה די דומה -
    לשן מחדירים במידת הצורך חוט בין השן לחניכיים על מנת שחומר המטבע יוכל להגיע עד קצה ההכנה של השן.
    לשתל מתקינים טרנספר - שהוא חלק המתברג על השתל ויוצא עם המידה וצאפשר לטכנאי לדעת את מיקומו המדוייק של השתל - לאחר ההכנה הזו לוקחים מידה עם חומר מטבע ( כמו פלסטלינה ). ממתינים להתקשות החומר ואז מוצאים מן הפה.
    כמו כן לוקחים מידה של הלסת הנגדית וכן רישום סגרי על ידי שעווה .
    הטכנאי יוצק גבס למידות הללו ואז מתקבלים מודלים אשר ניתן ליחס אותם האחד לשני ע"י השעווה של הרשום הסגרי.
    אז הטכנאי מייצר את הכתרים .
    ישנם אנשים הרגשים להכנסת חומר לתוך הפה ויש להם רפלקס הקאה מוגבר . לאותם מטופלים יש קושי גדול יותר ולעיתים דווקא משום כך צריך יהיה לחזור המידה.
    היום בחלק מן המקרים ניתן לבצע מידה אופטית תלת מיימדית על ידי מצלמה ואז מקבלת מידה וירטואלית של הלסתות וניתן להכין בצורה ממוחשבת את הכתרים- מידה אופטית אינה גורמת לרפלקס הקאה אם כי עדיין יהיה צורך להזיז את הלשון ושינים מקרים שזם זה גורם לרפלקס הקאה.
    בהצלחה :- )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש לחמש שיניים
    אלון
    23/08/2018

    צריך לעשות טיפול שורש לחמש שיניים, בבת אחת או לפצל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שורש לחמש שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לבצע טיפול שורש ל חמש שיניים בבת אחת או לפצל?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    אלון שלום,
    הקוי הגדול ביותר בטיפול שורש הוא להשאיר את הפה פתוח זמן רב.
    שן טוחנת אחורית עליונה או תחתונה עם 3-4 תעלות , לוקח כ שעה לטפל בה ויש לפתוח את הפה באופן מאומץ ולכן לטפל בבת אחת ב 5 שיניים כאלו ,אין כל הגיון.
    מאידך כאשר מדובר בשיניים קדמיות על תעלה אחת ופתיחת הפה אינה מאומצת, הרי שניתן לבצע בפעם אחת .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרופא אמר שהשן מתה
    לאה
    21/08/2018

    שן שעברה טיפול שורש, משהו זז שם ויש מוגלה. לפי הרופא השן מתה ויש לעקור אותה. האם זה סופי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרופא אמר שהשן מתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרופא אמר שהשן מתה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/09/2018

    לאה שלום,
    קשה לתת אבחנה על סמך התיאור שלך.
    בכל מקרה - שן שעברה טיפול שורש - הינה שן מתה . אומנם היא עדיין יכולה לתפקד שנים רבות אולם אין לה הזנה של כלי דם ועצבים.
    על פי התיאור שלך , ניתן להבין כי השורש נשר ולכן יש מוגלה והשן ניידת ,במידה וכך הבדר , הרי שיש לעקור את השן בהקדם.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרמת סינוס מול שתלי זיגומה מול שתלים קצרים
    נינה
    18/08/2018

    היי ד"ר,

    לפני מספר שבועות עקרתי 2 שיניים סמוכות בלסת תחתונה שמאלית (2 שיניים טוחנות) ואני בהתלבטות לגבי המשך תהליך ההשתלה. יש לי מעט עצם ואני מאוד חוששת מניתוח הרמת סינוס
    . על מה היית ממליץ- שתלים קצרים או שתלי זיגומה מבחינת תופעות לוואי וסיכונים שונים- מה יותר בטוח מבחינה בריאותית ובאיזו דרך סיכויי ההצלחה של השתל להקלט טובים יותר?
    שאלה נוספת- מה זה השתלה ממוחשבת ואיפה ניתן לעשותה?

    בברכה.

    תודה,

    נינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרמת סינוס מול שתלי זיגומה מול שתלים קצרים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/08/2018

    נינה שלום,
    לפי התיאור שלך מדובר בשיניים בלסת התחתונה .
    בלסת התחתונה אין סינוס לכן אין צורך בהרמת סינוס.
    יש לבחון את מצב העצם ולבצע סיטי ואז להחליט לגבי איזה טיפול מתאים.
    לגבי השתלה ממוחשבת- זוהי השתלה המבוצעת לאחר תיכנון מיקום השתלים באופן וירטואלי על פי הסריקת הסיטי. קובעים את קוטר ואורך השתל
    אז מייצרים מדריך אשר דרכו משתלים את השתלים - היתרון הגדול הוא שאז ממקסמים את המיקום שתל השתלים ולעיתים אין צורך בפתיחה של החניכיים ואין צורך בתפרים וכמו כן משך הטיפול מתקצר מאוד.
    תבררי האם הרופא שלך מבצע זאת
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת לחץ של כתר זמני
    עמרי
    16/08/2018

    מחכה לכתר קבוע בינתיים עם כתר זמני ויש תחושת לחץ ואי נעימות, זה בסדר שזה ככה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת לחץ של כתר זמני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת לחץ של הכתר הזמני

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/08/2018

    עמרי שלום,
    בד"כ לאחר השחזת השן והתקהת כתר זמני אין כאבים או לחץ. אולם במקרים בהם יש צורך להכנס עמוק יותר לתוך החניכיים, יתכן ותהיה תחושת לחץ.
    ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל.
    החלמה מהירה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש דרך הכתר (הכתר ממתכת )
    בלה
    15/08/2018

    לפניי כחודש עשיתי טיפול שורש בשן האחרונה,מכיוון שהכתר מולבש עם גשר על 3 שיניים הרופא בחר לטפל דרך הכתר.חשוב לציין שהגעתי למרפאה עם כאבים חזקים .
    כעבור מספר ימים חזרו הכאבים ולקחתי אנטיביוטיקה -אוגמנטין ל6 ימים ,הרופא פתח שוב בתיקוה למצוא עוד תעלה אך מה שראה זה בעצם תעלה מלאה במוגלה,שוב ניקה שם חיטוי וסגר בסתימה זמנית.
    יומיים אחרי שאפסקתי את האנטיביוטיקה חזרו הכאבים...
    מה עוד האפשרויות חוץ מלותר על הגשר/השן?
    והאם אפשר לצלם את השן ולראות את מצבה כאשר היא עם הכתר?
    כרגע כל צילום רואים רק את השורש ולא את מצבה של השן עצמה.
    אשמח לתשובה מהירה בשל הכאבים החזקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש דרך הכתר

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/08/2018

    בלה שלום,
    על פי התיאור שלך נראה שבוצע טיפול נכון.
    יתכן והשן סדוקה ולכן השפעת האנטיביוטיקה חולפת כל כך מהר ומתפתחים כאבים.
    ממליץ להבדק ע"י הרופא המטפל או ללבצע בדיקה של השן תחת מיקרוסקופ דנטלי.
    החלמה מהירה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום