מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חידוש טיפול שורש או עקירהמאיה05/09/2018
שלום, שן מספר 37 עברה טיפול שורש ומבנה ואני עם כתר זמני.
יש לי כאבים חוזרים ונשנים באותה השן. וזה מצריך ממני לקחת אנטיביוטיקה. הרופא המליץ לי לעקור אותה.
האם נכון לי לבדוק עם רופא אחר ולנסות לחדש את הטיפול שורש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חידוש טיפול שורש או עקירה?
ד''ר ניצן שלזינגר16/09/2018מאיה שלום,
לאחר חידשו טיפול שורש , יתכן ויהיו כאבים , אולם הם אמורים לחלוף. במידה ולאחר תקופה של מספר שבועות עדיין יש כאב, יש לבדוק את מקור הכאב.
לא תמיד ניתן לזהות את מקור הכאב.
לעיתים יש סדק בשורש ולכן יש כניסה של חיידקים דרכו אל הלסת, דבר הגורם לזיהום וכאבים מן הלסת.
במידה וחידוש טיפול השורש בוצע בצורה נכונה , יתכן ויש סדק בשורש ואז יש לעקור את השן.
ממליץ להבדק אצל מומחה לטיפולי שורש ע"י מיקרוסקופ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידוש של טיפול שורשאנה05/09/2018
שלום רב, במסגרת בדיקה של רופא שיניים הומלץ לי לעשות חידוש טיפול שורש מבנה וכתר חדשים. לא היו לי בכלל כאבים לפני וזאת שן שעברה טיפול שורש לפני המון שנים (בערך 15 שנים). אני רציתי להחליף את הכתר מאחר והתחיל להתקלף להופיע פס שחור והרגשתי טעם מעט מתכתי בשן זו. המליצו לי לחדש את הטיפול שורש על הדרך. אחרי הטיפול הופיעו כאבים דיי חזקים. קבעו לי כבר תור לעוד כמה ימים להמשך השחזות ולקחת מידות לכתר קבוע.
שאלותיו הן:
1.האם תקין כאבים אחרי חידוש טיפול שורש?
2.האם זה מצביע על כך שאצטרך אנטיביוטיקה?
3. איך אפשר לדעת האם החידוש הצליח או נכשל? צילום?
4. במידה והוא נכשל האם ניתן לנסות שוב לחדש?
5. מה ההסבר האפשרי לכך שמופיעים כאבים אחרי למרות שלא היו שום כאבים לפני?
אציין שאת הטיפול עשה רופא שיניים כללי ולא מומחה.
תודה מראש וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חידוש טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר16/09/2018שלום אנה,
1. לעיתים לאחר טיפול שורש או חידוש טיפול שוראש יש כאבים - בד"כ הכאבים נובעים מלחץ שנוצר במקום והם עוברים לאחר מכן- יכול לקחת מספר ימים עד מספר שבועות.
2. יש ללשקול מתן אנטיביוטיקה , במידה ובקצה השורש היתה עדות לתהליך דלקתי.
3. על מנת לדעת אם החידוש הצילח , יש לעקוב אחרי השוארש ע"י צילום רנטגני , במידה והיה תהליך דלתקי עם עדות רנטגנית, והנגע הולך ונעלם , הרי סביר שהחידוש הצליח . כמו כן השן אמורה להיות ללא כאבים בזמן הלעיסה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה גיל אפשר לעשות שתלמתן לוי05/09/2018
אני בן 13 ולפני כמה ימים עקרו לי שן ואני נורא חושש להישאר בלי שן טוחנת אז אשמח לדעת באיזה גיל אפשר לעשות שתל וכמה שיותר מהר כי זה מפחיד אותי להישאר ככה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
באיזה גיל אפשר לעשות שתל דנטלי?
ד''ר ניצן שלזינגר16/09/2018מתן שלום,
הגיל המינימאלי לביצוע שתלים בבנים הוא גיל 18 , ובבנות גיל 16 - יש להמתין עד לסיום הגדילה , ורק אז לבצע את ההשתלה של השתל הדנטלי. הסיבה לכך היא שאם השתל מבוצע לפני סיום הגדילה יתכן והמיקום שלו יהיה עמוק מדי בלסת כי הלסת ממשיכה לגדול עד לסיום תהליך הגדילה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל שנכנס מתחת לכתריםאוראל05/09/2018
שלום דר,
אני בת 25 ויש לי שני כתרים מגיל 18 זא כבר 7 שנים.
רציתי לשאול כל פעם אחרי שאני אוכלת נכנס לי אוכל מתחת לכתרים , האם זה תקין בכלל?
הלכתי לבדיקה בקופ"ח אמרו לי שזה נורמלי ולהשתמש בחוט דנטלי לאחר הארוחה ואם אני רוצה להחליף עת הכתרים זה מבנה וכתר לעומת זאת הלכתי גם לרופא פרטי שהוא אמר לי שאני צריכה גם חידוש טיפול שורש וגם הארכת כותרת.
1) האם יתכן שטיפול שורש אחרי 7 שנים כבר לא בסדר ? ומה גורם לזה.
2) האם זה באמת נורמלי שנכנס אוכל מתחת לכתרים?
3) מה אעשה כשיד לי 2 חוות דעת שונות ?
אשמח להבהרה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אטכל שנכנס מתחת לכתרים
ד''ר ניצן שלזינגר06/09/2018אוראל שלום,
במידה ומזון נדחס או נתקע בין כתרים או מתחתם- זה מצב לא תקין ולא בריא כי במשך הזמן תהיה דלקת חניכיים אשר תגרום לנסיגה של העצם וכן עלולה להתפתח עששת . במקרה כזה אני ממליץ להחליף כתר.
במידה ויש צורך בחידוש טיפול שורש , הרי שיש לבצע אותו לפני שמבצעים כתר חדש.
בהצלחה :-)
ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשן עם כתר זמנייניב04/09/2018
שלום
לפני כחודש התחלתי טיפול של שיקום שן שהתפוררה עם הזמן עקב טיפול שורש שעשיתי בעבר ללא מבנה כתר כי הייתי דאז בן 13,כיום בן 33. הרופא החליט שניתן להציל את השן בעזרת כתר. כעת מורכב אצלי כתר זמני ,הבעיה היא שמזה שבוע וחצי מאז הרכב הכתר והמבנה יש כאבים באכילה ומידי פעם תחושת כאב קלה ואי נוחות שבאה וחולפת.הרופא טוען מכיוון שכל הטיפול טרי יקח זמן עד שיחלפו הכאבים .שאלתי האם באמת כך הדבר והשן אמורה עדיין לכאוב לאחר שבוע וחצי של טיפול מאז הרכבת המבנה והכתר הזמני ואם כן תוך כמה זמן אמורים לחלוף הכאבים.בתודה מראש יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים בשן עם כתר זמני
ד''ר ניצן שלזינגר06/09/2018יניב שלום,
לא אמורים להיות כאבים מן השן עם הכתר הזמני - אלא אם במהלך ההכנה היתה כניסה לתוך החניכיים ואז אכן לאחר מספר ימים הכאב חולף
במידה וממשיך ממליץ לפנות לרופא המטפל.
שנה טובה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר מודבק לעומת כתר מוברגעידן02/09/2018
מה ההבדל בין כתר מודבר לכתר מוברג, מה מהם טוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתר מודבק על שתל לעומת כתר מוברג על שתל
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018עידן שלום,
ניתן ושקם שתל בשני אופנים:
כתר מודבק : ע"י הברגת מבנה ועליו להדביק את הכתר- יש כאן יתרון אסטטי שכן אין חור בכתר ( אשר דרכו מבריגים את הכתר במקרה של כתר מוברג). יתרון נוסף -ניתן לבצע גם כאשר הפתח של השתל פונה לחלק האסטטי של שהן למשל בצד החיצוני של שן קדמית.
חסרון של כתר בדבקה - יש סכנה ששאריות דבק מן ההדבקה יזלגו אל מתחת לחניכיים ויגרמו במשך הזמן לדלקת וספיגת עצם.
כתר מוברג:
כתר אשר מוברג ישירות על השתל ואשר אינו דורש דבר על מנת לקבע אותו - זה היתרון שלו.
החיסרון - כאמור יש מעין פתח - "חור" בכתר דרכו מבריגים - בסיון התקנת הכתר סותמים את הפתח עם סתימה.
מתי מבצעים מוברג ומתי מודבק - בגדול , באזורים אסטטיים נוטים לבצע מודבק ובאזורים אחוריים מוברג.
הנטייה היום לבצע בכל מקום שניתן מוברגים.
בהצלחה : -)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת נימול אחרי טיפול שורשעידו30/08/2018
לפני שבוע עשיתי טיפול שורש בטוחנת ועכשיו יש לי תחושת נימול באזור. זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תחושת נימול לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018שלום עידו,
באופן רגיל לא אמורה להיות תחושה של נימול באזור של טיפול שורש.
יתכן וישנה במקום בצקת אשר לוחצת על עצב -הדבר יכול לנבוע גם מן ההזרקה של ההרדמה המקומית .
בד"כ הדבר חולף מעצמו.
ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל.
החלמה מהירה :-)
ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באזור של שתלאבי28/08/2018
כמה שנים אחרי השתלה והתחילו לי כאבים ותחושת שריפה באזור של השתל. מה הסיבה לכך? צריך להחליף שתלים או משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים באזור של שתל
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018שלום אבי,
גם לאחר מספר שנים לא אמורים להיות כאבים או תחושת שריפה באזור השתל.
כנראה שיש במקום בעיה - ממליץ לפנות לרופא המטפל - אשר יבצע בדיקה מסודרת וצילומים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלב המדידות לכתר ושתליערה25/08/2018
רציתי לשאול איך הולכות המדידות לשתל ולכתר רגיל יש לי את שניהם ואם זה שתל מוברג זה שונה צורת המדידה וגם מהו שלב החוטים במדידות ולמה צריך והאם יכול להיות הרבה זמן כאבים לאחר מכן כי מניחה שאם היו כאבים לאחר כתר הזמני יהיו גם במדידות? ויש לי גם רפלקס הקאה מוגבר אפילו צילום קשה הרבה פעמים יכול להיות שבעקבות זאת הדיוק לא בטוח יהיה טוב ויש סיכוי שנצטרך כמה פעמים עד שנצליח ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מידה לכתרים
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018יערה שלום,
מידה לכתר על שן או לשתל הינה די דומה -
לשן מחדירים במידת הצורך חוט בין השן לחניכיים על מנת שחומר המטבע יוכל להגיע עד קצה ההכנה של השן.
לשתל מתקינים טרנספר - שהוא חלק המתברג על השתל ויוצא עם המידה וצאפשר לטכנאי לדעת את מיקומו המדוייק של השתל - לאחר ההכנה הזו לוקחים מידה עם חומר מטבע ( כמו פלסטלינה ). ממתינים להתקשות החומר ואז מוצאים מן הפה.
כמו כן לוקחים מידה של הלסת הנגדית וכן רישום סגרי על ידי שעווה .
הטכנאי יוצק גבס למידות הללו ואז מתקבלים מודלים אשר ניתן ליחס אותם האחד לשני ע"י השעווה של הרשום הסגרי.
אז הטכנאי מייצר את הכתרים .
ישנם אנשים הרגשים להכנסת חומר לתוך הפה ויש להם רפלקס הקאה מוגבר . לאותם מטופלים יש קושי גדול יותר ולעיתים דווקא משום כך צריך יהיה לחזור המידה.
היום בחלק מן המקרים ניתן לבצע מידה אופטית תלת מיימדית על ידי מצלמה ואז מקבלת מידה וירטואלית של הלסתות וניתן להכין בצורה ממוחשבת את הכתרים- מידה אופטית אינה גורמת לרפלקס הקאה אם כי עדיין יהיה צורך להזיז את הלשון ושינים מקרים שזם זה גורם לרפלקס הקאה.
בהצלחה :- )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לשאול איך הולכות המדידותיערה25/08/2018
רציתי לשאול איך הולכות המדידות לשתל ולכתר רגיל יש לי את שניהם ואם זה שתל מוברג זה שונה צורת המדידה וגם מהו שלב החוטים במדידות ולמה צריך והאם יכול להיות הרבה זמן כאבים לאחר מכן כי מניחה שאם היו כאבים לאחר כתר הזמני יהיו גם במדידות? ויש לי גם רפלקס הקאה מוגבר אפילו צילום קשה הרבה פעמים יכול להיות שבעקבות זאת הדיוק לא בטוח יהיה טוב ויש סיכוי שנצטרך כמה פעמים עד שנצליח ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איך מתבצעת מידה לכתרים?
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018יערה שלום,
מידה לכתר על שן או לשתל הינה די דומה -
לשן מחדירים במידת הצורך חוט בין השן לחניכיים על מנת שחומר המטבע יוכל להגיע עד קצה ההכנה של השן.
לשתל מתקינים טרנספר - שהוא חלק המתברג על השתל ויוצא עם המידה וצאפשר לטכנאי לדעת את מיקומו המדוייק של השתל - לאחר ההכנה הזו לוקחים מידה עם חומר מטבע ( כמו פלסטלינה ). ממתינים להתקשות החומר ואז מוצאים מן הפה.
כמו כן לוקחים מידה של הלסת הנגדית וכן רישום סגרי על ידי שעווה .
הטכנאי יוצק גבס למידות הללו ואז מתקבלים מודלים אשר ניתן ליחס אותם האחד לשני ע"י השעווה של הרשום הסגרי.
אז הטכנאי מייצר את הכתרים .
ישנם אנשים הרגשים להכנסת חומר לתוך הפה ויש להם רפלקס הקאה מוגבר . לאותם מטופלים יש קושי גדול יותר ולעיתים דווקא משום כך צריך יהיה לחזור המידה.
היום בחלק מן המקרים ניתן לבצע מידה אופטית תלת מיימדית על ידי מצלמה ואז מקבלת מידה וירטואלית של הלסתות וניתן להכין בצורה ממוחשבת את הכתרים- מידה אופטית אינה גורמת לרפלקס הקאה אם כי עדיין יהיה צורך להזיז את הלשון ושינים מקרים שזם זה גורם לרפלקס הקאה.
בהצלחה :- )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש לחמש שינייםאלון23/08/2018
צריך לעשות טיפול שורש לחמש שיניים, בבת אחת או לפצל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם לבצע טיפול שורש ל חמש שיניים בבת אחת או לפצל?
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018אלון שלום,
הקוי הגדול ביותר בטיפול שורש הוא להשאיר את הפה פתוח זמן רב.
שן טוחנת אחורית עליונה או תחתונה עם 3-4 תעלות , לוקח כ שעה לטפל בה ויש לפתוח את הפה באופן מאומץ ולכן לטפל בבת אחת ב 5 שיניים כאלו ,אין כל הגיון.
מאידך כאשר מדובר בשיניים קדמיות על תעלה אחת ופתיחת הפה אינה מאומצת, הרי שניתן לבצע בפעם אחת .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרופא אמר שהשן מתהלאה21/08/2018
שן שעברה טיפול שורש, משהו זז שם ויש מוגלה. לפי הרופא השן מתה ויש לעקור אותה. האם זה סופי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרופא אמר שהשן מתה
ד''ר ניצן שלזינגר03/09/2018לאה שלום,
קשה לתת אבחנה על סמך התיאור שלך.
בכל מקרה - שן שעברה טיפול שורש - הינה שן מתה . אומנם היא עדיין יכולה לתפקד שנים רבות אולם אין לה הזנה של כלי דם ועצבים.
על פי התיאור שלך , ניתן להבין כי השורש נשר ולכן יש מוגלה והשן ניידת ,במידה וכך הבדר , הרי שיש לעקור את השן בהקדם.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת סינוס מול שתלי זיגומה מול שתלים קצריםנינה18/08/2018
היי ד"ר,
לפני מספר שבועות עקרתי 2 שיניים סמוכות בלסת תחתונה שמאלית (2 שיניים טוחנות) ואני בהתלבטות לגבי המשך תהליך ההשתלה. יש לי מעט עצם ואני מאוד חוששת מניתוח הרמת סינוס
. על מה היית ממליץ- שתלים קצרים או שתלי זיגומה מבחינת תופעות לוואי וסיכונים שונים- מה יותר בטוח מבחינה בריאותית ובאיזו דרך סיכויי ההצלחה של השתל להקלט טובים יותר?
שאלה נוספת- מה זה השתלה ממוחשבת ואיפה ניתן לעשותה?
בברכה.
תודה,
נינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרמת סינוס מול שתלי זיגומה מול שתלים קצרים
ד''ר ניצן שלזינגר31/08/2018נינה שלום,
לפי התיאור שלך מדובר בשיניים בלסת התחתונה .
בלסת התחתונה אין סינוס לכן אין צורך בהרמת סינוס.
יש לבחון את מצב העצם ולבצע סיטי ואז להחליט לגבי איזה טיפול מתאים.
לגבי השתלה ממוחשבת- זוהי השתלה המבוצעת לאחר תיכנון מיקום השתלים באופן וירטואלי על פי הסריקת הסיטי. קובעים את קוטר ואורך השתל
אז מייצרים מדריך אשר דרכו משתלים את השתלים - היתרון הגדול הוא שאז ממקסמים את המיקום שתל השתלים ולעיתים אין צורך בפתיחה של החניכיים ואין צורך בתפרים וכמו כן משך הטיפול מתקצר מאוד.
תבררי האם הרופא שלך מבצע זאת
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת לחץ של כתר זמניעמרי16/08/2018
מחכה לכתר קבוע בינתיים עם כתר זמני ויש תחושת לחץ ואי נעימות, זה בסדר שזה ככה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תחושת לחץ של הכתר הזמני
ד''ר ניצן שלזינגר31/08/2018עמרי שלום,
בד"כ לאחר השחזת השן והתקהת כתר זמני אין כאבים או לחץ. אולם במקרים בהם יש צורך להכנס עמוק יותר לתוך החניכיים, יתכן ותהיה תחושת לחץ.
ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל.
החלמה מהירה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש דרך הכתר (הכתר ממתכת )בלה15/08/2018
לפניי כחודש עשיתי טיפול שורש בשן האחרונה,מכיוון שהכתר מולבש עם גשר על 3 שיניים הרופא בחר לטפל דרך הכתר.חשוב לציין שהגעתי למרפאה עם כאבים חזקים .
כעבור מספר ימים חזרו הכאבים ולקחתי אנטיביוטיקה -אוגמנטין ל6 ימים ,הרופא פתח שוב בתיקוה למצוא עוד תעלה אך מה שראה זה בעצם תעלה מלאה במוגלה,שוב ניקה שם חיטוי וסגר בסתימה זמנית.
יומיים אחרי שאפסקתי את האנטיביוטיקה חזרו הכאבים...
מה עוד האפשרויות חוץ מלותר על הגשר/השן?
והאם אפשר לצלם את השן ולראות את מצבה כאשר היא עם הכתר?
כרגע כל צילום רואים רק את השורש ולא את מצבה של השן עצמה.
אשמח לתשובה מהירה בשל הכאבים החזקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש דרך הכתר
ד''ר ניצן שלזינגר31/08/2018בלה שלום,
על פי התיאור שלך נראה שבוצע טיפול נכון.
יתכן והשן סדוקה ולכן השפעת האנטיביוטיקה חולפת כל כך מהר ומתפתחים כאבים.
ממליץ להבדק ע"י הרופא המטפל או ללבצע בדיקה של השן תחת מיקרוסקופ דנטלי.
החלמה מהירה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



