מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעייה שמרגישה לאחר התקנת הכתריעל28/07/2018
החזירו לי לפני שבוע וחצי את הכתר הזמני אחרי הארכת כותרת וכרגע המצב ככה:
רציתי לדעת אם הכתר הזמני כרגע מרגישה גבוה ולוחץ ומרגישה שלועסת את הכתר וכל תנועה הכי קטנה נוגעת ולועסת ובגלל זה לפעמים לחץ בלעיסה בשן שאוכלת מה זה אומר אם רק בעיית גובה לדעתי היתה אי נוחות ולא לחץ מה זה אומר שיש בעיה הן מבחינת הגובה או שמצביע על בעיה אחרת בשן /כתר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיהלאחר התקנת כתר
ד''ר ניצן שלזינגר31/07/2018במידה ואת חשה אי נוחות, לאחר התקנת כתר זמני - ממליץ לפנות לרופא המטפל.
קשה לתת חוות דעת על סמך התיאור שלך. יכול להיות שהוא גבוה מדי, לוחץ על החניכים , יש דחיסת מזון, סדוק ועוד....
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה לאחר התקנת כתר זמני
יעל03/08/2018הלכתי באמת שחררו חלק וליטשו בהרבה יותר טוב . לא לגמרי מקווה שרר הרגל כי רק שמו וגם ככה רגישה ומקווה שהבעיות שהיו לא ישפיעו על המדידות של הכתר קבוע. בכל מקרה כבר מזמן אמרנו שנעשה כתר חרסינה האם כתר כזה באמת עושה פחות גירויים בחניכיים ורגישויות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בקשר לכאבים שיש לילימור25/07/2018
מאז שהתקינו לי זמני כואב בתנועות מסוימות ממש מציק ולוחץ מה זה יכול להיות מה אפשרי לעשות כי בהתחלה כמה ימים כאב עבר כאב מהטיפול ועכשיו שוב סוג של כאב והרבה פעמים ממש כאילו לועסת על הכתר ומטריד האם במצב זה יוכלו בכלל להמשיך למדידות ולהמשך? האם זה ייגמר בעקירה ואולי בגלל שאולי הכתר גם גבוה גם זה עשה נזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים מכתר זמני
ד''ר ניצן שלזינגר26/07/2018שלום שירה,
יש לבדוק האם הכתר גבוה מדי ואז נמצא במגע רשאון מול הלסת דבר שיכול לגרום לכאב. כמו כן יש לבדוק אולי הכתר משוחרר .
יכול להיות שיש דלקת בחוד השורש -
ממליץ להגיע לרופא המטפל - ולהבדק
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאז שהתקינו לי זמני כואבלימור25/07/2018
מאז שהתקינו לי זמני כואב בתנועות מסוימות ממש מציק ולוחץ מה זה יכול להיות מה אפשרי לעשות כי בהתחלה כמה ימים כאב עבר כאב מהטיפול ועכשיו שוב סוג של כאב והרבה פעמים ממש כאילו לועסת על הכתר ומטריד האם במצב זה יוכלו בכלל להמשיך למדידות ולהמשך? האם זה ייגמר בעקירה ואולי בגלל שאולי הכתר גם גבוה גם זה עשה נזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מאז שהתקינו לי כתר זמני כואב לי
ד''ר ניצן שלזינגר07/08/2018לימור שלום,
לא אמורים להיות כאבים לאחר הקנת כתר זמני.
אבל במקרים בהם נכנסים עמוק לתוך החניכיים או במקרה של כתצר שאינו מודבק טוב , יתכן ויהיו כאבים
ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בקשר לכתר זמנירעות25/07/2018
שלום רציתי לשאול איך מנקים כתר זמני עם חוט דנטלי. יש לי את החוט המחובר לידית וכם ככה פוחדת שלא מרגיש הכי בסדר קצת לפעמים לחץ וכאילו לועסת את הכתר אבל מצד שני פוחדת שאם לא ידתמש צחצוח ומי פה לא מספיק בשביל שכל השאריות בין הכתר יספיקו מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניקוי שן עם כתר זמני
ד''ר ניצן שלזינגר25/07/2018רעות שלום,
כתר זמני מודבק עם דבק זמני לכן יש ל צחצח רגיל אבל חוט יש להכניס מכיוון הכותרת לכיוון החניכיים ואז למשוך החוצה מן הצד על מנת לא לנתק את הכתר . ניקוי עם חוט המחובר לידית אינו מתאים כי אז יש למשוך אותו שוב החוצה ואז הוא עלול להתנתק. שימוש בקיסם דנטלי לא ממולץ כי הלחץ עלול לנתק את הכתר .
מקווה שהייתי לעזר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתל פרמדיון ,שתל בטוח?הילה25/07/2018
לפני שבוע הושתל לי שתל פרמדיון שמתרחב מאחר והיה חסר לי עצם ,עבר שבוע ועדין יש לי כאבים ולוקחת כל הזמן משכך כאבים
מתי כאבים אמורים להעלם,?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים לאחר השתלה
ד''ר ניצן שלזינגר25/07/2018שלום הילה,
מה היה המצב לפני הטיפול - היה זיהום ? - בוצעה בנית עצם?
בכל מקרה בד"כ לאחר השתלה בעצם בריאה וללא בנת עצם הריפוי קצר ויש למעט כאבים אם בכלל.
במקרים קצת יותר מורכבים לעיתים יש כאבים אבל קשה לדעת כמה זמן הם ימשכו - .
ממליץ לפנות לרופא המטפל.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים בכתר שנעשה לפני כ10 שניםבן23/07/2018
ערב טוב. לפני כ10 שנים עשיתי טיפול שורש וכתר. לפני מספר ימים נהייתה לי רגישות באותה שן והיום במהלך כל היום אניי סובל מכאבים חזקים בשן. תוכלו לוצר לי מה יכולה להיות הסיבה. האם יכולה להתפתח דלקת בשן שעברה טיפול שורש לפני שנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים חזקים בשן שטופלה ע"י טיפול שורש וכתר לפני כ 10 שנים
ד''ר ניצן שלזינגר25/07/2018בן שלום,
קשה לתת יעוץ ללא בדיקה .
אבל בוודאות משהו השתנה כי יש כאבים.
יתכן ויהיה צורך לבצע חידוש טיפול שורש והמשך שיקום .
יתכן והשן נסדקה ואז יהיה צורך לעקור את השן .
אבל כאמור יש לבדוק והחליט.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הארכת כותרת שלא הצליחהאורטל23/07/2018
רציתי לשאול האם יש מצב שאחרי ניתוח הארכת כותרת לא עזר והשן עדיין קצרה למרות הניתוח פשוט ככה מרגישה למרות הניתוח שלא בטוחה שהכתר הזמני לא יחזיק למאות הניתוח מדובר בשן טוחנת ואם באמת תהיה בעיה מה הפתאונות במצב כזה עקירה ודתל או שיש עוד משהוא לעשות כדי שיצליח יש עוד איזה אפשרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הארכת כותרת שלא הצליחה
ד''ר ניצן שלזינגר25/07/2018אורטל שלום,
על מנת להעריך את מצב השן יש לבצע בדיקה קלינית + צילומי רנטגן - קשה לתת לך תשוב מה צריך לעשות.
בעקרון יתכן ויהיה צורך בביצוע הארכת כותרת מחדש .
במידה והשן לא ברת שיקום הרישיש לשקול עקירה ושיקום ע"י שתל.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי רמת הדחיפות להוצאת שתלהוצאת שתל שנכש21/07/2018
ד"ר שלום ותודה על המענה והמלצתך להוציא את השתל שכשל. כרגע הרופא שיניים שביצע לי את העבודה נמצא בחול ואני לוקחת אנטיביוטיקה. האם ניתן לחכות מעל חודש להוצאת השתל הדלקתי או שחייבת לבצע זאת מייד? והאם לאחר ההוצאה של השתל יהיה ניתן להחזיר את הגשר? והאם ההחלמה היא מיידית או כרוך בכאב לאחר מכן? אודה לעדכונך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה הדחיפות בהוצאת השתל
ד''ר ניצן שלזינגר22/07/2018שוב שלום,
רצוי להוציא את השתל כמה שיותר מהר . האנטיביוטיקה עוזרת בהקטנת רמת הזיהום והדלקת - אולם ההשפעה שלה היא זמנית וכאשר תפסיקי סביר שהזיהום יחזור . יש לטפל בגורם לזיהום שהוא השתל הכושל.
לגבי מה יקרה עם הגשר איני יכול לדעת - לא ראיתי צילומים ולא בדקתי את הפה. אבל במידה והשתל הוא בין השתלים הקיימים והגשר הודבק בדבק זמני הרי שסביר שניתן יהיה להסיר את הגשר להוציא את השתל ולהחזיר את הגשר למקומו.
לאחר הוצאת השתל יש לנקות היטב את הרקמה באזור ולעיתים הדבר גורם לכאבים לאחר שההרדמה המקומית חולפת. יכתן ואף יהיה רצוי לבצע מילוי עצם באזור על מנת לא לאבד נפח, זאת בתנאי שהמקום נקי לחלוטין.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לסגירת רווחיםרעות21/07/2018
מה עדיף בסגירת רווחים דרך בצורה אסתטית או בדרך של יישור שיניים. פשוט אמרו בדרך של השלמת חומרים במצבי לא בטוח שכדאי גם שדוחקת שיניים ומבנה שיניים קטן וגם בגלל שהחומרים האלה לפעמים נוטים להשבר אז במצבי עוד יותר יש סיכוי לכך ואמרו שידיף בצורת יישור רז רוצה להבין איך סוגרים רווחים בדרך של יישור כמה זמן יכול לקחת כל התהליך וגם לגבי הסוג השני סיכוי להישברות במיוחד לאדם ששוחק גדול יותר זה נכון? וכמה זמן אורך התהליך בציפויים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סירת רווחים בשיניים
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018ישנם מצבים בהם קיימים מרווחים בין השיניים איך ניתן לסגור אותם?
בכל מקרה יש לבדוק מה גורם למרווחים -?
במידה ותמיד היו מרווחים - הרי שיש לבדוק אופציה של ישור שיניים והזזת השיניים לסגירת המרווחים או לבצע ציפוי כגון חזתיות ( למינייט) - יש לבחון את צורך הסגר על מנת להחליט מה ניתן לעשות.
במידה והמרווחים נוצרו לאחרונה , יש לבדוק את מצב החניכיים לעיתים זה סימן של מחלת חניכיים ואז לפני הטיפול במרווחים יש לטפל בבעית החניכיים ורק אח"כ במרווחים עצמם.
במידה וניתן והתוצאה המתקבלת תהיה טובה - עדיף לבצע ישור שיניים כי אז הכל הכי טבעי ללא כל ציפוי או חומר סינטטי על השיניים.
משך הזמן של ישור השיניים תלוי בצורת הסגר ובמידת השינוי שצריך לעשות.
כאשר מדובר באדם ששוחק שיניים הרי שקיימת סכנה של שבירת ציפויים של השיניים במשך הזמן.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומחיות לרפואת שיניים אסתטיתנעמה21/07/2018
רציתי לשאול איזה רופא עושה צמצוח רווחים וציפויים והשלמת שברים האם זה רופא רגיל או שיש בתחום הזה גם מומחיות באסתטיקה של שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מומחיות לרפואת שיניים אסתטית
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018נעמה שלום,
אין מומחיות ברפואת שיניים אסתטית. כל רופא שיניים יכול לבצע ציפויים או כתרים.
כמובן שיש רופאי שיניים אשר יותר מתעסקים בתחום מסויים ואז יש להם נסיון גדול יותר באותו התחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבירת רווחים איך כדאי לעשותנעמה21/07/2018
אני מתייעצת לסגירת רווחים בשיניים פעם היו המשקמים עודים אבל היום או רופא שיניים כללי בציפוייםמאו בשיטה של אורתודנט . הציעו לי כדאי שאורתודנט יעשה בגלל שגם שוחקת וגם בגלל שהמבנה של השיניים קטנות וזה יחזיק יותר זמן מה ידוע לך על זה והאם שיטה של יישור היא ארוכה ומסובכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סגירת מרווחים בשיניים- מה לעשות?
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018נעמה שלום,
ישנם מצבים בהם קיימים מרווחים בין השיניים איך ניתן לסגור אותם?
בכל מקרה יש לבדוק מה גורם למרווחים -?
במידה ותמיד היו מרווחים - הרי שיש לבדוק אופציה של ישור שיניים והזזת השיניים לסגירת המרווחים או לבצע ציפוי כגון חזתיות ( למינייט) - יש לבחון את צורך הסגר על מנת להחליט מה ניתן לעשות.
במידה והמרווחים נוצרו לאחרונה , יש לבדוק את מצב החניכיים לעיתים זה סימן של מחלת חניכיים ואז לפני הטיפול במרווחים יש לטפל בבעית החניכיים ורק אח"כ במרווחים עצמם.
במידה וניתן והתוצאה המתקבלת תהיה טובה - עדיף לבצע ישור שיניים כי אז הכל הכי טבעי ללא כל ציפוי או חומר סינטטי על השיניים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לסגירת רווחים
נעמה21/07/2018הבעייה שלא בטוח שאוכל ללכת עם גשרים ודברים למיניהם ששמים על השיניים כל הזמן . המרווחים תמיד היו ומה לגבי הציפויים הם חזקים דיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
סגירת רווחים
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018היום בישור שיניים ניתן להתקין את "הגשר" בצד הפנימי של היניים כך שלא רואים את הגשר או להשתמש בסדים מיוחדים שקופים אשר מזזים את השיניים עד למקום הרצוי - הם מאוד אסטטיים . יש כמובן להתייעץ עם אורתודנט לגבי האופציות הללו.
הציפויים היום חזקים יותר מאשר היו לפני מספר שנים עדיין במקרים של שחיקת שיניים קיים חשש לשבר או ניתוק ציפוי שכזה . בכל מקרה יש לישון עם סד לילה שיגן על השיניים במהלך הלילה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש - כן או לאדנה20/07/2018
שלום רב, רופא השיניים שלי לאחר בדיקה טען שיש לי חור גדול בשן האחורית למטה ויש לעשות שם טיפול שורש. פניתי לרופא שיניים אחר על מנת לקבל חוות דעת שנייה והוא טען שהחור אמנם גדול אך ניתן לעשות סתימה רגילה ואין צורך בטיפול שורש. איך אדע מי מהם צודק? ולמה אין תמימות דעים בנושא? יכול להיות שאם לא הייתי פונה לחוות דעת שנייה, הרופא היה פוגע לי בשן בריאה?
תודה רבה,
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש - צריך או לא?
ד''ר ניצן שלזינגר26/07/2018דנה שלום,
את שואלת שאלה נהדרת. במקרים בהם יש עששת עמוקה מאוד הקרובה למוך השן- יש סיכוי טוב שכאשר העששת תסולק ,תהיה כניסה אל מוך השן והדבר יצריך טיפול שורש .
ישנם מקרים שהעששת נראית כל כך קרובה למוך השן שרופא אחד יאבחן צורך בטיפול שורש ואילו רופא אחר יאמר שאכן העעשת עמוקה אבל ניתן אולי לבצע שחזור עמוק ללא צורך בטיפול שורש.
כמובן שבמרים בהם המטופל מתלונן על כאב מן השן ללא גירוי לקור או חום או כאב חד ומתמשך בחשיפה לקור - אז יש צורך בטיפול שורש .
הגישה שלי היא סילוק זהיר של העששת על מנת להמנע ככל הניתן מטיפול השורש אולם גם אז לעיתים מגיעים אל מוך השן ויש צורך בטיפול שורש .
עלי לציין שבמקרים של עששת עמוקה מאוד , גם אם לא מגיעים למוך השן - לאחר סילוק העששת יש 3 אפשרויות:
1. בוצע שחזור עמוק ואין כאבים והכל בסדר.
2. בוצע שחזור עמוק ולאחר שהשפעת ההרדמה המקומית פגה - מתחיל כאב או כל ירוי קל של טמפ או לעיסה גורמים לכאב חד וארוך - אז יש צורך בטיפול שורש .
3. שחזור עמוק עם- תגובה לקור אבל לא ממש חזקה - במידה והולכת ונעלמת , אין צורך בטיפול שורש ( אם כי יתכן ובמשך הזמן יהיה צורך בטיפול שורש ). במדיה והכאב לא חולף או שנמנעים מללעוס על השן - הרי שיהיה צורך בטיפול שורש.
כאשר מבצעים שחזור ואח"כ יש צורך בטיפול שורש - תמיד עולה השאלה - מה לעשות עם החיוב של השחזור . האם המטופל צריך לשלם גם על השחזור וגם על טיפול השורש?- לפי דעתי הבמידה ונאמר למטופל שמדובר במקרה גבולי ויתכן וגם לאחר השחזור יהיה צורך בטיפול שורש והמטופל החליט על ביצוע השחזור הרי שהמטופל צריל לשלם הן על השחזור והן על טיפול השורש .
מקווה שהבהרתי קצת את הנושא.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יכול להיות שאצטרך שתלשירלי20/07/2018
שלום עשו לי כתר זמני שכל הזמן לא החזיק ונפל ובשל כך החלטנו על ניתוח עכשיו אחרי ההחלמה מהניתוח את החודשים עד שאפשר לגעת הייתי בתור לץוהשחיזו והחזירו את הכתר הזמני היו לי יומיים עם כאבים היום טיפה פחות זה הולך ומשתפר אבל הבעיה שגם עכשיו לא מרגישה לגמרי נוח מקווה שזה בסדר אבל יש לי הרגשה או שטיפה עדיין גבוה או שדוב לא יציב אם שוב ייפול במקרה מקווה שלא האם במקרה כזה זה אומר שהניתוח לא עזר ואם באמת הניתוח לא עזר מה הפתרון במצב כזה שתל? מרוב שאני פוחדת לא משתמשת בחוט באיזור וההברשה בשיא העדינות. האם יכול להיות מצב כזה שהניתוח לא מצליח ואם כן מה הפתרון במצב כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם אצטרך שתל?
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018שלום,
על מנת לתת לך תשובה יש צורך בבדיקה וצילום רנטגן. לכן אתן לך תשובה כללית ולא ספציפית.
במידה והשורש תקין ויש מספיק תמיכה של העצם הרי שיש לבצע מבנה שיחזיק בצורה נכונה וטובה את הכתר , ההכנה צריכה להיות גם על השורש עצמו ובמידת הצורך יש לבצע הארכת כותרת. במידה והשורש נייד או לא יכול לספק מספיק תמיכה רק אז עוקרים ומשקמים ע״י שתל או גשר לפי התנאים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יכול להיות שאצטרך שתל
אורית21/07/2018חוץ מזה שמרגישה כמו לפני הניתוח מקווה שטועה מרגישה שנוגעת כל הזמן בכתר יש כאב ולוחץ בחניכיים זה יכול להעיד על משהוא ? וגם ככה אני שוחקת פוחדת עוד דאשבור בטעות את השן לגמרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האם אצטרך שתל?
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018קשה לתת לך תשובה - ממליץ להגיע לרופא השיניים לבדיקה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בעצב השן ואנטיביוטיקהרן19/07/2018
לד"ר שלזינגר שלום.
האם קיים מושג כזה "דלקת/זיהום בעצב השן"?
באם כן, האם נכון הדבר שדלקת בעצב השן אינה מגיבה לנטילת אנטיביוטיקה?
ולבסוף - אם נטלתי אנטיביוטיקה, והדלקת נרפאה - האם זה בהכרח אומר שהדלקת *איננה* הייתה בעצב?
או שכן הייתה בעצב - אך עברה באופן טבעי, ללא תרופות (שכן לאנטיביוטיקה לא הייתה משמעות)?
אשמח לקצת סדר בדברים.
תודה, רן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת בשן
ד''ר ניצן שלזינגר21/07/2018רן שלום,
כאשר עששת ( "חור") לא מטופלת והיא מתקדמת אל מוך השן - נוצרת דלקת במוך השן שנקראת " פולפיטיס" - . דלקת במוך השן גורמת לכאבים עזים אשר מתגברים עם גירוי לקור או חום. למרות שמדובר בתהליך חיידקי , אנטיביטיקה אינה משפיעה כי הכאב נגרם מעצם החשיפה של מוך השן ( דבר שיכול להיות גם במקרה של שבר של הן). במידה ולא מטפלים בדלקת הזו , מוך השן מאבד את החיות שלו ואז דווקא אין כאבים. אבל במידה וממשיכים לא לטפל , הזיהום מחלל הפה עובר דרך השן אל העצם ואז מתחילה דלקת בעצם אשר במקרים רבים הופכת לדלתק אקוטית עם זיהום פעיל + כאבים , נפיחות ולעיתים הפרשת מוגלה. קיימת סכנה שהזהום הזה יתפזר באזור הלסתות או אפילו יגיע למוחץ ולכן רצוי מאוד לטפל ע"י טיפול שורש אשר בו מנקים את התעלות של השורש ואוטמים אותם כך שחיידקים לא יעברו מחלל הפה אל העצם. לעיתים כשאר לא מטפלים בזמן , לא ניתן להציל את השן ויש לעקור אותה.
כפי שהבנת, יש מצב של דלתק אשר גורם לכאבים חזקים אבל בהמשך אם לא מטופל מוך השן מת ואז אין כאבים ונראה שהכל בסדר אבל במידה ועדיין לא מטפלים הזיהום מתפשט אל העצם.
יכול להיות שזה מה שקורה אצלך.
ממליץ להגיע אל הרופא המטפל ולהבדק .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאה של שתל קדמימור י.19/07/2018
ד"ר שלום, התייעצות לגבי הוצאת שתל קידמי כ13 שנה על גשר עם 5 שתלים כשנתיים. השתל הקידמי כואב מפריש מוגלה. לאחר בדיקה לשתל אין עצם ויש להוציאו, אך לדברי הרופא, פוחד להוציא את הגשר ולפגוע בשתלים המחזיקים את הגשר ויש להמתין עם הוצאת השתל עד שיצא ויפיל את הגשר. הדבר לא נשמע לי הגיוני ואפילו מפחיד. האם זה הטיפול היחיד שניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הוצאה של שתל שנכשל מתחת לגשר
ד''ר ניצן שלזינגר20/07/2018שלום מור,
במידה והשתל נכשל ומסביבו יש תהליך זיהומי עם מוגלה ,הרי שיש להוציאו בהקדם שכן באזור נגרם נזק גדול לעצם הקיימת . בד״כ גשר על שתלים מודבק בדבק זמני כך שהסרת הגשר אמורה להיות אפשרית.
בכל מקרה במידה ויש תהליך מוגלתי חייבים להוציא את השתל .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



