אנמיה?

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה?
    המומה
    10/02/2012

    לרופאים שלום,


    בבדיקות דם שנערכו לאחרונה נמצא:


    FERITIN = 18.0 ng/ml

    IRON = 33 mcg/dL

    TRANSFERINE = 351 mg/dl



    חריגים בספירת הדם:

    WBC = 14.4 k/UL

    %NEUT% = 8O.5

    NEUT.abc = 11.6 K/ul

    LIM% = 14%



    פוליק אסיד וויטמין B12 - תוצאות תחת טיפול קבוע של פוליק אסיד 5 מ"ג ליום במשך הרבה מאוד שנים, ו-B12 זריקה של פעם בחודש, כבר הרבה שנים, לאחר שהיה מינוס גדול מאוד לפני שנים וטופלתי בזריקות רבות במהלך חודש-חודשיים. כדורים של B12 לא נספגו בשום צורה שנלקחו (בבליעה/מתחת ללשון).

    B12 = 234 pmol/L

    FOLIC ACID = <54.48




    אציין שההמוגלובין היה תקין:

    HB = 13.0 g/dl

    RBC = 4.24 M/ul




    עוד אציין בקשר לספירת הדם, שיומיים לפני בדיקת הדם קיבלתי זריקת DIPROSPAN בגב (אולי יש קשר לספירת הדם החריגה?).


    אני מעוניינת לדעת האם יש לי אנמיה?
    (בינתיים רופא המשפחה החליט לא לתת לי טיפול לחסר בברזל) - מה דעתך בעניין?

    אציין שאני סובלת מחולשה/תשישות וכאבים בשרירים ובפרקים בכל הגוף - גם כשאין אנמיה, אבל האם יכולה להיות השפעה כלשהי של זה על זה או הפוך?



    מעוניינת לדעת האם חסר בברזל יכול להיות גם הוא מושפע מהזריקה של ה-SIPROSPAN?


    וכל זאת בנוסף ל-FV LEIDEN ו-PROTEINE C resistens


    אודה לתשובתכם,

    בתודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה? - תגובה

    ד``ר אורי רוביו
    10/02/2012

    שלום, שאלה ארוכה והתשובה שאתן היא מוגבלת ואינה תחליף ליעוץ המטולוג. לא ציינת את גילך? מחלות רקע מהן את סובלת מעבר לבדיקות הדם?
    לפי ערכי ההמוגלובין אין לך אנמיה. עם זאת, ערכי הברזל מכוונים למצב חוסר בברזל )iron depletion . שעדין אינו מתבטא בירידת המוגלובין. טיפול בזריקת דיפרוספן לא קשור.
    רמתן ויטמין B-12 תקינה בגבול הנמוך- יש לבדוק האם יש בעיה בספיגה כמו גסטריטיס או נוגדנים ל-IF
    הייתי משלים טיפול פומי בברזל
    מומלץ להבדק ולקבל יעוץ מסודר אצל המטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך...

    המומה
    10/02/2012

    ד"ר אריו רוביו,


    ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת.


    אני בת 45.9.


    אם אני מבינה נכון מדרך התשובה שלך, אז כרגע עדיין זה לא מתבטא בהמוגלובין, אבל אני מבינה שזה תהליך, ויכול להגיע לכך. האם הבנתי נכון?

    מה זה IF?


    אני לא יודעת לאיזה מחלות רקע אתה מתכוון שאפרט:


    סובלת מאלרגיות כמו אטופיק דרמטיטיס וגם נזלת אלרגית.


    דופק מהיר. ברוב המדידות מעל 100 עד כ-110 ולפעמים אפילו למעלה מכך.

    לחץ דם: גם הוא בד"כ גבוה, אבל לא בשמיים. התחום הנמוך בד"כ גם הוא מעל 100.


    פרופיל שומנים גבוה - הכולסטרול הרע גבוה, הטוב נמוך, ושומנים - גבוה, אבל אני לא מקפידה על תזונה בריאה.


    סכרת - בינתיים לא - אבל אני בגבול הגבוה של הסקאלה.


    זהו, מחלת רקע אחרת, אם ניתן להגדיר זאת ככה, היא תסמונת גנטית מסוימת ולא מוכרת שבה חסר גנטי של אזור מסוים.

    רוב התלונות שלי קשורות לבעיות שבין אורטופדיה לנוירולוגיה.

    יש לי גם בעיות עיכול, בעיקר ריפולוקס קשה:

    בבדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה שערכתי בעקבות כך לפני כחודשיים נמצא חשד לאסופגיטיס ע"ש ברט, נלקחו ביופסיות מהוושט, אך עדיין אין תשובה של הבדיקה ההיסטופתולוגית. בינתיים מטופלת באומפרדקס מזה כשלושה שבועות. הריפולוקס מלווה אותי כבר מספר שנים, ולאחרונה החמיר גם בתדירות וגם באופן שהוא מופיע (מגיע למצב הקאות).
    בדיקת הקולונוסקופיה נמצאה תקינה.



    אשמח אם תוכל לענות לי על שתי השאלות בתחילת הודעה זאת.


    בתודה מראש על השירות שלך כאן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך... - תגובה

    ד``ר אורי רוביו
    10/02/2012

    לגבי השאלה ראשונה, נכון כאשר חוסר הברזל יהיה עד כדי דלדול המאגרים יפגע יצור כדוריות הדם האדומות וה המוגלובין ירד קרי, אנמיה
    IF- intrinsic factor פקטור המופרש בקיבה ודרוש לספיגת ויטמין B-12, כאשר יש נוגדנים או מופרש פחות, ספיגת הוויטמין יורדת
    ממה שאת מתארת במערכת העיכול רחף לטקס וברט בהחלט מקור לאיבוד ברזל משנית לפגיעה ברירית. טיפול ממושך באומפרדקס גם עלול להפחית ספיגת וימין b-12
    לגבי השומנים ולחץ דם- מצדיק אבחון יותר מסודר, שינוי באורחות חיים ואם צריך התערבות תרופתית ועדיף מוקדם ככל האפשר ולא להמתין להתפתחות תסמונת טבולות כולל סכרת והשמנת יתר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלות בבקשה - תגובה

    ד``ר אורי רוביו
    15/02/2012

    נוגדנים ל-IF ניתן לשלוח בבדיקה פשוטה דרך רופא מטפל.
    מוטציה ב-MTHFR- הטרוזיגוטית ואפילו הומוזיגוטית - חסרת משמעות מבחינת קרישיות יתר. אם את הומוזיגוטית ( מוטציה בשני העותקים) הייתי משלים רמת חומצה הומוציסטאינית ואם זו גבוהה נותן קומפלקס ויטמינים כמו TRICARDIA ובעיקר חומצה פולית במינון 5 מ"ג על מנת להוריד החומצה. יש לומר עם זאת שעבודות שבחנו זאת לא שינה כלום מבחינת קרישיות.
    אין שום המלצה לקחת אספירין
    לא קשור לספיגת חומצה פולית, ה-IF קשור לספיגת B-12 בלבד.




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה גדולה על הסובלנות הרבה שלך

    המומה
    15/02/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו