רמת פריטין נמוכה

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • רמת פריטין נמוכה
    shuni
    04/08/2012

    בוקר טוב,
    בת 41. צמחונית. נטייה ללחץ דם נמוך, נטייה לאנמיה - B12 (בעבר טופלתי בזריקות B12) וברזל. סובלת מאנדומטריוזיס קשה (דרגה 4). ניתוח לכריתת ציסטות שחלתיות, נגעי אנדומטריוזיס והדבקויות בחלל האגן בוצע ב- 10/11. לאחר הניתוח המצב החמיר. מסידרת בדיקות עולה כי סובלת גם מפיברומיאלגיה, כאבי אגן כרוניים, סקרואילאיטיס עם מרכיב פעיל וארוזיבי לא קשה. יותר משמאל, B27 חיובי וב- MRI נצפה בלט ב- L1 וכן ממצא תוך תעלתי, תוך דורלי בגובה S1, ב- DD - שוונומה של שורש סקראלי, בסבירות נמוכה יותר אפנדימומה, אין לשלול תהליך אחר. אורטופד ונוירוכירורג ממליצים לכרות את הגוש לאור משיכת רגליים כלפי מטה, תכיפות ודחיפות במתן שתן (ציסטוסקופיה וציטולוגיה נמצאו תקינות), תחושה ירודה מעט בירך ימין ולחץ הגוש על חוט השידרה. לא שוללים היות הגוש נגעי אנדומטריוזיס. המטולוגיה - נמצאת במעקב ביחידה להמטולוגיה באחד מבתי החולים בארץ. נשללו קרשיות יתר (נבדקה לאור היסטוריה משפחתית) ונטייה לדימום (לאור נטייה לחבורות וכדומה).כמו כן - סובלת מ- CTS. בעיצומו של הליך שימור פוריות (השראת ביוץ).
    ולאחר כל "ההיסטוריה הרפואית" - רמת המוגלובין תקינה (בסביבות ה- 13) אך רמת הפריטין הינה 18! אציין כי נוטלת כדורי ברזל, B12 ותוספי מזון נוספים וכן מטופלת אצל נטורפתית (לאור מצבי הרפואי).
    על פי מעקב ותחושות סובייקטיביות - מרגישה ומבחינה בשינויים בעוצמות הכאבים בהתאם לשינויים ההורמונליים הנגזרים מן המחזור החודשי.
    האם ייתכן שרמת הפריטין כל כך נמוכה בשל דימום אשר יתכן שנמצא בתוך תעלת השידרה? אציין כי הרופא המנתח ציין מפורשות כי אינני מדממת כמעט (במהלך הניתוח).
    תודה רבה,
    shuni

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמת פריטין נמוכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמת פריטין נמוכה - תגובה

    ד``ר אורי רוביו
    04/08/2012

    רמת הפריטין הנמוכה מהווה מדד יחסית אמין למצב מאגרי הברזל בגוף. פריטים נמוך בהעדר אנמיה (כלומר המוגלובין תקין) מצביע על מצב של iron depletion כלומר חוסר ברזל שטרם מתבטא באנמיה אך קרוב לזה. מתיאור מחלתך קרוב לוודאי שיש מרכיב דימומי. איני גניקולוג אך יתכן שיש השפעה הורמונלית על נגעי האנדומטריוזיס שגורמים לכאב. לא נראה לי שאת מדממת לחוט השדרה.
    ממליץ בעיקר להמשיך תוספי ברזל ובמידת הצורך למלא המחסנים עם ברזל בוריד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה לך מאוד ד"ר רוביו.

    shuni
    04/08/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו