שוב מציקה לך בעניין החוסר בברזל

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • שוב מציקה לך בעניין החוסר בברזל
    ת.
    25/01/2013

    שלום רב.סליחה שאני מציקה לך שוב אבל זה רק בגלל שאני מיואשת ממצבי.אני גרה בקנדה ולאחרונה בבדיקות שעשיתי גילו שההמוגלובין שלי תקין כלומר אין לי אנמיה אבל הפריטין שלי 16 (הרופאה אמרה שהוא צריך להיות 90 או משהו כזה) בערכים הקנדיים, אני לא יודעת מה זה אומר בישראל.בכל מקרה אני מרגישה: עייפות, חוסר ריכוז, לחץ בראש, אין לי תאבון בכלל, סחרחורות מדי פעם, חלשה כללית.לא נותנים פה עירוי דם אלא בבי"ח ורק לחולי דיאליזה משום מה.אני לא רוצה להגיע כעת לבי"ח בגלל השפעת וכו'.במקביל אני רוצה להכנס להריון, הרופאה שלי אומרת לי שזה בסדר להכנס להריון אבל אני לא רוצה לעשות זאת כל עוד אני מרגישה רע ולא רוצה להתחיל הריון בחוסר כשיש סיכוי לנזק לעובר, אני לא מוכנה לעשות זאת ביודעין.האם לדעתך מצב זה מצריך עירוי בכלל? כמה עירויים אם כן? האם כדאי לבוא לארץ בשביל זה? אין לי בעיה להגיע לארץ בשביל זה (אגב, גם בארץ התהליך הזה מתבצע בבי"ח?).בכל מקרה, חשוב לי לדעת מה דעתך כי אני מרגישה רע המון זמן, לא מרגישה שיפור (אני מקבלת כבר שבועיים כדורים טבעיים מסינית שעושה לי דיקור להעלאת הברזל אבל לא מרגישה שיפור בכלל).מה עושים? אני מפחדת שהמצב יחריף אחרי שאקבל שוב את המחזור החודשי ורוצה למנוע את ההתדרדרות.תודה לך וסליחה על ההצקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב מציקה לך בעניין החוסר בברזל - תגובה

    ד``ר אורי רוביו
    25/01/2013

    שלום שוב,
    א. לא ציינת מה ההמוגלובין שלך מלבד העובדה שהוא תקין.
    ב. אם ההמוגלובין תקין, עייפות ותופעות אחרות פחות מיוחסות לחוסר בברזל שאצלך הוא גבולי שכן עדין אין אנמיה ולכן מוגדר IRON DEPLETION
    ג. אין סכנה לעובר- הוא מקבל את הברזל הדרוש לו, בהנחה שלאם אין חוסרים קיצוניים ואנמיה קיצונית (לא המצב שלך כנראה)
    ד. טיפול פומי בתכשירי ברזל דורש סבלנות ויש לנסות עד שמוצאים התכשיר המתאים כפי שכבר כתבתי.
    ה. במצבים קיצוניים ניתן לתת IV ברזל (לוריד), גם בישראל ניתן בד"כ באישפוז יום או מרפאות יום.
    ו. לא הייתי ממליץ לבוא לישראל רק לשם כך- אין חשש כל עוד HB מעל 10
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, תודה, תודה רבה!!!

    ת.
    25/01/2013

    אני רוצה להודות לך מקרב לב על התשובות המפורטות, העזרה והסובלנות הרבה.עזרת לי מאוד וזה לא מובן מאליו לכן אני רוצה להודות לך מעומק ליבי על הכל - תודה רבה.

    ההמוגלובין שלי הוא: 126 בטווח הנורמאל הנע בין 120-160 (בקנדה).

    אעשה כפי שהמלצת.

    תודה רבה דוקטור יקר.שבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו