המוגלובין נמוך - בהכרח מחסור בברזל?

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • המוגלובין נמוך - בהכרח מחסור בברזל?
    בעל
    01/07/2013

    שלום רב,

    לאשתי בת 34 , יש רמת המוגלובין שנעה בין 10.4 ל 11.6 לאורך השנים.
    רמת הפריטין 43 נ"ג/מ"ל. טרנספרין ברמה של 232 מ"ג/ד"ל. IRON ברמה של 51 מק"ג/ד"ל.

    יש לה נשירת שיער (יכול לנבוע מסיבות שונות) , אך איננה חשה בעייפות כלשהיא.

    היינו אצל הרופא שלה שטוען שכנראה זוהי רמת ההמוגלובין של הגוף שלה ואין מה לעשות ורמת הברזל שלה תקינה להריון.

    אציין שהיא נוטלת תוסף ברזל מסוג "פלורידקס" פעמיים ביום.

    אנו מעוניינים להיכנס להריון , אך אני מאוד חושש לרמת הברזל בדמה.
    האם הייתם ממליצים על בדיקות נוספות (למשל בדיקת ספיגה וכו'...) או שלאור התוצאות שלעיל רמת הברזל תקינה ככלות הכל?

    לסיום , אציין שעשינו בדיקת CELIAC SCREEN שיצאה שלילית , כלומר אין חשש לצליאק.

    תודה מראש,

    אבא (מודאג) לעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המוגלובין נמוך - בהכרח מחסור בברזל? - תגובה

    ד''ר פרדי אביב
    02/07/2013

    שלום רב.
    ברזל רק אחת מהסיבות לחסר המוגלובין .
    על פי נתונים אלו כניראה אין מדובר בחסר ברזל משמעותי אם בכלל?!
    לכן הייתי ממליץ גם ביצוע בדיקת בי 12 וחומצה פוליט בדם וגם משטח דם .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו