טיפול במחסור בברזל ואנמיה

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול במחסור בברזל ואנמיה
    דינה
    27/08/2017

    שלום רב,
    יש לי 2 שאלות בנושא אנמיה כלהלן:
    1) הברזל שלי הינו 27, המוגלובין 10.6 ופריטין 12.
    האם אני נחשבת לאנמית למרות שהפריטין שלי בנורמה אך המוגלובין פחות מהנורמה
    2) אני לוקחת 2 מנות של ברזל ליום- למשל מנת ספטון בבוקר ובערב ברזל עדין של אלטמן או פריפול. העובדה שאני לוקחת ברזל כפי שתיארתי לא עוזרת לי לעלות את המדדים, שכן אני בפרימנופאוזה וסובלת מדימומים פעמיים בחודש והם חזקים. שאלתי היא האם אני יכולה להגדיל את הINTAKE של הברזל שאני לוקית ל3 מנות ביום? הרופאים לא נוטים לאשר יותר מ2 כדורים ביום. מה הסיבה לכך? האם במצב שתיארתי אם אקח עוד כדור ברזל זה יכוך לגרום להרעלת ברזל?

    תודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול במחסור ברזל ואנמיה

    ד''ר פרדי אביב
    28/08/2017

    שלום רב .
    אנמיה - חסר המוגןובין .
    לכן יש לך כן אנמיה .
    ברור שזה גם חסר ברזל !
    הסיבה כניראה דימומים מדרכי נשים .
    הטיפול שאת נוטלת הוא מכיל מעט מאוד ברזל זאת הסיבה שזה לא עולה וגם כניראה עוצמת הדימומים שמורידה אותו מצד השני כל הזמן .
    לכן אני ממליץ לך במקום זה לקחת 2 כדורים של פולקס או אקטיפרין !זה יהיה הרבה יותר טוב בשבילך .
    גם ממליץ לבצע בירור גסטרו ליתר ביטחון .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול במחסור בברזל

    דינה
    28/08/2017

    תודה רבה על תשובתך המהירה והמקיפה!
    2 שאלות ביחס לתגובתך:
    1) אשמח לנסות את פולקס 2 כדורים ליום, אך אני קצת חוששת מעודף חומצה פולית שיש בתרופה.רמת חומצה פולית שלי הינה מעל 10 עקב לקיחת פריפול במשך שנה. לא רוצה שזה יגיע לערכים גבוהים מאוד עקב שימוש יום-יומי בפולקס. האם יש סכנה ברמת חומצה פולית 20 למשל?
    2) אמרו לי הרוקחים שספטון הוא הכי טוב להעלאת רמת ברזל כי הוא נוזלי ונספג טוב. אבל כל שקית מכילה רק 5 מג ברזל וגם אם נספג 40% זה רק 2 מ"ג. הבנתי שרמת ברזל הדרושה לאישה בגילי היא 18 מ"ג ליום. האם זה נכון? והאם אוכל להגיע לזה עם 2 כדורי פולקס או שאין מנוס בשלב זה מעירוי ברזל תוך ורידי?

    תודה רבה

    דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו