מחסור בברזל- ממה נובע ופתרונות

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • מחסור בברזל- ממה נובע ופתרונות
    ע
    19/12/2020

    שלום רב,
    בת 40, לפני 6 שנים עברתי ניתוח שרוול ומאז נוטלת לנטון למניעת צרבות. מלבד זאת, בריאה, שומרת על BMI תקין ותזונה מאוזנת, ללא היסטוריה של אנמיה כולל בהיריונות ולידות.
    לפני שבוע בבדיקות שגרתיות, ללא סימפטומים, נמצא בספירה: המוגלובין = 8.2, WBC=3.4, RBC=3.56, HCT=27.7, RDW=18.2, MCV=77.8
    בבדיקות חוזרות כעבור שבוע נמצא: המוגלובין=9.5, WBC=4.7, RBC=4.11, HCT=32.2, RDW=17.5, MCV=78.4
    ברזל=25, פריטין=3.3, טרנספרין=342.7, B12 וחומצה פולית בנורמה.
    שאלותיי הן: 1. ממה עשוי לנבוע המחסור בברזל, האם יש צורך בהמשך בירור ומה כדאי לבדוק?
    2. מה יכול להסביר את הפער בתוצאות הבדיקות שנערכו בהפרש של שבוע (מבלי שנעשה בו שינוי)?
    3. מהן אפשרויות הטיפול, ומה מהן הכי מומלצת? (קיימת רגישות לעצירות)
    תודה רבה לתשובתך, ע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחסור בברזל

    ד''ר פרדי אביב
    20/12/2020

    שלום רב .
    סיבות - הפראות בספיגה במארכת האיכול (עקב סיבות ידועות )
    בסימן שאלה אפשרות נוספת אפשרית כגון דימום במארכת האיכות - לזה צריך לבצע גסטרו וקולונוסקופיה .
    הסיבה נוספת זה מחזור בנוסף לבעיות ספיגה .

    הבדלים בתוצאות לא יכול להסביר .בכל מיקרה ברור שמדובר באנמיה .
    וגם ברור מאוד שסיבה לאנמיה זה חסר ברזל .

    טיפול במיקרים של אנשים אחרי ניתוחים במארכת האיכול אני אישיט ממליץ לתת ברזל בווריד (מאותה סיבה של הפראה בספיגה של ברזל במארכת האיכול)
    בהצלחה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו