עירוי ברזל (פרינג'קט) 1 גרם אחרי ניתוח

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • עירוי ברזל (פרינג'קט) 1 גרם אחרי ניתוח
    שמואל
    06/10/2021

    אני בן 69 חולה קרון שנים רבות .
    לפני 3 חודשים עברתי ניתוח של כריתה של חלק מהמעי הדק הסופי (20ס"מ) וגם כריתה של חלק קטן מהקולון .
    אחרי מספר ימים היתחילו כאבים והתברר שהיתה זליגה מההשקה שגרמה לזיהום קשה .
    הועברתי לנתוח חירום , ט"נ , ואחריו אשפוז ממושך עקב סיבוכים .
    ירדתי במשקל יות מעשר קילו.
    השתחררתי לבסוף מבית החולים עם המוגלובין 9.6 ועם ברזל נמוך וגם....סטומה .
    רופא גסטרו המליץ על עירוי של פרינג'קט 1 גרם ואחרי 3 שבועות לחזור על בדיקות דם .
    חודש אחרי העירוי ברזל בדיקות הדם (מכבי) :
    המוגלובין 11.6 , פריטין 397 ,טרנספרין 280 ט.סולורשן , ברזל 98 , ח.פולית 3.5 ,rbc 4.15 , .
    l.d.h 210 .
    אני מוטרד שהפריטין יצא גבוהה מאוד כי זה עלול לגרום נזק למערכות הגוף .
    מה עושים כדי להעלות את ההמוגלובין לפחות ל -14 (זה מה שהיה לפני הניתוח).

    בתקופה זו , גם אחרי העירוי יש נשירת שיער בלתי פוסקת.
    האם יש צורך בעוד מנת עירוי קטנה של 0.5 ג'ר?
    לקחת כדורי ברזל עדין עם פריטין כל כך גבוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריטין ברמה כזאת לא גורם לשום נזק

    ד''ר פרדי אביב
    07/10/2021

    שלום רב.
    פריטין ברמה כזאת לא גורם לשום נזק .
    נשירת שיער בלתי פוסקת בדרך כלל לא קשורה לרמת ברזל כלל ואם כן אז ברמה מאוד נמוכה ,כך שכאן אני ממלית לפנות לרופא עור לבדיקת שיער .
    לגבי כן או לא לתת עוד עירוי של פרינגטק צריך לדבר עם רופא גסטרו או רופא משפחה לפי בדיקות אחרונות ובמידה ועדיין חסר ברזל כן לתת ואם אין חסר ברזל אז אין צורך.
    אם יש לך המוגלובין 14 בנוכחות מחלת קרון אז קרוב לוודי אין שום פעילות למחלת קרון ?!כי בדרך כלל כשה יש מחלת קרון תמיד יש אנמיה שהיא גם עקב מחלה דלקתית פעילה וגם עקב חסר ברזל ?!
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי בעניין האנמיה לאחר ניתוח

    שמואל
    08/10/2021

    אולי לא הבנת אותי נכון .
    בעבר (לפני הניתוח) היה לי המוגלובין 14 .
    עכשיו לאחר עירוי פריג'קט של 1 ג'ר הוא 11.6 .
    השאיפה שלי להעלות לרמה נורמלית כי 11.6 היא נמוכה .
    איך עושים זאת ?
    האם הפוטנציאל של העירוי ממשיך לפעול אחרי חודש מאז קבלתי אותו וממשיך להעלות את ההמוגלובין ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כול להיות עדיין יש פעילות של פרינגקט

    ד''ר פרדי אביב
    11/10/2021

    1.יכול להיות עדיין יש פעילות של פרינגקט
    2.יכול להיות אין כבר פעילות של פרינגקט וזה מה שיש מסיבה כזאת או אחרת.
    להבין אתזה אפשר רק בעוד חודשיים שלוש מהמתן פרינגקט ?!
    שוב לחזור לבדיקות של ברזל טרנסםפרין פריטין ,וגם להיות בטוח שאין יותר איבוד של דם במעי .
    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו