מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עירוי ברזל (פרינג'קט) 1 גרם אחרי ניתוחשמואל06/10/2021
אני בן 69 חולה קרון שנים רבות .
לפני 3 חודשים עברתי ניתוח של כריתה של חלק מהמעי הדק הסופי (20ס"מ) וגם כריתה של חלק קטן מהקולון .
אחרי מספר ימים היתחילו כאבים והתברר שהיתה זליגה מההשקה שגרמה לזיהום קשה .
הועברתי לנתוח חירום , ט"נ , ואחריו אשפוז ממושך עקב סיבוכים .
ירדתי במשקל יות מעשר קילו.
השתחררתי לבסוף מבית החולים עם המוגלובין 9.6 ועם ברזל נמוך וגם....סטומה .
רופא גסטרו המליץ על עירוי של פרינג'קט 1 גרם ואחרי 3 שבועות לחזור על בדיקות דם .
חודש אחרי העירוי ברזל בדיקות הדם (מכבי) :
המוגלובין 11.6 , פריטין 397 ,טרנספרין 280 ט.סולורשן , ברזל 98 , ח.פולית 3.5 ,rbc 4.15 , .
l.d.h 210 .
אני מוטרד שהפריטין יצא גבוהה מאוד כי זה עלול לגרום נזק למערכות הגוף .
מה עושים כדי להעלות את ההמוגלובין לפחות ל -14 (זה מה שהיה לפני הניתוח).
בתקופה זו , גם אחרי העירוי יש נשירת שיער בלתי פוסקת.
האם יש צורך בעוד מנת עירוי קטנה של 0.5 ג'ר?
לקחת כדורי ברזל עדין עם פריטין כל כך גבוה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פריטין ברמה כזאת לא גורם לשום נזק
ד''ר פרדי אביב07/10/2021שלום רב.
פריטין ברמה כזאת לא גורם לשום נזק .
נשירת שיער בלתי פוסקת בדרך כלל לא קשורה לרמת ברזל כלל ואם כן אז ברמה מאוד נמוכה ,כך שכאן אני ממלית לפנות לרופא עור לבדיקת שיער .
לגבי כן או לא לתת עוד עירוי של פרינגטק צריך לדבר עם רופא גסטרו או רופא משפחה לפי בדיקות אחרונות ובמידה ועדיין חסר ברזל כן לתת ואם אין חסר ברזל אז אין צורך.
אם יש לך המוגלובין 14 בנוכחות מחלת קרון אז קרוב לוודי אין שום פעילות למחלת קרון ?!כי בדרך כלל כשה יש מחלת קרון תמיד יש אנמיה שהיא גם עקב מחלה דלקתית פעילה וגם עקב חסר ברזל ?!
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי בעניין האנמיה לאחר ניתוח
שמואל08/10/2021אולי לא הבנת אותי נכון .
בעבר (לפני הניתוח) היה לי המוגלובין 14 .
עכשיו לאחר עירוי פריג'קט של 1 ג'ר הוא 11.6 .
השאיפה שלי להעלות לרמה נורמלית כי 11.6 היא נמוכה .
איך עושים זאת ?
האם הפוטנציאל של העירוי ממשיך לפעול אחרי חודש מאז קבלתי אותו וממשיך להעלות את ההמוגלובין ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כול להיות עדיין יש פעילות של פרינגקט
ד''ר פרדי אביב11/10/20211.יכול להיות עדיין יש פעילות של פרינגקט
2.יכול להיות אין כבר פעילות של פרינגקט וזה מה שיש מסיבה כזאת או אחרת.
להבין אתזה אפשר רק בעוד חודשיים שלוש מהמתן פרינגקט ?!
שוב לחזור לבדיקות של ברזל טרנסםפרין פריטין ,וגם להיות בטוח שאין יותר איבוד של דם במעי .
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

