האם אפשר ללמוד מהתוצאות מה הסיבה לאנמיה?

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • האם אפשר ללמוד מהתוצאות מה הסיבה לאנמיה?
    יעל
    30/09/2022

    שלום

    בת 72 ,רמת ההמוגלובין נמוכה כבר שנים, וכן נוטלת תוסף לברזל.
    ברקע יתר לח"ד, סכרת, וירידה בתפקוד כלייתי.

    בדיקת דם אחרונה:
    IRON - 40 (גבול תחתון של הנורמה 50)
    TRANSFERRIN SATURATION % - 10 (כאשר גבול תחתון של הנורמה 15)
    TRANSFERRIN - 275 (בנורמה)
    (לא נבדק הפעם המוגלובין ופריטין)

    לפני חודשיים בבדיקת דם התוצאות היו)
    ברזל 70
    פריטין 141
    טרנספרין - 278
    TRANSFERRIN SATURATION % - 20
    המוגלובין 11

    מה המשמעות של הירידה בריוויון טרנספרין כאשר הטרנספרין עצמו ברמה תקינה?
    והאם הירידה בברזל קשורה בירידה ברמת הריוויון טרנספרין?
    והאם מהנתונים שיש כאן אפשר ללמוד מה הסיבה להמוגלובין הנמוך?
    והאם בנתונים בבדיקות יש רמז לאם יש בעיה בספיגת ברזל? דימום סמוי? קשר לתפקוד הכלייתי ועוד?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר ...

    ד''ר פרדי אביב
    01/10/2022

    שלום רב.
    מה שכן אפשר ללמוד מזה שמדבור בבת 72 עם חסר ברזל !
    צריך לעבור התייעצות של רופא משפחה /המטולוג ולהתחיל תוכנית של בירור סיבות לחסר ברזל
    ובמקביל להתחיל טיפול .
    סיבות לחסר ברזל מחולקות למספר קבועצות :
    1.ירידה בספירגה
    2.עלייה בצריכה
    3.דימום סמוי .
    בגיל 72 מתחילים תמיד לחפס מסיבה 3 - קודם כל .
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו