ברזל נמוך אבל לא נמוך מאוד

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • ברזל נמוך אבל לא נמוך מאוד
    עמית
    19/05/2023

    שלום ד"ר אביב,

    אני בת 37. לאורך שנים מחיי הברזל והפריטין שלי תמיד היו על סף הסוגריים, מהצד הנמוך. המוגלובין תקין לחלוטין. ניסיתי את כל סוגי הברזל הקיימים: ספאתון, עדין, אבקה, ויטמין C, פלורויטל, טיפות, כדורים... הכל העלה את הברזל ולא את הפריטין, בצורה מאוד מינורית, תוך כדי כאבי בטן קשים ואפילו הקאות.
    לפני כשנה רופא נתן לי חמישה עירויים של ונופר. הרגשתי טוב כמו שמעולם לא הרגשתי... ריכוז, מצב רוח טוב, אנרגיה, יכולת לעשות ספורט...
    בחודשים האחרונים הברזל שוב ירד ואני מרגישה שוב עייפות וחולשה. אלא ששוב, אינו נמוך מאוד, מדובר בערכים של בערך 60 בברזל ופריטין 40, כך שלדעת הרופא אין צורך בעירוי נוסף.
    ואכן זו בעיקר שאלה של איכות חיים, פשוט כשהפריטין היה 80 והברזל 120 החיים שלי נראו אחרת לגמרי.
    האם יש לך רעיון מה אפשר לעשות במצב כזה?
    הבנתי שגם הקופה לא מאשרת עירוי במצבים כאלה.
    תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן ברזל גם לאדם שאין חסר ברזל

    ד''ר פרדי אביב
    21/05/2023

    שלום רב .
    מתן ברזל גם לאדם שאין חסר ברזל יגרום לעלייה נכרת במצברוח ,כוחות ואנרגיה !!!
    אותו דבר קורה לאנשים עם מקבלים סטרואידים ויש עוד כמה תרופות שעבדות דומה.
    בספורט זה ניקרא דופינג !
    לכן זה נכון שאחרי ברזל אתם מרגישים יותר טוב ,אך זה לא אומר שצריך לתת !
    מתן תרופות פרמקולוגיות ,בווריד - ניתן רק ואך באינדיקציות רפואיות .
    שיפור בתחושה סובאקטיבית של בן אדם זה לא קריטריון למתן תרופה בווריד !
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו