מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ברזל נמוך אחרי וונופרלי12/06/2023
שלום,
בריאה- לא מאובחנת במחלה כלשהיא לא נוטלת כדורים
בנובמבר קיבלתי עירוי ברזל. כי היה לי מחסור. פריטין מאוד מאוד נמוך 1.
לאחר בדיקת דם ממדים עלו.
כעת עשו לי בדיקת דם שבוע שעבר למשהו אחר ויצא לי ברזל נמוך. במינוס. המוגלובין 14. פריטין לא נבדק.
האם הירידה נחשבת תלולה?
האם אופי הירידה מעיד על דימום או ספיגה?
עירוי בנובמבר קיבלתי כי לאחר החיסון בקורונה פברואר היה לי דימום חזק מאוד וחריג.
בערך לפני 9 שנים קיבלתי גם עירוי כי היה לי דימום חזק וחריג מהרחם. הייתי עם חיתולים.
אין דימומים בין מחזורים.
הדימום הווסתי סביר.
חשוב לי לדעת לדבי הירידה מנובמבר. לא הייתי אומרת שזה בגלל מחזור חודשי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ברזל נמוך ....
ד''ר פרדי אביב15/06/2023שלום רב.
המוגןובין 14 - זה תקין.אם יש חסר ברזל בנוכחות המוגלובין 14 אז מקסימום נותנים כדורי ברזל .
יש אפשרות שברזל יורד עקב דימומים במחזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך להודעתי - מחסור בברזל
לי17/06/2023המוגלובין 14 כי נתנו לי וונופר.
הברזל ירד לגמרי.
תמיד יש לי פריטין 1.
לא מבינה את הירידה התלולה תוך חצי שנה ממתן וונופר.
קצת קשה לי לחשוב שזה ממחזור.
מאוד קשה לי לכמת את המחזור.
אני חושבת שאני תמיד הייתי אנמתי רק שלא נבדקתי או ידעתי על זה. זה התחיל בגיל 23-24. הייתה לי רופאת משפחה שלא בדקה כלום רק אמרה שאני לא אוכלת.
ונתנה לי לאכול מעדן "גמדים"
לקראת גיל 28-29, זוכרת שהתעלפתי ואז גילו. מחסור בברזל.
מבחינת דימום תמיד היה לי שבוע וסביר.כל הזמן הרגשתי שפתאום אין לי נשימה.
תמיד האשמתי את האוכל, כי אני רזה. אלא פתאום רופאה חדשה שעושה לי כל הזמן בדיקות והייתי בגסטרו שהסבירו לי שזה לא אוכל.
סבלתי מגיל 30-37 מכאבי מפרקים קשים. עייפות כרונית לא עלו על הסיבה.
גיל 38 דימום רחמי הזוי עם כאבי תופת הייתי עם חיתול.
ושנה סחבו אותי עד שהסכימו לתת לי וונופר. זו הייתה פעם ראשונה. הייתי צהובה מעולפת, עייפה מתה לישון, לחלופין בעיות ריכוז קשות. והקטע הכי קשה זה החולשה.
אציין רק שבדימום הקשה מיד הייתי אצל רופא נשים , יצא חוסר ברזל אבל לדעתי זה היה עוד קודם.
כלומר שעושים בדיקת פריטין ישר רואים.
יש לי נשירת שיער קשה וזה באמת המדד שאני עם מחסור בברזל.כשיש מחסור.
לצורך העניין חוסנתי לקורונה וזה גרם לי לדימום 20 יום קשה קיבלתי וונופר ולא ברור לי למה אחרי חצי שנה אני שוב בלי ברזל.
גסטרוסקופיה עשיתי בגיל 38-39. למרות ששוב זה בהחלט מהדימום הואגינלי וגם לא מצאו כלום במערכת העיכול.
מכאן ועד היום יושבים לי הראש לבצע קולנסקופיה. פחות מתאים לי. אין לי בעיות במערכת עיכול בכלל.
מה יכולה להיות סיבה?ההמוגלובין ההכינמוך שלי זה 10.
הפריטין כפי שכתבתי לך יוצא תמיד 1.
אציין שגם אימי ואחותי עם ברזל...
אז צריך לקחת את זה כל החיים?
יש טעם לבדוקק אריתרופויטין? או ללכת להמטולוג?
או שזה רק מערכת עיכול או מחזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

