ברזל נמוך אחרי וונופר

מנהל הפורום

ד``ר פרדי אביב
ד"ר פרדי אביב
לקביעת תור אצל ד"ר פרדי אביב ללא פרסום בפורום
 
  • ברזל נמוך אחרי וונופר
    לי
    12/06/2023

    שלום,
    בריאה- לא מאובחנת במחלה כלשהיא לא נוטלת כדורים
    בנובמבר קיבלתי עירוי ברזל. כי היה לי מחסור. פריטין מאוד מאוד נמוך 1.
    לאחר בדיקת דם ממדים עלו.

    כעת עשו לי בדיקת דם שבוע שעבר למשהו אחר ויצא לי ברזל נמוך. במינוס. המוגלובין 14. פריטין לא נבדק.

    האם הירידה נחשבת תלולה?
    האם אופי הירידה מעיד על דימום או ספיגה?


    עירוי בנובמבר קיבלתי כי לאחר החיסון בקורונה פברואר היה לי דימום חזק מאוד וחריג.

    בערך לפני 9 שנים קיבלתי גם עירוי כי היה לי דימום חזק וחריג מהרחם. הייתי עם חיתולים.

    אין דימומים בין מחזורים.
    הדימום הווסתי סביר.

    חשוב לי לדעת לדבי הירידה מנובמבר. לא הייתי אומרת שזה בגלל מחזור חודשי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברזל נמוך אחרי וונופר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל נמוך ....

    ד''ר פרדי אביב
    15/06/2023

    שלום רב.
    המוגןובין 14 - זה תקין.אם יש חסר ברזל בנוכחות המוגלובין 14 אז מקסימום נותנים כדורי ברזל .
    יש אפשרות שברזל יורד עקב דימומים במחזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך להודעתי - מחסור בברזל

    לי
    17/06/2023

    המוגלובין 14 כי נתנו לי וונופר.
    הברזל ירד לגמרי.
    תמיד יש לי פריטין 1.
    לא מבינה את הירידה התלולה תוך חצי שנה ממתן וונופר.
    קצת קשה לי לחשוב שזה ממחזור.
    מאוד קשה לי לכמת את המחזור.

    אני חושבת שאני תמיד הייתי אנמתי רק שלא נבדקתי או ידעתי על זה. זה התחיל בגיל 23-24. הייתה לי רופאת משפחה שלא בדקה כלום רק אמרה שאני לא אוכלת.
    ונתנה לי לאכול מעדן "גמדים"
    לקראת גיל 28-29, זוכרת שהתעלפתי ואז גילו. מחסור בברזל.
    מבחינת דימום תמיד היה לי שבוע וסביר.כל הזמן הרגשתי שפתאום אין לי נשימה.
    תמיד האשמתי את האוכל, כי אני רזה. אלא פתאום רופאה חדשה שעושה לי כל הזמן בדיקות והייתי בגסטרו שהסבירו לי שזה לא אוכל.
    סבלתי מגיל 30-37 מכאבי מפרקים קשים. עייפות כרונית לא עלו על הסיבה.
    גיל 38 דימום רחמי הזוי עם כאבי תופת הייתי עם חיתול.
    ושנה סחבו אותי עד שהסכימו לתת לי וונופר. זו הייתה פעם ראשונה. הייתי צהובה מעולפת, עייפה מתה לישון, לחלופין בעיות ריכוז קשות. והקטע הכי קשה זה החולשה.
    אציין רק שבדימום הקשה מיד הייתי אצל רופא נשים , יצא חוסר ברזל אבל לדעתי זה היה עוד קודם.
    כלומר שעושים בדיקת פריטין ישר רואים.

    יש לי נשירת שיער קשה וזה באמת המדד שאני עם מחסור בברזל.כשיש מחסור.

    לצורך העניין חוסנתי לקורונה וזה גרם לי לדימום 20 יום קשה קיבלתי וונופר ולא ברור לי למה אחרי חצי שנה אני שוב בלי ברזל.

    גסטרוסקופיה עשיתי בגיל 38-39. למרות ששוב זה בהחלט מהדימום הואגינלי וגם לא מצאו כלום במערכת העיכול.

    מכאן ועד היום יושבים לי הראש לבצע קולנסקופיה. פחות מתאים לי. אין לי בעיות במערכת עיכול בכלל.

    מה יכולה להיות סיבה?ההמוגלובין ההכינמוך שלי זה 10.
    הפריטין כפי שכתבתי לך יוצא תמיד 1.

    אציין שגם אימי ואחותי עם ברזל...
    אז צריך לקחת את זה כל החיים?
    יש טעם לבדוקק אריתרופויטין? או ללכת להמטולוג?

    או שזה רק מערכת עיכול או מחזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו