מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- לקויות למידה, בדיקת מוקסירונה29/12/2013
האם ישנן זכויות או הטבות כלכליות (גמלה מהביטוח הלאומי) להורים לילדים שאובחנו כבעלי לקויות למידה, add ו adhd ועברו בדיקת moxi ? מה נדרש לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקויות למידה, בדיקת מוקסי - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר31/12/2013שאלה חוזרת, שימי לב קיבלת תשובה בשאלתך הנוספת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שעות נוספות נכנסות לחישוב דמי אגורג25/12/2013
האם שעות נוספות נכנסות לחישוב דמי אבטלה?
אם כן איך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שעות נוספות נכנסות לחישוב דמי א - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר26/12/2013שעות נוספות אכן נחשבות בחישוב ,
אני מפנה אותך למחשבון לחישוב דמי אבטלה באתר של המוסד לביטוח לאומי ,
שם תוכל להזין את שכר הברוטו שלך ב4 חודשים לפני תקופת האבטלה ואת גילך כך תראה את השכר המשוער שתקבל כדמי אבטלה ואת תקופת זכאותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי אבטלה לעובד במשרה חלקיתגורג25/12/2013
האם מגיעים דמי אבטלה למי שעבד מספר שנים במשכורת קבועה רק יומיים בשבוע במקום 5.
ואיך מחושבים דמי אבלטה במקרה כזה- האם משכורת חודשית לחלק ל 22 ימי עבודה או לפי שכר יומי בפועל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי אבטלה לעובד במשרה חלקית - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר26/12/2013שלום,
אני מפנה אותך לאתר ביטוח לאומי , יש שם סימולטור הבודק זכאות לדמי אבטלה ומחשבון לחישוב דמי האבטלה .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי לידה לבן זוגחגית25/12/2013
שלום רב,
אני מקבלת קצבת שמירת הריון מביטוח לאומי עקב מחלת נכות זמנית שנגרמה מההריון.
הנכות הזמנית צפויה לעבור שבועיים עד חודש אחרי הלידה.
1) האם ישנה אפשרות שבעלי ייקח רק שבועיים ראשונים חופשת לידה? (לאחריה אמא שלי תעזור לי, כי לא רוצה שבעלי ייעדר יותר מדיי זמן מהעבודה). בזמן זה אהיה בחופשת מחלה ללא תשלום (נגמרו לי ימי המחלה) ואחר כך אני אחליפו בחופשת הלידה עד לסיומה?
2) מאיזה רופא צריכה להביא אישור שאינני מסוגלת לטפל בילד מיד אחרי הלידה? מאורטופד? מרופא תעסוקתי?
3) איך מגישים תביעה זו? רק בעלי מגיש את התביעה ואז יורידו לי מדמי הלידה שאוטומטית ישלומו לי אחרי הלידה והוא גם יקבל דמי לידה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי לידה לבן זוג - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר26/12/2013שלום,
בן זוג יכול לצאת לחופשת לידה רק לאחר שהאם יצאה לחופשת לידה בת 6 שבועות .
כמו כן עליך להצהיר בכתב כי את חוזרת לעבודה , ועל האב לקחת לפחות 21 יום רצופים .
כמובן שזכאותו מותנית בזכאותה של האם לקבלת דמי לידה.
על מנת להגיש את התביעה יש למלא טופס מתאים בסניף הביטוח הלאומי
ניתן להוריד את הטפסים מאתר הביטוח הלאומי .
ישנה אופציה להארכה /פיצול של חופשת לידה עקב אשפוז של היולדת , אני מציעה לך לגשת עם המסמכים הרפואיים שלך לסניף על מנת לקבל מידע ספציפי יותר לאור מצבך הרפואי.
בברכת רפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה-נינה24/12/2013
אם אישה שמקבלת קצבת זקנה משכירה בית האם היא צריכה לשלם מס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה- - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר26/12/2013יש להפנות שאלה זו לפורום המתייחס למיסוי ומס הכנסה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבטלה וקצבת זקנהנטלי19/12/2013
שלום, אמא שלי ילידת 1949 כרגע עובדת ומקבלת קצבת זקנה מהביטוח לאומי, מתכננת לפרוש בגיל 65. היא שמעה כי ניתן לקבל דמי אבטלה בעת הפרישה (במקום קצבת זקנה) ולאחר מכן לחזור לקבל קצבת זקנה. האם זה נכון? מהי תקופת הזכאות? כמו כן, האם מכתב פרישה מהעבודה מזכה ישירות בתשלום דמי אבטלה או שמחייב המתנה של 90 ימים לקבלת דמי האבטלה ובמקרה כזה בעצם עדיף שזה יהיה מכתב פיטורין? בתודה מראש נטלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבטלה וקצבת זקנה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר28/01/2014שלום,
בעת תקופת דמי האבטלה תקוזז קצבת הזקנה .
ימי הזכאות לתקופת אבטלה ניתן לראות באתר של ביטוח לאומי .
במידה ומדובר בפרישה מעבודה הזכאות לדמי אבטלה היא רק לאחר 90 יום .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי מעמד ודמי לידה.shoel18/12/2013
רקע:
שכירה שהייתה גם עצמאית שאינה עונה להגדרה (פחות מ-12 שעות שבועיות) חדלה מלהיות שכירה ועל כן מבקשת להתחיל לשלם מקדמות.
מכיוון שהיא כחודשיים לפני לידה , הכנסותיה בירידה משמעותית ולכן ביטוח לאומי אמר שאין צורך בשינוי מעמד.
מכאן ועד הלידה הכנסותיה יהיו מועטות ביותר ולא מבוטחות, לכך לא תהיה השפעה על זכאותה לחופשת לידה בתשלום (זכאות מלאה מתוקף היותה שכירה שעומדת בקריטריונים).
השאלות:
1) האם יש איזה שהם השפעות לאי שינוי המעמד שיש לקחת בחשבון מלבד נושא הכנסות מבוטחות (מועטות ביותר מכאן ועד חזרתה מחופשת הלידה) ?
2) מכיוון שבשלושת החודשים עד הלידה היא כבר אינה שכירה ובתקופה זאת הכנסותיה כעצמאית מועטות ביותר ואף אינן מבוטחות , איך יחושב סכום המענק ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מעמד ודמי לידה. - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר28/01/20141. דמי הלידה מחושבים לפי 3 חודשי עבודה הקודמים ללידה כשכירה ועצמאית .
2. יש צורך בשינוי המעמד לצורך חישוב דמי ביטוח שאת אמורה לשלם באופן שוטף בהתאם להכנסותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכותרוני11/12/2013
השכן שלי הוכר כנכה 60% עקב מחלה שמחמירה ככל שהגיל מתקדם
הוא הגיע לגיל זיקנה ומצבו הידרדר האם הוא יכול להגיש תביעה לקביעת
אחוזי נכות גבוהים יותר לאחר גיל הזיקנה שנקבע בחוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש21/12/2013שלום רוני
לאחר גיל זקנה כבר לא מבוטחים בביטוח נכות ככלית ועל כן לא ניתן להגיש החמרת מצב.
המועד האחרון להגשה הוא עד שנה לאחר גיל הפרישה.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוחי לביודעת08/12/2013
שלום ,
אני בת 68 והפסקתי לעבוד בגיל 64.
ולפני שנתיים עברתי באופן פתאומי ניתוח מעקפים.בהמשך עברתי עוד צינתורים וצפויות עוד בעיות.
כמו כן יש במשך 15 שנים בעיות ברגל לאחר ניתוחים.
הבעיות ברגל לפי מה שאני יודעת לא מעניקות לי שום הטבה כספית או אחוזי נכות,אבל מפריעות לי מאד.
אני בגיל פנסיה עכשיו ולכן נשאלת השאלה האם מגיעה לי איזה שהיא הטבה כספית.תו נכה לאוטו,הקלת מס הכנסה(אני מקבלת פנסיה מעל המינימום)או משהו אחר.
תודה ואשמח לתשובה.
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי ניתוחי לב - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר08/12/2013נעמה ,
אני מציעה לך לגשת לביטוח לאומי , בו יבדקו את נתונייך האישיים ואת סכום קצבת הזקנה שאת מקבלת והאם יש צורך לקבל תוספת השלמת הכנסה לקצבה או תוספת תלויים.
האם לאור מצבך הבריאותי יש צורך בקצבת סיעוד, עזרה כלשהי בבית וכו'
כמו כן תקבלי מידע לגבי הנחות שמגיעות לך כגון: ארנונה, חשמל, בזק, עזרה בשכ"ד, פטור מתשלום אגרת טלוויזיה, הנחה בתחבורה ציבורית וכו'.
המון בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי אבטלה לאחר עבודה מועדפתלינוי27/11/2013
שלום רב,
אני חיילת משוחררת בת 20 ומיד לאחר שחרורי התחלתי לעבוד במפעל כעבודה מועדפת.
לאחר תקופה של שלושה חודשים פיטרו אותי מהמפעל עקב מחסור בעבודה (מה שמונע ממני להשלים את ששת החודשים הדורשים כדי לקבל את המענק של העבודה במועדפת).
ברצוני לדעת האם אוכל לקבל דמי אבטלה עקב פיטורי.
בנוסף, האם במידה ואחזור לעבוד במפעל בשלב מאוחר יותר ואשלים את ימי העבודה החסרים לי כדי לקבל את המענק, אוכל לקבל אותו?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי אבטלה לאחר עבודה מועדפת - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש27/11/2013שלום לינוי
לעניין העבודה מועדפת יש לצבור עד שנתיים את ה 6 חודשים.
חייל משוחרר בשנה הראשונה זכאי לדמי אבטלה לתקופה מסויימת ללא צורך בתקופת אכשרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנילי24/11/2013
לפני שבע שנים לא עבדתי שלושה חודשיים ולא שילמתי ביטוח לאומי שאלתי היא כמה אני חייבת להם היום על שלושת החודשים שלא עבדתי לפני שבע שנים ! כלומר מהו הסכום שאני אהיה חיבת להם והאם תהיה ריבית והצמדה ואם כן כמה? והאם אפשר להוריד את הריבית וההצמדה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר24/11/2013שלום,
אני מציעה לך לגשת לסניף הקרוב למגוריך על מנת לבדוק את גובה החוב שלך,
ביטוח לאומי בדרך כלל מקזז את הריבית הצמדה ברגע שאת מסדירה את התשלום.
במידת הצורך הם גם פורסים את החוב למספר תשלומים על מנת להקל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
נילי01/12/2013האם לא חל חוק התיישנות על חוב מלפני שבע שנים ? כי הבנתי שלא מזמן בית הדין האזורי קבע שגם על חוב לביטוח לאומי חל חוק ההתיישנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר08/12/2013המוסד לביטוח לאומי הגיש ערעור כנגד פסקי הדין לבית הדין הארצי לעבודה.
נכון להיום, מדיניות המוסד לביטוח לאומי היא שאין התיישנות על החובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצבת שרותים מיוחדים וקצבת זקנהש21/11/2013
1. בעקבות סרטן קבלתי נכות רפואית 100 אחוז עד יוני 2014.
2. קצבת שרותים מיוחדים אושרה לי בשלב זה עד סוף השנה ואני יוצא לפנסיה רגילה בגיל 67 בסוף שנה זו .
3. יש הטוענים שבמידה ואמשיך לקבל את קצבת שרותים מיוחדים גם בשנת 2014 שזה יהיה מעבר לגיל הפנסיה אזי זה מבטיח שאקבל אותה עד 120.
האם זה נכון? מה אני יכול לעשות כדי לקדם עניין זה? האם לא מגיע לי קצבת שרותים מיוחדים גם ב 2014 בעקבות נכות רפואית 100 אחוז שאושרה לי עד יוני 2014 עי הביטוח הלאומי?
4. יש הטוענים שלא למלא בקשת קצבת זקנה מהביטוח הלאומי בעקבות יציאתי הקרובה לפנסיה רגילה אלא לוותר עליה וכך להבטיח קצבת שרותים מיוחדים אשר תהיה גבוהה ממנה כי לא ניתן לקבל את שניהם.
אנשי ביטוח לאומי אמרו לי בטלפון שזה לא נכון וכן ניתן לקבל את 2 הקצבאות.
מי צודק ומיהי הדרך הנכונה להתנהל מול ביטוח לאומי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצבת שרותים מיוחדים וקצבת זקנה - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש22/11/2013שלום
בעת שתסתיים הזמניות של הקצבה תוזמן לועדה רפואית לקבוע נכות.
באם תהיה לך קצבה קבועה בטרם גיל פרישה תקבל את הקצבה הגבוהה מבין השתיים ( נכות + שר״מ או זקנה).
בהצלחה והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאפרת19/11/2013
אני בת 37 עובדת כבר 7 שנים במשרה חלקית משתכרת בחודש 1500 ש"ח. שאלתי היא האם אני זכאית להשלמת הכנסה ואם כן מהו הסכום לו אני זכאית. ואם כתוצאה מכך אני אצטרך ללכת ללשכה ולחתום ואם ישלחו אותי לעבודה ואסרב האם יבטלו לי את ההשלמת הכנסה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר24/11/2013אפרת שלום,
על מנת לבדוק זכאות להשלמת הכנסה יש צורך בפרטים נוספים כגון תא משפחתי , בן זוג, ילדים הכנסות נוספות, רכב וכו'
אני מציעה לך להגיש תביעה לביטוח לאומי בצירוף המסמכים הנדרשים על מנת שיבדקו את זכאותך.
לעניין התייצבותך בלשכה , על מנת לקבל השלמת הכנסה את מחויבת להתייצב בלשכה , במידה ותסרבי לקבל עבודה זכאותך תישלל ממך.
עליך להציג תלושי שכר ואישור מהמעסיק על היקף משרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצבת נכות והתנדבות?יורם31/10/2013
שלום
בן 45 מקבל קצבת נכות
40 אחוזי נכות ו - 100 אחוז אי כושר לצמיתות
סובל מאגורפוביה דכאון וחרדה קשה
שקלתי להתאבד בשל התחושה שאיש אינו זקוק לי בעולם
כמוצא אחרון מן הבדידות חשבתי להתנדב
עזרה לקשישים נזקקים בע"ח או מה שאמצא
שלוש פעמים בשבוע לכל היותר
ארבע שעות ביום לכל היותר
הפחד שלי הוא שמאחר שמבטחים את המתנדבים דרך ביטוח לאומי
ביטוח לאומי יכול להזמין אותי לוועדה חוזרת או להוריד לי את הקיצבה על דעת עצמו
אני לא חושב שלהתנדב באופן כפי שציינתי יכול להיות שקול לעבודה יום יום שעות על גבי שעות,
אבל אני מאוד פוחד מביטוח לאומי
זה גוף אכזרי בעיניי וסבלתי המון עד שקיבלתי את הקיצבה
ההתנדבות תהיה ללא תשלום
מה דעתך לגבי חששותיי? האם מוצדקים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצבת נכות והתנדבות? - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש01/11/2013שלום יורם
כפי שציינת התנדבות אינה שקולה ועבודה, מעבר לכך על פי חוק לרון מעודדים נכים לצאת לעבודה כך שאין סיבה מיוחדת לחשש.
ביטוח לאומי יכול להחליט החלטות מגוונות בכל זמן נתון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריון בביטוח לאומיחגית28/10/2013
שלום לך,
ניכנסתי כעת לשמירת הריון (טרם תבעתי את ביטוח לאומי לשמירת הריון).
כידוע ביטוח לאומי משלם עבור שמירת הריון את הנמוך מבין השניים: השכר הממוצע במשק או שכרה של האישה בשלושת החודשים שקדמו לשמירת ההריון. ברצוני להבין למה הכוונה בשכרה של האישה בשלושת החודשים שקדמו לשמירת ההריון:
1) שכר ברוטו או נטו?
2) ב-3 חודשים האחרונים קיבלתי משכורת נמוכה יותר כי עבדתי פחות שעות בהתאם לאישור מחלה שהסיבה שהייתה רשומה בו הייתה מצבה הרפואי (כי לא נותרו לי ימי מחלה).האם לאור כך, אקבל את המשכורת הנמוכה יותר שקיבלתי בחודשים האחרונים או המשכורת הרגילה שקיבלתי לפני כן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון בביטוח לאומי - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר28/10/2013שלום,
שכר ברוטו,
במידה ויש שינוי במשכורת האחרונה , ניתן לפנות לביטוח לאומי במכתב ולהסביר את הירידה בשכר עקב ההריון, כמו כן ניתן לצרף מכתב מהמעסיק .
בכל מקרה כדי לקבל שמירת הריון יש להציג 30 יום ימי מחלה מהרופא, לכן החודש הזה לא נחשב לצורך החישוב, כי מקבלים בעבורו גמלה מהביטוח הלאומי .
המשך יום טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצבת שמירת הריון
חגית31/10/2013תודה רבה.
1) קצבת שמירת ההריון ליום (286.47 ש"ח) מוכפלת במספר ימי העבודה בחודש או במספר הימים סה"כ בחודש?
2) קצבת שמירת ההריון משולמת רטרואקטיבית מהיום הראשון של השמירה?
3) מהו זמן הטיפול המקס' בביטוח לאומי בבקשת שמירת הריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

