מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- שתי עורכות דין שתי תשובות מנוגדותאודי10/01/2013
עורכות הדין הנכבדות
נשאלה פה שאלה זהה לשתיכן אודות אלמן חד הורי קיבל מענק פקיעה ומבקש לחזור לקבל קצבת שארים כמובן עם החזרת המענק על ידו.
שתיכן עניתן בצורה שונה לחלוטין.
מעניין- הרי בסך הכל אין פה עיניין של פרשנות של כאן עיניין של הכרת חוקי המל"ל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי עורכות דין שתי תשובות מנוגדות - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר10/01/2013
שני,
קודם כל מטרת הפורום היא לעזור לציבור הרחב מול המוסד לביטוח לאומי ,
אנו עושות כמיטב יכולתנו ללקט מתוך השאלות את הפרטים המוצגים לפנינו ויכול להיות מצב של חוסר הבנת השאלוות לאור פרטיים כללים ו'או עומס של פרטיים לא רלוונטים .
לגופו של עניין :
לאלמן שקיבל קצבת שאירים כאלמן שיש עמו ילד, ומאוחר יותר כאשר הילד אינו עונה כבר להגדרת ילד, והאלמן אינו זכאי להמשך תשלום קצבת השאירים בגלל הכנסותיו הגבוהות.
אלמן זה לא יקבל יותר קצבת שאירים גם אם בעתיד ייפחתו הכנסותיו.
לעומת זאת
לאלמן שאין עמו ילד או אלמן שאין ילדו עונה על הגדרת ילד בעת הפטירה וקיבל קצבת שאירים לראשונה עקב הכנסותיו הנמוכות, ומאוחר יותר הכנסותיו גדלו מעל ההכנסה המרבית, תיפסק זכאותו לקצבת שאירים וישולם לו מענק שאירים.
אולם אם בעתיד הכנסותיו יהיו שוב נמוכות מההכנסה המרבית, תיבדק שוב זכאותו לקצבת שאירים חודשית. אם תאושר לו קצבת השאירים, ינוכה מקצבת השאירים מענק השאירים ששולם לו.
בברכה,
עו"ד מורן כהן בלסטקר
עו"ד אמבר גולן פרטוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת החישובגבי08/01/2013
שלום
שלום אני אב חד הורי שקיבלתי עד לפני חודשיים קצבת שארים.בני השתחרר לפני חודשיים וקצבת השארים הופסקה על ידי ביטוח הלאומי.שאלתי היא איך הם מחשבים את המשך קבלת הקצבה -האם בחינת ההכנסות שלי באותה נקודת זמן שבני השתחרר (סוף נובמבר )אז הרווחתי מעט מעל ההכנסה המרבית או תחשיב ממוצע לכלשנת 2012-אזי רוב השנה הייתי זכאי לקבלת הקצבה בגלל שבני שרת בצה"ל.כיום עם העלאת ההכנסה המרבית אני מרוויח פחות מההכנסה המרבית ל2013.
הם כתבו לי שהנושא בטיפול
תודה
תודה גבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת החישוב - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר09/01/2013שלום ,
אלמן שקיבל קצבת שאירים כאלמן שיש עמו ילד, ומאוחר יותר כאשר הילד אינו עונה כבר להגדרת ילד, והאלמן אינו זכאי להמשך תשלום קצבת השאירים בגלל הכנסותיו הגבוהות.
אלמן זה לא יקבל יותר קצבת שאירים גם אם בעתיד ייפחתו הכנסותיו.
במקרה שלך ישולם לך מענק שאירים כתשלום חד-פעמי שיעור המענק הוא סכום של 36 קצבאות חודשיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוחות זמניםאודי03/01/2013
שלום
במקרה ואני תובעת את המוסד לביטוח לאומי על קצבת שארים-תוך כמה זמן עליהם לענות לי ?
האם יש להם על פי התקנות הגבלת זמן ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוחות זמנים - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר09/01/2013שלום רב,
אין זמן מוגדר בחוק לקבלת תשובה לתביעתך כמו כן תמיד ניתן לפנות למוסד בשעות קבלה לברר וואף להוציא קוד וסיסמא לאתר אינטרנט על מנת לעקוב אחר הטיפול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרתגבי02/01/2013
שלום
האם מי שחולה בסוכרת סוג בי ונוטל כדורים נגד סוכרת (אך ללא אינסולין) זכאי להכרה כנכה ששוה לו להתעסק עם מלחמה נגד ביטוח לאומי.
איך בכלל נבדקת נכותו של חולה סוכרת לקבלת נכות כללית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - סתירה מהותיתאודי02/01/2013
שלום
קראתי באתר הרשמי של המוסד לביטוח לאומי שאלמן שקיבל מענק פקיעה ומפסיק לקבל קצבת שארים חודשית יכול לדרוש בעתיד לבקש להחזיר את הקצבה החודשית במידה שהכנסתו נופלת מההכנסה המרבית בתנאי כמובן שיחזיר את המענק-כך כתוב באותיות קידוש לבנה.(כך ציטטתם לי בתשובה למטה)
מאידך שאלתי את נציגי מל"ל את השאלה הזו במסגרת "שאלות כלליות" שניתן לשאול את נציגי מל"ל וקיבלתי תשובה הפוכה -שמי שאלמן שקיבל מענק פקיעה" אין לו דרך חזרה לקבל קצבת שארים "
אז למי עלי להאמין לאתר מ"לל (תחת הרובריקה "מענק שארים") או לתשובה שקיבלתי מנציגת מל"ל באי מייל שלי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתירה מהותית - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש03/01/2013בוקר טוב רותי
באופן כללי אכן כן ניתן להחזיר מענק ולקבל קצבה באים הנסיבות משתנות.
לעיתים במוקד הטלפוני לא תמיד אלה שנותנים מענה מבינים מה בדיוק שאלת.
ובנוסף יש הרבה מצבים שצריך לבדוק כל מקרה לגופו..
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם המסמך מחייב ?אודי01/01/2013
לפני חצי שנה פניתי למוסד לביטוח הלאומי כדי לבדוק זכאותי לפיצוי על פוליו.
הפקידה הפקידה בידי מסמך בחתימתה ובחותמת מלל ובו התחייבות שבסוף השנה דהיינו בימים אלו הנושא יטופל.
כשניגשתי לסניף השבוע טענה הממונה על הפקידה שהמסמך לא "מעניין אותה " וכי אין לה עיניין לטפל בי כמובטח וכפי שצויין במסמך.
איני יודעת מהן ההיראכייות במוסד -אך עקרונית האם מסמך של מלל שמוציאה פקידה וחותמת עליו עם חותמת של הביטוח הלאומי אינו מחייב ?
אני מציינת שבגלל מסמך זה לא פניתי לערכאות משפטיות בזמנו כי הבנתי שהנושא שלי יטופל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם המסמך מחייב ? - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש01/01/2013שלום רותי
קשה להבין על פי המידע שכתבת מה היתה השתלשלות האירועים.
בכל מקרה בדרך כלל המלל אמור לקחת אחריות על מכתבים שכותבים עובדיו.
תמיד ניתן לפנות להנהלה הראשית אם אין פתרון במסגרת סניף או לבית הדין לעבודה..
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת שמיעה חדהגדי01/01/2013
שלום.
אני היום בן 60 ועקב עבודתי ברעש התחלתי לסבול לפני שנים בירידת שמיעה וטנטונים באוזניים וקבעו לי נכות במסגרת מחלת מקצוע בגלל תופעה זו .
לאחרונה חלה החמרה באוזן אחת אינני שומע באוזן זו וסובל מטינטונים חזקים באוזן הזו .
כמו כן התחלתי לסבול מסחרחורות והקאות ברגע שהצפצופים מתגברים ואובחנה אצלי מחלת מנייר באוזן אחת .
שאלתי היא: האם התופעות היום של ירידת שמיעה , חרשות באוזן הזו והצפצופים באוזן וההקאות והסחררות הם החמרה של המצב הקודם שממנו סבלתי כל השנים וה יגיע גם לאוזן השנייה שבה אני שומע יותר טוב או שאין קשר לירידת השמיעה ןהטנטונים הקודמים שלי שנגרמו בגלל עבודה ברעש , יש לציין שזה מספר שנים אינני עובד ברעש .
האם ניתן להגיש החמרת מצב ?
מה דעתך ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת שמיעה חדה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר01/01/2013שלום,
ניתן להגיש תביעה להחמרה , יש לצרף לתביעה את המסמכים הרפואיים המעידים על החמרה במצב כגון בדיקת שמיעה עדכנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצבת שאריםאודי01/01/2013
שלום
האם אלמן חד הורי שקיבל קצבת שארים וקצבה זו הופסקה לאחר שבתו סיימה שרותה בצה"ל ואז הוענקה לו מענק חד פעמי -לא לבקשתו-
האם בעתיד יוכל לחזור לקבל קצבה חודשית בתנאי כמובן שיחזיר את המענק במידה ויסתבר בעתיד שהכנסותיו נמוכות מההכנסה המרבית ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצבת שארים - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש01/01/2013שלום רונן
מענק שארים משולם לאלמן שקיבל קצבת שארים ויש לו ילד וכעת הילד אינו עונה על הגדרת ילד ולאלמן הכנסות גבוהות. אם בעתיד ההכנסות יהיו שוב נמוכות תיבדק הזכאות לקצבת שארים וינוכה המענק ששולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בקרסול.שמואל.28/12/2012
לפני כמה שנים שברתי את הקרסול, עברתי ניתוח בו הוכנסה פלטינה וברגים.
הייתי מושבת כחודש על כסא גלגלים, בזמנו כשתבעתי את ביטוח לאומי על החזר ימי השבתה, הם ענו לי שזה דורש פחות משבועיים.
זה כמובן שקר גמור, שכן הייתי מאושפז שמונה ימים, ועוד חודש לא יכולתי לדרוך על הרגל. (כנראה שהסתמכו על טופס השחרור מביה"ח שם היה כתוב שמותרת דריכה על הרגל... כמובן שזה לא היה מציאותי.)
כיום לאחר 4 שנים אני יכול להגיד בוודאות שאני סובל בחורף מאוד מהניתוח, ממש כאבים בכל הצד, בברכים, באגן, ועד הכתף.
שאלתי אורטופדים,על ניתוח להוצאת הברגים, והם השיבו שלא ברור שהכאבים יעברו.
השאלה היא, אם אני יכול לתבוע על אחוזי נכות. אציין שאין לי כח לבלבול מח ולשקרים שלהם. קודם כל הם דוחים ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - מבחן תלותסיגלית24/12/2012
שלום,
אמי בת 89 ולא עברה את מבחן התלות של הביטוח הלאומי כי היא החליטה לככב פתאום.... כאילו זה בשביל תאונת בגרות או משהו. האישה לא מסוגלת ללבוש חולצה לבד אבל מתבדחת עם הבוחנת....
רציתי לשאול האם ניתן להגיש ערעור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן תלות - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר24/12/2012שלום
בני משפחת הקשיש יכולים להגיש בקשה חוזרת למבחן תלות או לערער מול בית הדין לעבודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נטייה מינית יכולה להחשב כנכות?דידי11/12/2012
היי שלום בזמן האחרון ניסיתי למצוא מידע בנוגע להגדרת הומואים/לסביות.
כתבות רבות הפנו לספר למידה שמוכר ע"י משרד החינוך ונלמד באוניברסיטאות כחלק מתואר לפסיכולוגיה. למעשה הוא טוען חד משמעית שזו בעיה נפשית/פסיכיאטרית של האדם, עצם לימודו וקיומו במערכת החינוך מגידר את הנטייה כהפרעה נפשית.
עוד אוסיף לכך שבמדינתנו חתונה בין שני מינים אסורה לחלוטין, על פי התורה זוהי תופעה מבוללת שבשום פנים ואופן אסורה.
הידיעה שמדינתי מכחישה אותי ונותנת לי זכויות שאינן שוות לכל אדם באשר הוא, בעצם שוללת את מהות קיומי. לצבא נתתי מעבר לשנתיים בגבולות אך בנוגע למהות האדם- שבראש ובראשונה כולנו מצפים ל"אהבה" המדינה לוקחת לי בעצם את הכל, בשביל מה אני כאן בעולם אם מניע האהבה חסום ממני ומלווה בבושות ולשון הרע מטעם חברי כנסת, וסביבה? לחיות כל יום בידיעה שאין חלום זה מתסכל.
השאלה- האם אפשר להגדיר מצב זה כנכות נפשית? לקבל קצבה לגור בחו"ל? המדינה אמורה הרי לדאוג לי, כיוון שחד משמעי היא שוללת את עצם קיומי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נטייה מינית יכולה להחשב כנכות? - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש11/12/2012שלום דידי
הזכאים לנכות כללית צריכים להיות זכאים לאחוזי נכות מסויימים על פי תקנות הביטוח הלאומי ולאבד בעקבות הנכות 50% מכושר ההשתכרות - אלו תנאים מצטברים.
אלו שאכן זכאים יקבלו אם יצאו מהארץ עד 3 חודשים, מעבר לתקופה זו יש צורך בתנאים מיוחדים (טיפול רפואי למשל).
הנכות הנפשית באם קיימת צריכה להיות מעוגנת במסמכים רפואיים (הקביעה באם הנכות הנפשית קיימת היא החלטה רפואית בלבד) ולהגביל בכושר ההשתכרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות וזכויותל- י.א.10/12/2012
האם תביעה לנכות מביטוח לאומי שוללת זכות של אלמנה לתבוע תגמולים ממשרד הבטחון במידה ותביעתה לנכות תתקבל ותקבל קצבה עד למתן החלטה של משרד הבטחון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות וזכויות - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר11/12/2012שלום,
החוק קובע כי על הנכה להודיע על בחירתו בין המל"ל לבין משהב"ט עד 60 ימים ממועד קביעת הנכות הצמיתה במוסד לביטוח לאומי ובמשרד הביטחון, דהיינו ממועד הקביעה המאוחרת בין השתיים.
בתקופה שעד ביצוע הבחירה, רשאי הנכה לבחור אם לקבל תגמולים ממשרד הביטחון או מן המוסד לביטוח לאומי והוא אף רשאי לשנות את בחירתו עד פעמיים. קביעה זו רלבנטית לגבי נכים המקבלים תגמולים לפי נכות זמנית. די בכך ששעור הנכות במל"ל או במשהב"ט הינו זמני והנכה יהיה רשאי לבחור בגמלה הגבוהה ביותר.
כמו כן, נכה שבחר זמנית בתגמולי המל"ל ועם קביעת נכויותיו הצמיתות בחר בזכויות ובתגמולי משרד הביטחון, אינו מחויב בהשבת כספים אלא מתשלומי משהב"ט ינוכו התשלומים שקיבל מהמל"ל ממועד הגשת התביעה נגד משרד הביטחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות כלליתי.א07/12/2012
בת 26 שלא עובדת כעת בגללטיפולים ב הפטיטיס סי שהוא מאש קשה עם תופעות לואי קשות -האם ידוע לכן איזה אחוזי נכות ניתנים במחלה זו?אם בכלל.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות כללית - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש07/12/2012שלום רב
עם מחלות כבד ניתנים אחוזי נכות, הם נקבעים על פי מצב ההפטיטיס. קשה לומר מבלי לראות מסמכים רפואיים.
תוכלי לפנות אלי ואבדוק לך באופן ספציפי.
סוף שבוע נפלא והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכות מהפטיטיס
ל- י.א.10/12/2012אם את לא עובדת בכלל בגלל הטיפולים שהם באמת מאד קשים יכולים לתת לך דרגת אי כושר ואחוזי נכות שייקבעו לך לפי מצב הכבד שלך והתפתחות המחלה והליקויים שגורמת לך המחלה .וחוסר היכולת שלך להתפרנס. אם תעמדי בטיפול והטיפול יצליח ייתכן ותקבלי נכות זמנית עד שתסיימי את הטיפול ויהיו תוצאות טובות. תאספי בדיקות רפואיות הקשורות וטופס מעקב של הרופא גסטרו המטפל בך לאורך כל התקופה והמסקנות שהוא כותב בכל ביקור לגבי מצבך. צריך לצרף זאת לתביעת נכות ויזמנו אותך לועדה רפואית. רופא יבדוק אותך וישאל אותך שאלות ותצטרכי להעלות תלונותייך לגבי מצבך. וגם לחתום על כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם חייבים לבחורליבי05/12/2012
במקרה של תאונת דרכים בתוך שטח המפעל בו אני עובדת (פגיעת משאית) האם אני צריכה לבחור אם להגיש תאונת דרכים או תאונת עבודה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חייבים לבחור - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר06/12/2012שלום,
ניתן להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח ובנוסף תביעה לנפגעי עבודה למוסד לביטוח לאומי,
כמו כן חשוב לדעת כי, כאשר התאונה היא גם תאונת עבודה, שיעור הנכות הנקבע על ידי הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי , משמש בסיס גם לחישובי הפיצויים המשולמים על ידי חברת הביטוח.
בברכת רפואה שלמה ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת קצבת נכות מעבודה ויציאה לעבודהזמירה27/11/2012
אני נפגעת עבודה ב- 45% כולל תקנה 15. אני מוכרת על בעיות נפשיות - דיכאון וחוסר יכולת לחזור למה שהייתי. הקצבה שלי דיי גבוהה כיוון שהייתי מנהלת בחברה עם שכר גבוה. לאחרונה קיבלתי הצעה לעבוד בעבודה אדמיניסטרטיבית רק כדי שתהיה לי תעסוקה בשכר נמוך משמעותית (שליש) בהשוואה למה שהשתכרתי כמנהלת, מדובר בשכר של כ- 10,000 ש"ח ברוטו (מול 30,000 ברוטו כמנהלת חברה).
האם עצם חזרתי לעבודה תהווה סיכון שביטוח לאומי ינסה להוריד לי חלק מהקצבה? חשוב לציין שמדובר בעבודה פשוטה שלא דומה למה שעשיתי בתור מנהלת בעבר ולכך אני לא מסוגלת לחזור. אני שואלת שאלה זו כי היו לאחרונה הרבה כתבות בטלויזיה ובעיתונות שדיברו על כך שהביטוח הלאומי מחפש לפגוע במקבלי קצבאות בכלל ובבעלי קצבאות גבוהות בפרט. האם יש מקום לחשש או שע"פ חוק אני יכולה לצאת לעבוד. האם הם יכולים לזמן אותי ע"פ סעיף 17 להערכה מחדש ולטעון שאם אני עובדת אזיי מצבי הנפשי השתפר ולכן יורידו לי חלק מהקצבה? אם אכן זה בסדר שאצא לעבוד אודה מאד להפניה לחוק באתר של ביטוח לאומי, לעמוד שבו יש התיחסות לנושא זה.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבלת קצבת נכות מעבודה ויציאה לעבודה - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש27/11/2012שלום זמירה
מקבלי קצבת נכות מעבודה יכולים לצאת לעבוד ואין זה אמור לפגוע בגמלה.
מקבל גמלה יכול לפי תקנה 17 לפנות להגדלת דרגת נכות אם יש ירידה ניכרת בהכנסות.. כמובן שזכות זו קיימת גם למוסד.
זה מצב שצריך לקחת בחשבון...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
זמירה27/11/2012קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה. חידוד השאלה הקודמת - אני התכוונתי לתקנה 37 ולא 17 שעל פיה המוסד יכול לזמן אותי לועדה לבחינה מחדש של מצבי הרפואי ולטעון שמצבי הנפשי השתפר בשל העובדה שחזרתי לעבוד אפילו שזו עבודה הרבה יותר פשוטה ובשכר הרבה יותר נמוך ממה שהיה לי בעבר ולהקטין את הקצבה שאני מקבלת בגין נכות מעבודה. האם יש סכנה כזו או שאלה סתם פחדים לא מבוססים. שכן בכל זאת מדובר על השתכרות עתידית מעבודה בשכר שהוא שליש ממה שהשתכרתי קודם לכן ועבודה ברמה הרבה יותר נמוכה מבחינת חשיפה ללחצים ומתח.
שאלה נוספת - אני כרגע בהליך של ערעור על האחוזים שקיבלתי שכן הם לא הכירו בסוכרת מסוג 2 ונתנו לי אחוזים נמוכים על הדיכאון. האם עצם יציאתי לעבוד יכולים לפגוע בהליך הערעור ולתת להם סיבה לפגע באחוזים שקיבלתי?
תודה רבה, זמירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

