בדיקת מי שפיר במקרה של רחם דו קרני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת מי שפיר במקרה של רחם דו קרני
    נונה
    25/07/2009


    ערב טוב ושבוע טוב,



    בת 31.5 נמצאת בשבוע ה- 15 להריוני, בשנה האחרונה נקלטתי באופן ספונטני לראשונה בחיי להריון ועברתי שתי גרידות מתוך שלושה הריונות:

    האחת בשל הפסקת הדופק אצל העובר בשבוע ה- 12 והשניה בשבוע השמיני כתוצאה מנפילת העובר (היה צורך להסיר את שק ההריון).



    זה ההריון השלישי שלי בשנה האחרונה וזה מכבר נודע לי שרחמי הוא דו קרני וסביר להניח שזאת הסיבה לשתי ההפלות הקודמות.



    בבדיקת שקיפות עורפית שעברתי לפני כשלושה שבועות נקבע שהסיכון ל- D.S הינו 1:3773 .



    סקיר מערכות מוקדמת שביצעתי לפני מספר ימים לא נתגלו ממצאים חריגים.



    אציין שבמהלך ההריון הנוכחי דיממתי שלוש פעמים:

    בשבוע ה- 6 ובשבוע ה- 7 בעקבות דימומים אלה טופלתי באוטרוגסטן למשך חודש ימים.

    בשבוע ה- 13 עברתי דימום נוסף ובעקבותיו טופלתי ב - פרוגרסטרון ריטרד אחת לשבוע למשך חודש.



    ברצוני לבצע בדיקת מי שפיר כדי לשלול באופן מוחלט מקרה של תסמונת דאון.



    1. האם עפ"י הנתונים הנ"ל הסיכוי להפלה כתוצאה מהבדיקה גדולים יותר ?

    2. האם תמליץ על בדיקה מעין זו בהתאם לנתונים הנ"ל?


    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנתונים שפירטת

    ד''ר יזהר בן שלמה
    26/07/2009

    מאפשרים גם ויתור על הדיקור, מפני שסיכון של אחד לאלפים רבם, הוא למעשה אפס. יתר על כן, השכיחות של תסמונת דאוןעולה בעצם ממש ר סביב גיל 40, אבל המדינה מפרגנת" בדיקה חינם למי שעברה את ה-35.
    לתחושתי (אין הוכחות מוצקות במקרה פרטי) סיכוייך לאבד את ההריון עקב דיקור, גדלים מן הסיכוי המצוטט בספרות של 1:200

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו