מקפיצה את שאלתי - אודה לתשובתכם!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מקפיצה את שאלתי - אודה לתשובתכם!!
    רותם
    23/06/2010

    היי,
    בת 34 מת"א.
    כרגע אני בשבוע 5 + 4 ימים , עברתי הפלה טבעית לפני כחודשיים והייתי בשבוע 6.
    לצערי הרב, אני מעשנת כבדה (קופסא וחצי ליום).
    מאוד מתקשה להפסיק ונלחמת בעצמי יומיום בכדי לפחות להפחית את כמות הסיגריות.
    מודעת לנזק, מודעת להשלכות ועדיין מעשנת ומתייסרת עם כל סיגריה שאני מדליקה.
    רציתי לשאול האם הפלה בשלבים כאלה מוקדמים כמו שבוע 6, יכולה להיות קשורה גם לעישון?
    הבנתי שעדיף להפסיק עד לשבוע 20 ושעד חמש סיגריות ליום זה עדיין בגדר הסביר.
    כן, יש נשים שקןראות את זה ומתפלצות, אבל מי שלא עישנה מימיה לא יכולה להבין
    ואני בהחלט מקנאה במעשנות הריוניות שכן מצליחות להפסיק.
    בקיצור, מה עושים? מה ההשלכות והאם אני מסתכנת שוב בהפלה טבעית בשלבים מוקדמים אלה?
    מאמינה שבהמשך וככל שיתקדם, אפחית לפחות לכמות של עד 6 ליום, אבל כרגע עדיין לא מצליחה.

    אודה לתשובתכם,
    רותם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון

    ד``ר איילון לחמן
    23/06/2010

    לרותם שלום.
    עישון יכול לגרום לנזק בכל שלב של הריון.אם את ממשיכה לעשן את מסתכנת בגרימת נזק לעובר.אנא השתדלי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. אבל אשמח לתשובה מפורטת קצת

    רותם
    23/06/2010

    שאלתי לגבי הפלה טבעית בשלבים כה מוקדמים, האם עלול להיגרם בגלל עישון?
    לאחר ההפלה שלי הגניקולוגית אמרה שעישון עלול לגרום להפלה ולידה מוקדמת
    אבל לא בשלבים כאלה מוקדמים. האם נכון?
    בקיצור, היא אמרה שהפלה בשבוע 6 לא נגרמת עקב עישון אלא בעיקר
    בגלל פגם כלשהו בעובר או בהתפתחותו.
    חשוב לי לדעת שכרגע אני לא מסתכנת בהפלה, כי אני מאמינה שעם התקדמות ההריון
    אפחית מכמות הסיגריות. מה מס' הסיגריות הסביר אגב?

    תודה רבה שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רותם יקרה,

    עמית
    24/06/2010

    נסי להבין מה את מבקשת מהרופאים הנכבדים כאן.. הן רופאים. והעישון מזיק לבריאות שלך ולבריחאות העובר. אני מבינה מה את מבקשת לעשות, את האישור שאת מבקשת לקבל. את יודעת שהעישון מזיק. את מודעת להשלכות . אבל את מנסה רק לקבל תשובה לשאלה פשוטה ובמקום זה שומעת כל הזמן - העישון מזיק, תפסיקי. אבל את יודעת שהוא מזיק ! רק רצית לדעת אם 5 ביום זה לא נורא כ"כ !! נכון ?
    אני פשוט עברתי בול את אותו תהליך בהריון הראשון שלי. ואני מבינה את התסכול שלך ואת קושי שלך.
    אני לא אתחסד כאן. גם אני לא הפסקתי לעשן לגמרי, ירדתי לכחמש סיגריות ביום. וכן, זה מזיק. מהתשובות שקיבלתי בזמנו עישון בהריון גורם בעיקר ללידות מוקדמות, לעוברים קטנים ולפגים. ממה שאני הבנתי הוא לא גורם להפלות, לכן אני חושבת שאת צריכה להתעסק בלהאשים את עצמך על ההפלה שלך. את יודעת בטח שהסטטיסטיקה אומרת שכ 25% מכלל ההריון בשבועות אלו מסתיימים בהפלה.
    עם זאת, נסי לחשוב על ההריון הזה. על עובר בריא. שמתפתח, ונולד בזמנו ולא כפג קטן ונאבק וקשה לו מיום לידתו. אני מבינה נורא את הקושי להפסיק. אבל כן, תפחיתי כמה שיותר. כמה שיותר.

    אף רופא לא יגיד לך "5 סיגריות זה בסדר". תכלס, זה לא בסדר. אף אחד לא יודע כמה סיגריות גורמות נזק לעובר שלנו. אולי שלוש ? אולי לא. אולי אולי רופא המשפחה שלך, אם הוא מכיר אותך שנים רבות, יהיה מוכן לתת לך איזו מיל המרגיעה.. אבל אל תבקשי זאת מרופאי הפורום.. תביני את תפקידם.
    אני בהריון שני. בשבוע 10. מעשנת כבדה לפני ההריון וכעת מעשנת 3 עד 5 ליום, ובכל אחת, כל אחת, מתייסרת. ובכל כוחי מנסה להפסיק לגמרי.
    שיהיה לך בהצלחה מותק, תסתכלי קדימה, קבלי כוחות למען העובר שלך ותפחיתי ותפסיקי...
    שיהיה רק טוב ובבריאות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמית יקירה

    רותם
    25/06/2010

    קודם כל מאוד אוהבת את שמך :)
    שנית, את מקסימה אמיתית! אבל ממש.
    קלעת בול לתחושותיי, לאישור שאני מחפשת (לצערי), לקושי, להתייסרות, לשכנע את עצמי
    שלא בגלל העישון קרתה ההפלה וכ"ו.
    מעריכה את זה שהקשבת באמת מתחת למילים, שהזדהית עם מצבי וניסית לעודד.
    רק מעשנת (כבדה) תבין מעשנת אחרת.
    אני בהחלט משתדלת ולמרות שעדיין לא גאה בעצמי ולא ממש הולך לי, אני מאמינה שאגיע לשם.
    לא אשקר לעצמי ולסביבתי, ואגיד שאפסיק לחלוטין כי זה לא יקרה לצערי הרב, אני מודעת למגבלות שלי ולחולשותיי, אבל אני כן יכולה להגיד שאני בהחלט אגיע למקום הזה של לעשן את המינימום מינימום.
    בתור אחת שלא מזמן הייתה מאושפזת עם דלקת ריאות ועישנה עדיין במחלקה, מסתתרת מהרופאים ועם אינפוזיה מחוברת לוריד, אז שתביני כמה אני מכורה לחרא הזה. רע מאוד!! נכון!

    בקיצור, מאחלת לך הריון בריא וקל, שתחזיקי מעמד עם הסיגריות והלוואי ותצליחי אולי להפסיק לגמרי,
    ורק בריאות וטוב.
    תודה רבה על ששיתפת וכתבת לי מילים יפות ומבינות :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רותם ....

    עמית
    27/06/2010

    קודם כל תודה לך, שלא ראית שכתבתי בטעות נוראית שאני חושבת שאת צריכה להתעסק עם להאשים את עצמך... כמובן שהתכוונתי שאת לא צריכה לעשות את זה, כמו שהבנת ממילא....
    את ממש מזכירה לי אותי בעניין הדלקת ריאות וההתחמקות מהרופאים.. באותם רגעים חשבתי שמזל שסיגריות זו ההתמכרות שלי ולא משהו חמור יותר, כי מסתבר שאני אדם לא חזק במיוחד..

    על כל השאר - בכיף, ממש.. אין שום צורך להודות..
    רציתי להגיד עוד משהו פחות כיפי שנזכרתי בו אח"כ - אם את מתכוונת להניק, דעי שגם בנושא הזה הסיגריות עושות צרות צרורות ... מעבר לזה שהניקוטין עובר בחלב אם וזה לא משהו להעביר לתינוקי שלך, זה גם מייבש את החלב..
    זהו, לעת עתה.. שלא נרגיז את רופאי הפורום בהודעות פרטיות כי הם באמת עושים כאן עבודת קודש אחרי הכל... (ולפני הכל)
    שיהיה שבוע טוב מאוד ובריא , ושנמשיך להשתדל להפחית ולהפסיק בכלל, ונצליח !

    תהיי טובה מותק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון.

    ד``ר איילון לחמן
    27/06/2010

    לרותם שלום.
    אנו חוזרים ואומרים שעישון יכול לגרום לנזק בכל שלב של ההריון.אין מחקר מדויק האומר אם מעשנים כמות כזו-יגרם ככה ואם מעשנים אחרת יגרם דבר אחר.בהצלחה עם הפסקת העישון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו