מחלת הנשיקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחלת הנשיקה
    אילה
    28/07/2010

    שלום.
    אחותי חולה במחלת הנשיקה. אלו תוצאות בדיקות דם שהיא עשתה:


    CMV IgG NEGATIVE
    CMV IgM POSITIVE
    מומלץ לחזור על הבדיקה לאחר שבועיים
    בנוסף ראה תוצאות
    CMV IgM Additional assay
    CMV IgM additional assay NEGATIVE
    CMV IgM additional assay
    EBV Ab. VCA IgM (POS), VCA IgG (POS),
    EBNA IgG (NEG)
    EBV Primary infection

    אני בהריון, שבוע 36
    בבדיקות שלפני ההריון היה לי:
    הודעות לבדיקת EBV Ab. מתאריך 04/11/2009
    EBNA IgG (POS)
    EBV Past infection

    CMV IgG | 15/12/09 | AU/ml | *
    220
    | (POS)

    CMV IgM | 15/12/09 | | שלילי


    שאלתי: האם אני מחוסנת מהדבקה, האם זה מסוכן להריון?
    מומלץ לי לעשות בדיקות מסוימות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלת הנשיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילה

    ד''ר גדעון נגר
    28/07/2010

    תוצאת הבדיקות תקינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איילה שלום

    יערה
    01/08/2010

    שמי אפרת ואני ד"ר באימונולוגיה.
    אני מבינה שאת לחוצה, הרשי לי לענות על שאלתך.
    תוצאות בדיקות הדם שלך מורות כי את נחשפת בעבר לוירוס ואת לא חולה בו היום.
    יחד עם זאת חשוב שתדעי כי ישנם מספר זנים לוירוס ה-CMV וחשיפה לזן אחד אינה מקנה חסינות כנגד וירוס אחר.
    לכן אני ממליצה לך לשמור על היגיינה אופטימאלית בקירבת אחותך (כלומר לא לאכול מאותם כלי אוכל וכו') ואם אפשר גם להמעיט בפגישות איתה אם את יכולה.
    יחד עם זאת חשוב לזכור כי את כבר בשבוע 36. בשבוע מתקדם כ"כ פגיעה בעובר היא קטנה משמעותית.

    ובנימה קצת אישית,
    מאחר ואני בתחום, ידעתי היטב את הסיכונים שבהדבקה בהריון ובהתאם הקפדתי במהלך 2 ההריונות שלי לשמור על היגיינה מקסימאלית ולהתרחק מאנשים המגלים תסמיני הצטננות. כמובן שקיוויתי שאתחסן (איחשף לנגיף) לקראת הריון נוסף עם כניסתו של בני לגן,, אך לצערי כך לא היה. שני ההריונות שלי עברו עלי בלחץ וחשש גדול (בלשון המעטה) אך לשמחתי לא נדבקתי בנגיף במהלך ההיריון ונולדו לי 2 ילדים מקסימים.
    מאחר והנושא קרוב לליבי החלטתי באופן מושכל ויזום להידבק בנגיף טרם כניסתי להריון נוסף וזאת במטרה למנוע את הסיכון הכרוך בכך שאיני מחוסנת. הידבקות בווירוס זה קלה ביותר והיא מתאפשרת דרך מגע עם נוזלים שונים כגון רוק, דמעות שתן וכו' של אדם החולה בנגיף. מספיק לשתות מאותה כוס או לחלוק כלי אוכל עם אדם החולה בנגיף על מנת להידבק ממנו.

    מאחר וכל תקוותי להידבק ב-CMVטרם הריון נוסף לא התממשו אני פונה אלייך בתקווה שתסכימי לעזור לי להידבק בנגיף.
    על אף שפנייתי תמוהה ברצוני להדגיש כי היא נובעת מהרצון למנוע את ההשלכות החמורות הכרוכות בהידבקות בנגיף במהלך ההיריון בהעדר חיסוניות.

    אודה לך מאוד אם תסכימי לסייע לי.

    תודה מראש,
    אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איילה שלום

    יערה
    01/08/2010

    שמי אפרת ואני ד"ר באימונולוגיה.
    אני מבינה שאת לחוצה, הרשי לי לענות על שאלתך.
    תוצאות בדיקות הדם שלך מורות כי את נחשפת בעבר לוירוס ואת לא חולה בו היום.
    יחד עם זאת חשוב שתדעי כי ישנם מספר זנים לוירוס ה-CMV וחשיפה לזן אחד אינה מקנה חסינות כנגד וירוס אחר.
    לכן אני ממליצה לך לשמור על היגיינה אופטימאלית בקירבת אחותך (כלומר לא לאכול מאותם כלי אוכל וכו') ואם אפשר גם להמעיט בפגישות איתה אם את יכולה.
    יחד עם זאת חשוב לזכור כי את כבר בשבוע 36. בשבוע מתקדם כ"כ פגיעה בעובר היא קטנה משמעותית.

    ובנימה קצת אישית,
    מאחר ואני בתחום, ידעתי היטב את הסיכונים שבהדבקה בהריון ובהתאם הקפדתי במהלך 2 ההריונות שלי לשמור על היגיינה מקסימאלית ולהתרחק מאנשים המגלים תסמיני הצטננות. כמובן שקיוויתי שאתחסן (איחשף לנגיף) לקראת הריון נוסף עם כניסתו של בני לגן,, אך לצערי כך לא היה. שני ההריונות שלי עברו עלי בלחץ וחשש גדול (בלשון המעטה) אך לשמחתי לא נדבקתי בנגיף במהלך ההיריון ונולדו לי 2 ילדים מקסימים.
    מאחר והנושא קרוב לליבי החלטתי באופן מושכל ויזום להידבק בנגיף טרם כניסתי להריון נוסף וזאת במטרה למנוע את הסיכון הכרוך בכך שאיני מחוסנת. הידבקות בווירוס זה קלה ביותר והיא מתאפשרת דרך מגע עם נוזלים שונים כגון רוק, דמעות שתן וכו' של אדם החולה בנגיף. מספיק לשתות מאותה כוס או לחלוק כלי אוכל עם אדם החולה בנגיף על מנת להידבק ממנו.

    מאחר וכל תקוותי להידבק ב-CMVטרם הריון נוסף לא התממשו אני פונה אלייך בתקווה שתסכימי לעזור לי להידבק בנגיף.
    על אף שפנייתי תמוהה ברצוני להדגיש כי היא נובעת מהרצון למנוע את ההשלכות החמורות הכרוכות בהידבקות בנגיף במהלך ההיריון בהעדר חיסוניות.

    אודה לך מאוד אם תסכימי לסייע לי.

    תודה מראש,
    אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו