הידרוצלה או בקע

מנהל הפורום

פרופ` רפאל יודסין
פרופ' רפאל יודסין
לקביעת תור אצל פרופ' רפאל יודסין ללא פרסום בפורום
 
  • הידרוצלה או בקע
    שלי
    31/08/2009

    בני בן 9 חודשים, מאז שנולד אובחן אצלו הידרוצלה באשך השמאלי ואנחנו נמצאים במעקב אצל כירורגית. לאחרונה הנפיחות ירדה בצורה משמעותית(אך עוד לא נעלמה) וחשבנו שישנה מגמה חיובית ולא נצטרך לעבור ניתוח.אתמול בבדיקת רופאה שנערכה בטיפת חלב הרופאה העלתה חשש שזהו בקע ולא רק הידרוצלה וכדאי לחזור בהקדם לכירורגית(הביקורת הבאה שיש לנו היא בעוד כחודשיים).
    שאלתי היא האם יתכן כי זהו אכן בקע למרות השיפור בנפיחות? האם יתכן כי כירורגית שבדקה את בני כבר מספר פעמים לא זיהתה בקע?והאם יש צורך למהר לבדוק את הנושא או להמשיך לחכות שהנפיחות תרד?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הידרוצלה או בקע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידרוצל

    פרופ' רפאל יודסין
    31/08/2009

    הידרוצל יכול לשנות גודלו גם להקטנה וגם להגדלה ואני נוהג לנתח רק אחרי גיל 4 שנים.
    בקע לעומת זאת מופיע במפשעה ולרוב מתבלט יותר בניפוח הבטן או שיעול או בכי ויש לנתח בצורה אלקטיבית לאחר האבחנה ולא לחכות. בקע יכול להתבטא בכל גיל בחיים למרות שהאנטומיה קיימת לרוב מלידה.

    כירורג ילדים מנוסה יבדיל בין המצבים בקלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו