מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהריקי19/05/2014
שלום רב, לפני כחודש הופיעו נצנוצים בעיניים וזה חלף ומאז אני רואה נקודות שחורות. הופניתי למיון והרופא ערך בדיקה מאוד מקיפה בעיניים ונמסר לי על ידי הרופא הבודק שהכל תקין בבדיקה. הופניתי לבדיקת OCT ונאמר לי על ידי הטכנאי שעין אחד חולה - הוא רואה שהזגוגית עומדת להתנתק מהרשתית. התור לרופא בעוד כשבוע וחצי ואני לא רגועה בכלל. האם ניתן ד"ר להסביר מה זה אומר ולהרגיע בינתיים. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט20/05/2014הפרדות זגוגית היא התנתקות של הזגוגית (=הג'ל שבתוך גלגל בעין) מהדופן האחורי של העין. מדובר בתופעה נורמלית פיזיולוגית שקורית אצל כולם, בשכיחות עולה עם הגיל. במקרים רבים האדם לא חש בהפרעות, אך בהחלט יתכנו התופעות שאת מתארת. מצב זה שונה מהפרדות רשתית, שהיא מצב הדורש טיפול מיידי.
תוכלי למצוא הרבה חומר בגוגל לפי "הפרדות זגוגית".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לרופאי העייניםציון18/05/2014
לפני כ שבוע ביום רביעי קמתי בבוקר עם כאבים חדים בעיין ימין.הלכתי לרופא עיניים יום ראשון לבדיקה,הרופא הסתכל ואמר שיש איזה שהוא זיהום קטן בעיין,ונתן לי טיפות עיניים סילוקסן. לאחר יומיים חזרתי והוא אמר שיש שיפור ותוך כמה ימים זה יעבור,ובאמת העיין החלימה.
אני עם משקפיים של 2.5 על כל עין,ומה שמוזר לי זה שעכשיו אני שם לב שהראיה של אותו העין שהחלימה השתפרה ואני רואה בא טוב גם בלי המשקפיים לעומת עיין שמאל שאנעי רואה מטושטש בלי שינוי,המשקפיים זה לראייה רחוקה.
יש הסבר לדבר הזה?
תודה מראש על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לרופאי העיינים - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/05/2014לא נראה שיש קשר בין הזהום שהיה בעין ימין לבין טשטוש הראיה בעין שמאל. יש צורך בבדיקת רופא עיניים לברור הסיבה לטשטוש הראיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין ימין אדומהדני15/05/2014
מעל לשבועיים שעין ימין שלי אדומה (בחלק הימני של העין, שלא קרוב לאף)...שמתי סטילה בימים האחרונים אך אני לא רואה שיפור.
המצב מאוד מתסכל אותי, מאיפה האדמומיות הזאת? מה עושים בשביל לטפל בבעיה?
מצורפת תמונה,
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין ימין אדומה - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/05/2014עליך לפנות לרופא עיניים לצורך אבחון וטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלפריטיס - האם מדבק?גלי14/05/2014
אני בת 55.
לפני 4 חודשים קיבלתי מכה חזקה בעין מראש של מישהו.
לאחר שבוע החלו הפרשות ודלקת שלא עברה בעין שקיבלה מכה למרות טיפות ומשחה.
לאחר זמן מה גם העין השנייה החלה להגיב באותה צורה.
רק לאחרונה אובחן בלפריטיס בשתי העיניים.
השאלה,
האם ייתכן שנדבקתי בבלפריטיס בעקבות המכה? או שזהו צירוף מקרים?
יש לציין כי אני סובלת מיובש בעיניים מאז ומתמיד, אך מעולם לא היו לי תופעות כאלה של דלקת שאינה עוברת ובכלל מספר הפעמים שהיתה לי דלקת כלשהי בעיניים מועטה ביותר.
הדלקת החלה כשבוע אחרי המכה.
תודה
פתח בחלון חדש
הדפסת ההודעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלפריטיס - האם מדבק? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/05/2014אין קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםמשה14/05/2014
לד"ר שלום
עקב כאבים בעין ימין בעיקר עם הקרנה לראש והרגשה של אוויר קר לעין ולחץ תוך עיני 20 בשני העיניים (לא היה קודם) ביצעתי OCT
פיכמטריה ושדה ראייה. ב-OCT נרשם : שתי העיניים: איכות סריקה נמוכה מימין ובינונית משמאל.מבנה DMP שמור,עובי סיבי עצב
הראייה בגדר הנורמה,ללא עדות להידקקות בסיבי העצב.עובי RNFL 101 מיקרון מימין, ו-94 משמאל.לציין C/D ורטיקלי 0.31 מימין ו-0.43 משמאל.
הפימטריה 570 מימין ו-574 משמאל.בשדה הראיה- 0.19- מימין ה-MD ו- 0.01- משמאל. 1.85 מימין ה- PSD ו- 2.15 משמאל. 1.99 מימין
ה- SF ו-1.69 משמאל. 0.00 מימין ה-CPSD ו- 1.17 משמאל.
יש לציין שאני בריא בד"כ ללא בעיות סוכר וכד' , במשפחה אבי סבל ב-10 שנותיו האחרונות מלחץ תוך עיני אך מאוזן בטיפות.
אבקש את חוות דעתך מה יש לי?
כ"כ בדיקת הרופא לאחר הגדלת האישונים תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/05/2014צריך לבדוקקלינית לא מאבחן וירטואלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלזיוןמאיה14/05/2014
דר יקרים,
אני כבר כחודש וחצי עם כלזיון קטן בעפעף עליון. טופלתי בסינטומיצין כאשר היתה שעורה חריפה, וכשלושה שבועות עם מקסיטרול. נאמר לי לבצע קומפרסים חמים, אך בקושי יש לי זמן לכך. פעמיים ביום כשיוצא..
הבנתי מרופאת העיניים שהמדובר בכלזיון חיצוני ושאזדקק לניתוחון בבית החולים.
ולשאלותיי בבקשה:
האם הניתוחון מבוצע עם מחט או סכין, והאם נוצרת צלקת?
מה ניתן עדיין לעשות כדי להימנע מהניתוח..
האם ההחלמה הינה ממושכת והאם קיימים סיכונים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלזיון - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/05/2014צריך בדיקה להחלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי עינייםשלום13/05/2014
שלום רב,
היה לי משקפיים
עין ימין 4.5 צילינד 1 זוית 57
עין שמאל 6.5 צילינדר 1 זוית 128
המליץ לי ידיד לקחת מספר נמוך יותר, ולעשות תרגילי עיניים וייתכן שיירד המספר. כך עשיתי.
קניתי משקפיים חדשות
עין ימין 4 עין שמאל 5
ללא צילינדר
כבר חודש שאני עם המשקפיים, וכל הזמן כואב לי במצח מעל העיניים, וקצת העיניים.
השאלה היא:
האם כאב העיניים נובע מכך שהמספר נמוך, או בגלל שאין צילינדר, או אולי קורה שהעדשות לא טובות כי לא מיקמו אותם טוב או אולי מסיבות אחרות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/05/2014הכאב לא ממספר צריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה אדומהכנרת12/05/2014
לד"ר שלום רב, לפני זמן מה הופיעה לי נקודה אדומה באזור מתחת לעין היכן שנשים נוהגות למרוח שחור בתוך העין. 1( מה שם האיבר הזה בעין אין לי מושג? 2( האם יש לזה טיפול תרופתי שהוכיח עצמו 3( מה גורם לנקודה כזו להופיע האם זה סימפטום של משהו? אודה לך מאד על תגובתך רשמתי גם את המייל שלי תודה גדולה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה אדומה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ12/05/2014צריך להגיע לבדיקה לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רישתיתשלומי11/05/2014
לאחר היפרדות רישתית וטיפול באישפוז בגד ובלייזר ולאחר חודש אחרי עדיין מציק לי בעין ורואה מטושטש בצדדים בבדיקת oct מימצא קונטור מעובה ושקע פוביאלי u shape אירגולרי מתאים לחריר למלארי עם erm סביבו
מה הטיפול המומלץ במב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רישתית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ12/05/2014כרגע רק למעקב
לפנות למומחה רשתית לגבי עיתוי התערבות כירורגית או טיפול אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקסיליןקרן11/05/2014
שלום, התחלתי לקחת כדורי דוקסילין 100 מ"ג לטיפול בדלקת עפעפיים. לקחתי אתמול בוקר כדור אחד. כשקמתי בבוקר אני רואה שיש לי פריחה בשתי הידיים. הפריחה היא רק בידיים. מה שכן- אתמול בערב גירדתי את הידיים. השאלה היא אם יכול להיות שהפריחה היא בעקבות הגירוד של הידיים ? מה עלי לעשות ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוקסילין - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014אל תקחי יותר את התרופה, ודווחי לרופא המשפחה ורופא העיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בעיןדינה10/05/2014
החל מאתמול לאחר שנ"צ התעוררתי וגיליתי כי עין שמאל אדומה מאוד באזור כלפי חוץ העין, לא יחסתי לכך חשיבות אבל היום בבוקר התחילו לי כאבים בעין.
לא כאב של דלקת או צריבה, אין הפרשות ומשהו המזכיר דלקת.
אלא כאב כאילו של מכה יבשה, הכאב מתחזק בסגירת העין או בהסתכלות לזוויות שונות.
כאילו משהו בשריר האחראי על העין.
כמו כן ישנה רגישות קלה בעצמות מסביב לעין.
ראוי לציין כי לא קיבלתי מכה או שריטה בעין.
האם יש סיבה לדאגה, מה יכול לגרום לתופעה זו, האם יחלוף מעצמו או צריך ברור רפואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהו10/05/2014
הייתי במיון עקב טשטוש פתאומי קל בראייה אני בן 24 ללא משקפיים.
בדקו לי את העין כולל הרחבת אישום הכל ולא מצאו כלום.
בבדיקה של מכשיר כזה הוא אמר שבעין ימין יש לי מינוס חצי. ובגלל זה כראה אני רואה מטושטש טיפה לעומת עין משאל שאין לה כלום.
השאלה שלי היא המשכיר הזה שמאבחן מינוס בראייה במידה והוא מצא אצלי מינוס יכול להיות שיש לי גידול במוח או משהו במפריע לראייה או שהמכשיר לא מזהה את זה אלא רק שבירת אור על הקרנית.
ושאלה שניה האם מינוס יכול פתאום להופיע בגיל 24?(מינוס חצי) לפני שנה הוא לא היה מה אתה מציע לעשות ד"ר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014אין קשר בין מספר משקפיים לגידול במוח.
קוצר ראיה קל יכול להופיע גם בגילך.
אם אתה לא שקט פנה לבדיקה חוזרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר לא יציברונית10/05/2014
שלום , אני בת 18 מרכיבה משקפיים בערך מגיל 14. כבר כמה חודשים שמתי לב שאינני רואה טוב עם המשקפיים ורוב הסיכויים שהמספר שלי גדל,ואכן לאחר בדיקת עיניים גיליתי שהמספר שלי בכל עין עלה בערך כמספר אחד שלם בשנה! האם יכול להיות שבעבקבות זאת שלא החלפתי את העדשות במשקפיים זמן רב זה פגם בראייה שלי עוד יותר בכך שאימצתי את העיניים? בנוסף הייתי אצל רופא עיניים לבדיקה לליזר והוא ציין שלא ניתן לעשות את הניתוח עכשיו מכיון שהמספר שלי יכול עדיין לגדול בשל גילי ועלי לחזוק אליו עוד שנה בערך. האם מתישהוא המספר שלי התייצב? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר לא יציב - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014בגילך המספרים עדיין משתנים.
אין כל קשר בין השינוי במספר לבין העובדה שהרכבת משקפיים במספר נמוך מהמספר המדויק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה בלחמית העיןסתיו09/05/2014
האם אלרגיה בלחמית העין יכולה לגרום לקוצר ראייה או לראייה מטושטשת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה בלחמית העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014אלרגיה לא גורמת לקוצר ראיה.
הפרשה בעיניים או דמעת יכולים לגרום לטשטוש ראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתכלות ממושכת במיקרוסקופעדי09/05/2014
שלום רב.
רציתי לדעת האם הסתכלות ממושכת במיקרוסקופ פוגעת בראייה?
בחצי שנה האחרונה יצא לי להסתכל שעות מרובות ביום במשך כל יום במיקרוסקופ כחלק מתפקידי.
זה עתה גיליתי שגדל לי המספר במשקפיים בחצי מספר וגם בחצי מספר גדל הצילינדר.
רציתי לדעת האם יש הוכחה מחקרית שזה אכן פוגע הראייה..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתכלות ממושכת במיקרוסקופ - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2014מיקוד לקרוב ברציפות וללא הפסקה עלול לגרום לעליה בקוצר הראיה, במנגנון של התכווצות השריר האחראי על המיקוד (ספאזם אקומודטיבי). מומלץ לעשות הפסקה בזמנים קצובים ובמהלכה להתמקד בעצם מרוחק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)





