מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה סובלת מאוד אבקש עזרהדינה09/05/2013
שלום רב, לפני חודש ושלושה שבועות הייתה לי דלקת ויראלית בעין שמאל , לאחר 10 ימים ולאחר טיפול זה עבר , אבל השאיר לי כתמים סביב הקרנית מה שגורם לי לדקירות וכאילו יש חול בעין , האם זו הסיבה ? הרופא נתן לי גנטיל עד שארגיש טוב האם זה מסוכן? והאם זה יעבור? והאם יקח הרבה זמן ? ממש פוחדת יש לי שבוע הבא עבודה בחו"ל לחודשיים ופוחדת לנסוע שחלילה דלקת כזו תחזור אנא תעזרו לי ותסבירו לי מה זה ומתי יעבור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה סובלת מאוד אבקש עזרה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ16/05/2013כנראה אדנו וירוס סבלנות יחלוף כדאי מינון נמוך של סטרואידים לטיפול המשכי לחודש חודשיים הקרובים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשה הכוונהדינה08/05/2013
שלום רב, הייתה לי לפני חודש ושלושה שבועות דלקת ויראלית בעין שמאל, האם שימוש בחפצים שלי כמו משקפיים משקפי שמש אוטו תפס חיידק זה ויחזור להדביק אותי אם לא עשיתי חיטוי ? אני פוחדת שזה יחזור ושואלת האם זה אפשרי שיקרה ? אודה לעזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בבקשה הכוונה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ16/05/2013רוב הסיכויים שמדובר בדלקת וירלית וההדבקה במגע ואם עברת את זה סיכוי רב להתחסנת לזו הנוכחי תשתמשי רגיל במשקפיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה בעין - האם מדבקת?ד``ר יורם שוחט08/05/2013
האם שעורה בעין מדבקת?
אומרים לי שמאד מאד מדבקת. אכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2013שעורה אינה מדבקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמיםאביטל08/05/2013
שלום רב,
בזמן האחרון אני רואה מדי פעם כתמים בשדה הראיה בצבע סגול בהיא כזה..כמו אור אולטרה
האם הדבר יכול להעיד על משהו מסויים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2013פני לבדיקת עיניים, אם כי ייתכן מאד שהמקור לתחושתך אינו בעיניים. אם בדיקת העיניים תקינה, פני לרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה כלואה וסינטומיציןהילה07/05/2013
שלום.
אני סובלת משעורה כלואה מזה כשנה כבר (התחיל לי בזמן ההריון ומאז נשארה ג'ולה).
מדי פעם זה עושה לי שעורה רגילה וגם דלקות בעין ומאוד מציק.
הדלקת הפעם די חמורה והעין מאוד נפוחה.
חברה, שאמא שלה רופאת עיניים, נתנה לי משחת סינטומיצין.
אני שמה בעין פעם בלילה במשך כארבעה ימים כבר ללא שיפור.
האם זה בסדר להשתמש בסינטומיצין לזה? ואם כן, כמה זמן ברציפות אפשר להמשיך בטיפול הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה כלואה וסינטומיצין - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2013הטיפול האפקטיבי הוא חימום (קומפרסים חמים). טיפול זה עשוי גם למנוע ארועים חוזרים, אם מבצעים אותו באופן סדיר גם כשהמצב שקט.
אנטיביוטיקה יכולה לעזור אם נוצר זיהום משני.
מכיוון שנותרה "גולה" ויש מדי פעם התלקחות יש מקום לשקול ניתוח להסרת ה"גולה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרתית ובעיית ראיהיעל שרוני07/05/2013
שלום
אני בת 58 עם סכרת 2 25 שנה (לא מאוזנת בדר"כ ומזריקה לנטוס _ כדורים)
לפני כ 4 שנים כברתי טיפול לייזר בגלל דימומים קלים. ראייתי השתפרה. כעת הופניתי שוב לצילום פלוריסיצין ועדיין לא קבלת תשובה ממנה.
בחודשים האחרונים, מדי פעם, כשאני מתעוררת בבוקר יש לי ריצוד בראיה. כמו טיפות כהות מול עיניי ואחרי כמה שעות התופעה חולפת והראיה שוב בסדר.
היום התעוררתי עם תופעה זו שוב ובעוצה רבה יותר. כעת, 3 שעות מאז התעוררתי המצב מתחיל להשתפר.
האם התופעה מוכרת לכם? מה עושים עם זה (חוץ מאיזון קפדני של הסכרת שמאוד קשה לי) ??
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרתית ובעיית ראיה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ07/05/2013לפנות לרופא עיניים יש מספר אפשרויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובאיטיסדנה06/05/2013
לאחר דלקת עיניים שנראתה רגילה, ולכאורה חלפה, החל טשטוש ראייה. הלכתי כשלושה שבועות מפרוץ הדלקת אתמול לרופאת עיניים, והיא איבחנה אובאיטיס קדמית. קיבלתי טיפול סטרואידי. מאחר שיש לי רקע משפחתי של מחלות אוטואימיוניות מאד נלחצתי.
ראשית רציתי לדעת האם ברוב המקרים התופעה חד פעמית או חוזרת והאם כיום בפעם הראשונה יש סיבה לטיפול נוסף.
שנית רציתי לדעת האם בטיפול נכון הראייה אמורה לחזור לעצמה ותוך כמה זמן צפוי הדבר לקרות. אציין כי היום בבוקר אחרי טיפול של יום חשתי שיפור של ממש, וכעת בערב אני שוב חשה פחות חדות בעין זו. האם זה נורמלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובאיטיס - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/20131. בכל מקרה של אובאיטיס יש לבצע בדיקות כדי לגלות אם יש מחלת רקע הגורמת לאובאיטיס (ובמקרה שלך זה חשוב עוד יותר לאור הסיפור המשפחתי).
2. לא ניתן לחזות אם מדובר בארוע חד פעמי או שצפויים ארועים נוספים. את חייבת להיות במעקב קבוע, כי תתכן אובאיטיס ברמה נמוכה שלא תורגש על ידך אך תתגלה בבדיקה.
3. הטיפול יעיל ברוב המקרים.
4. יש רופאי עיניים המתמחים בתחום זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
דנה08/05/2013קודם כל מודה על תשובתך המהירה.
אשמח לדעת תוך כמה זמן בטיפול טיפתי סטרואידי צפוי להתקבל השיפור בראייה באופן רגיל. קיבלתי טיפול למשך 16 ימים, ואני משתמשת שלושה ועדיין חשה בטשטוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2013התגובה לטיפול שונה מאדם לאדם. 3 ימים הם זמן קצר. משך הטיפול ייקבע על פי מצב העין, ולכן חשוב להיות במעקב צמוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על דלקת זקוק לעזרהדניאל06/05/2013
שלום רב, לפני חודש ושלושה שבועות הייתה לי דלקת ויראלית הרופא אמר שזה עבר והשאיר כתמים סביב הקרנית זה היה בעין שמאל בלבד, הוא נתן לי ג'נטיל לחודש אני שם לשתי העיניים האם זה בסדר להשתמש גם בעין שלא היה בה דלקת ? האם זה ידביק את העין השניה בגלל שזה אותו בקבוק ? אודה לעזרה כי אני פוחד מזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על דלקת זקוק לעזרה - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/2013כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכנס לי משהו לעיןיעל06/05/2013
שלום רב,
היום בזמן שעמדתי בחוץ הרגשתי פתאום משהו עף ישר לתוך העין.
במשך דקה שתיים היה לי קשה לפתוח אותה..רצתי למראה ולא ראיתי כלום.
אני עדיין מרגישה משהו קצת מציק בתוך העין.
האם עלי לגשת לרופא?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכנס לי משהו לעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/2013עליך לפנות לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על גוף זר בעיןיובל06/05/2013
שלום רב, האם יכול ויהיה גוף זר בעין ליותר משבועיים ? האם בבדיקה שגריתית של רופא עיניים עולים על חשש זה ללא הפיכת העפעף ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על גוף זר בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/20131. כן
2. בכל חשד לגוף זר חובה להפוך העפעף.
3. פנה לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על דלקתדינה06/05/2013
שלום רב, לאחר דלקת בעין הרופא המליץ על ג'נטיל להרטבת הקרנית, האם אפשר להשתמש בזה גם בעין הלא נגועה והאם זה אפשרי ליותר מחודש וחצי ויותר מארבע טיפות ליום? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על דלקת - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/2013כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוניתדניאל05/05/2013
שלום רב, מה הסיבה לדלקת ויראלית בעין ( וירוס )? האם זה כתוצאה מרוח? אבק? אלרגיה?ואיך אפשר לשמור על העיניים מזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יונית - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/05/2013הדבקה דרך עיטוש, שעול או מגע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראייה כפולה לאחר השתלת שינייםאלעד04/05/2013
אבא שלי בן 62 עשה ניתוח השתלת שיניים בכל הפה.
במהלך תקופת הטיפול כשהיה קם בבוקר היה רואה כפול למשך כמה דקות והיה עובר.
עם הזמן זה הלך והחמיר והיום יש לו ימים שלמים שעין אחת נתפסת לו והוא לא מצליח לראות בה או שהוא רואה בראייה כפולה.
לאחר ביקור אצל הרופאים הוא נשלח לבדיקות בטענה שבלוטת התריס היא הגורם לכל זה.
כל הבדיקות ייצאו תקינות וכעת אין לרופאים כל ממצאים נוספים או כיוונים נוספים ממה נובעת הבעיה.
חשוב לציין שהרופאים שוללים אפשרות שבעיה זו נובעת מהשתלת השיניים.
אנא עזרתכם הדחופה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראייה כפולה לאחר השתלת שיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2013דרושה בדיקת אורטופטית לקבוע מה הקף הבעיה ואילו שרירים חוץ עיניים מעורבים. על פי הממצאים יהיה מקום לשקול אם צריך בדיקות הדמייה של ארובות העיניים או התייעצות עם נוירולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהליאור03/05/2013
שלום רב, יש לי רגישות בעיניים מאבק, מחשבים, רוח האם רגישות זו גורמת לתחושת שריפה בעיניים ותחושת גוף זר שבאה וחולפת וכאילו יש חול בעיניים ? אין אודם או כאב רק הרגשה זו האם זו חלילה דלקת? אודה לעזרה אני ממש פוחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2013קרוב לודאי מדובר ביובש. מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FERRI TOTALמיכל02/05/2013
שלום רב, אבי בן 85, למרות גילו - אדם ויטאלי ותוסס. עשה לאחרונה בדיקות עיניים.
ממצאים:
עין שמאל: חדות 15 /DISTANCE CC 6
חדות 15 /6 DISTANCE PH
עין ימין: חדות 20 /6 DISTANCE CC
חדות 20 /6 DISTANCE PH
שמאל: APPLANATION 21 MM-HG
ימין: APPLANATION 21 MM-HG
עצב ראיה שמאל: התקערות עצב ראיה C/D 0.8
עצב ראיה ימין: התקערות עצב ראיה FERRI TOTAL
ומופנה לבדיקת OCT של עצבי הראייה מקולרי שתי עיניים.
ד"ר, לאחר שוטטת באתר הבנתי שעצב ראיה במצב של FERRI TOTAL הוא בלתי הפיך ולמעשה עצב העין כמעט ולא מתפקד. שאלותי הן: האם זוהי גלאוקמה בעין ימין? האם לפי הנתונים מתפתחת גם גלאוקמה בצעדי ענק גם בעין שמאל? והאם ברגע שאובחן FERRI TOTAL העיוורון יגיע מהר? ( הבנתי שתרופה בשלב כזה לא עוזרת)
ד"ר, אני מאד דואגת אשמח לתשובתך המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FERRI TOTAL - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/05/2013נראה שמדובר בגלאוקומה אם כי ייתכנו סיבות אחרות לפגיעה בעצב.
המושג שציינת פרושו נזק כמעט מלא. גם במצב כזה ניתן במקרים רבים לייצב את המצב ולמנוע הדרדרות למצב של נזק מלא. תרופות או טיפולים אחרים יכולים לעזור גם במצב זה.
לגבי קצב ההתקדמות לא ניתן להקיש מבדיקה בודדת ולכן אי אפשר לומר אם מדובר ב"צעדי ענק" כהגדרתך. כאמור, ברוב המקרים ניתן לעצור הדרדרות נוספת.
בנוסף ל-OCT יש לבדוק גם שדה ראייה.
המצב דורש מעקב צמוד. בנוסף, מכיוון שלגלאוקומה יכול להיות גם מרכיב תורשתי, צריכים גם שאר בני המשפחה להיות במעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התיחסותך, עודדת אותי.
מיכל06/05/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




