מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילינדררז11/07/2013
שלום ד"ר,
אימא שלי (בת 52) הייתה אצל אופטומטריסט אתמול והוא אמר שיש לה צילינדר בעין אחד 3 ועין השני 2.5 ואמר שיש בעין עם ה3 נזק. אמא שלי נכנסה למצב דיכאון ובוכה. הוא אמר שיתן לה משקפיים רחוק ואחד לקרוב. ואם זה הכל יהיה בסדר. מה צילינדרים האלה מרמזים על איזה שהם מחלות?
האם אופטומטריסטים בודקים אם יש איזה שהיא מחלה?
האם אם היא לא תשים את המשקפיים באופן מתמיד, העין שלה תתדרדר?
בבקשה תעזור לנו מה הנזקים אם היא לא תשים משקפיים?
חשוב לי לציין שבגיל 20 היו לאימא שלי צילינדר 0.75 ולפני שנה עלה ל 1.5 ועכשיו 2.5
תודה רבה על כל עזרה
רז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילינדר - תגובה
ד''ר יובל דומניץ11/07/2013צילינדרים זה מצב בו הקרניות לא סימטריות כמו כדור טניס אלא נראות ככדור רוגבי
זה לא מחלה ויכול לנבוע מגנטיקה או שינויים בעדשת עין או דלקות חוזרות
הטיפול משקפיים או ניתוח להסרת משקפיים
לרוב האוכלוסיה יש צילינדרים אז לא להלחץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בעינייםזיו11/07/2013
שלום רב ד"ר,
האם יובש בעיניים יכול להיות עמיד לטיפולים ולא להגיב כלל לטיפולים?
האם השיפור שמושג בטיפול ביובש בעיניים הוא בדרך כלל חלקי בלבד?
האם יובש בעיניים הוא מצב כרוני בדרך כלל שדורש טיפול קבוע?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ11/07/2013יובש יכול להיות זמני או כרוני.
צריך לברר מה הגורם לו לפנות לרופא עיניים
יש מגוון טיפולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלין10/07/2013
שלום רב האם הסרת שערה מהעין בקיסמי אוזניים מזיקה לעין או גורמת סיכון או זיהום או דלקת ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ11/07/2013סבירות מאוד נמוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר יורם בבקשהרונה10/07/2013
שלום רב, שאלתי אם אפשר להידבק אצל רופא עיניים בוירוס .. אמרת לי אפשר באופן ישיר כגון מכשיר .. האם זה אומר שמכשיר הבדיקה עצמו יכול להדביק? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר יורם בבקשה - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013אין אפשרות להדבק ממגע הסנטר או המצח במקום המיועד במכשיר הבדיקה. אפשר להבדק ממגע ישיר בעין, כגון המכשיר שמודד את הלחץ התוך עיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות להרחבת אישונים בזמן הנקהאינה10/07/2013
שלום,
אני צריכה לעבור בדיקת עיניים תקופתית כולל הרחבת אישונים.
האם הטיפות להרחבת אישונים מותרות בזמן הנקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - שאלה כלליתשירן09/07/2013
שלום רב, האם אפשר להידברק בוירוס או דלקת בעיניים מביקור אצל רופא עיניים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה כללית - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013אפשר להדבק באופן ישיר (כגון מכשיר) או באופן לא ישיר (אם נגעת בחפץ שזוהם על ידי מטופל אחר ואח"כ נגעת בעינייך).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה,כלזיון בעיןcarh09/07/2013
שלום,יש לי שעורה או שקוראים לזה כלזיון מעל חודש,היה לי זאת גם לפני מס שנים וחלף לאחר מספר חודשים. מה אפשר לעשות?ולמה זה חוזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה,כלזיון בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013שעורה נגרמת עקב סתימת המוצא של בלוטה בעפעף. דלקת של שולי העפעף יכולה לגרום לסתימה כזאת. מכיוון שדלקת של שולי העפעף היא במקרים רבים כרונית, מכאן הנטייה להופעה חוזרת של שעורה. הטיפול כולל קומפרסים חמים וניקוי שולי העפעפיים בתכשירים יעודיים. פני לרופא העיניים לבדיקה והדרכה כיצד לטפל. טיפול כזה, אם נעשה גם כשאין שעורה פעילה, יכול למנוע הופעה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש קיצוני בעיןשירי09/07/2013
האם תתכן פגיעה בעין שתגרום ליובש קיצוני מאוד במשך 7 חודשים-אחרי טיפול להסרת שיער בלייזר באזור הפנים שקרוב כ-2 ס"מ מהעין (טיפול שנעשה עם עיניים עצומות אך משקפיים רופפות?האם תתכן בגלל הקרבה המינימלית לעין פגיעה בבלוטת הדמעות או בצינוריות שלהן?אשמח לתשובה.
נ.ב.-כשם שיש פגיעות מלייזר לתיקון ראייה אני מאמינה שיכולות להיות פגיעות גם בלייזר להסרת שיער.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש קיצוני בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013אין לי מידע בנושא.
תבדקי בהוראות היצרן של מכשיר הלייזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- GPC מעדשות קשותעדי09/07/2013
שלום רב,
רציתי לדעת אם יכול להיות GPC כתוצאה משימוש בעדשות קשות. עברתי לעדשות הקשות בשל GPC שנוצר מהרכות, אבל הבנתי שבקשות החיכוך עם העפעף פחות מפריע ואז לא אמורה להיות בעיה. אלא שלאחרונה התחילו לי שוב הדקירות ותחושת הצריבה בעין. לפני שאלך לרופא, זה הגיוני שזה עורר את זה שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר GPC מעדשות קשות - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013GPC יכול להגרם גם מעדשות קשות.
פני לבדיקה. דקירות ותחושת צריבה יכולות להגרם גם מיובש, ולא בהכרח מ-GPC.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נא עזרתכם דחוף !! בבקשה לפני חתונהלין08/07/2013
שלום רב אתמול עת שטפתי את הפנים נכנס לעין שלי איפור ואיי לייניר שטפתי עם סבון ושמתי גנטיל לעיניים העין הייתה אדומה קצת מהצד וזה הוקל ממש לאחר כמה שעות , היום יש קצת כרב בעין ודקירה בצד העין רופא עיניים אמר דלקת בצד העין הקרנית נקיה ויש להשתמש בגנטיל השאלה האם זה מסכן את העין ויגרום דלקת ? תוך כמה זמן זה יעבור וארגיש הקלה ממש פוחדת והחתונה שלי עוד שבוע נא הכוונה והסבר תודה לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נא עזרתכם דחוף !! בבקשה לפני חתונה - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013לא ניתן לענות בלי בדיקה.
מכיוון שנבדקת על ידי רופא וקיבלת טיפול נראה שאת יכולה להיות שקטה.
אם תחושי בבעיה פני שוב לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור ראייהאמילי08/07/2013
שלום, אני בת 17 ומרכיבה משקפיים. המספרים שלי הם 2.5-, ו 3-.
אני מרכיבה אותם רק בבית ובבית הספר משום שבדרך כלל אני מסתדרת בלעדיהם ואני לא כל כך צריכה להתאמץ.
השאלה שלי היא כזאת, לאחרונה קניתי משקפיים חדשים ומסתבר שהמספר שלי עלה. מה יותר יעזור לשיפור הראייה ולירידת המספר? אם ארכיב אותם כל הזמן ולכל מקום או שאם אנסה להסתדר בלעדיהם כמה שיותר?
ובאיזו מידה חשובה התזונה לבריאות העיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור ראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013קוצר הראייה נקבע על ידי גורמים שאין לנו שליטה עליהם (כגון גורמים גנטיים). אין גם אפשרות לשלוט בשינוי שחל במספר עם השנים. לבסוף המספר מתייצב. מצבים מסוימים, כגון עבודה מאומצת לטווח קרוב במשך שעות ארוכות וללא הפסקה, עלולים במקרים מסוימים להאיץ את העלייה במספר.
לכן, הרכבת המשקפיים או המנעות מהרכבתם לא תשפיע על קוצר הראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נורות פלורנסט מזיקות לעיניים?רוני08/07/2013
שלום,
אני יושב במתחם עם המון נורות פלורנסט, חלקן בטווח העיניים שלי וחלקן גם חשופות, האם עלול להיגרם לי נזק?
ראיתי כמה ידיעות לאחרונה המבוססות על מחקרים שפלורנסט עלול לגרום או לזרז מחלות עיניים כמו-AMD - Age-related macular degeneration וקטרקט.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נורות פלורנסט מזיקות לעיניים? - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013לא ידוע לי על נזק כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים במשך כחודשענבל08/07/2013
שלום רב, אני חיילת בת 20, לפני כחודש החלה אדמומיות בעין שמאל עם תחושה של גוף זר, השתמשתי במשך כשבוע בטיפות סטילה בשתי העיניים, ללא הקלה, פניתי לרופא שטען כי מדובר בדלקת ויראלית והתחלתי לטפל בטיפות אופלוקס + לייטירס, לאחר שבוע נוסף ללא שום הקלה ואפילו החרפה, פניתי שוב למיון שם נאמר לי להמשיך עם אופלוקס והוסיפו טיפות דתאמיצין, בשלב זה עין שמאל החלה להחלים אך עין ימין נהייתה אדומה, נפוחה והפרישה נוזל מימי דביק, פניתי שוב למיון שם נאמר לי להפסיק עם דתאמיצין ולהמשיך עם אופלוקס, בשלב זה הדלקת חזרה גם לעין שמאל והמצב נראה חמור מתמיד.
זה כבר יותר משלושה שבועות שאני מטופלת באופלוקס ללא שום שיפור או הטבה, ואני אובדת עצות, מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים במשך כחודש - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה. מציע שתפני שוב לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושקי08/07/2013
שלום. לפני חצי שנה הרגשתי גוש קטנצ'יק ממש מזערי בעפעף תחתון צמוד מאוד מאוד לקו הריסים.בחודשיים האחרונים הגוש החל לרדת טיפה מקו הריסים ונהיה טיפונת יותר גדול אך הוא עדיין מאוד קטן ולא רואים אותו אלא אם מעבירים אצבע מתחת לעפעף וככה מרגישים אותו. רופא העיניים לא אמר לי בדיוק ולא הסביר לי בדיוק מה זה הגוש הזה. הוא אמר לי לשים קומפרסים חמים 2 ביום 20 דקות כל פעם ונתן משחה ואמר למרוח אותה חודש. האם זה יעבור הגוש הזה? מתי אם כן? והאם אחרי חצי שנה בכל זאת הוא יעלם ? וממה זה בא? אני אשמח לדעת יותר מה בדיוק יש לי ופרטים על הגוש הזה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013לפי הטיפול שקיבלת כנראה מדובר בשעורה.
אם זה קיים כבר חצי שנה ייתכן מאד שהטיפול שקיבלת לא יגרום להעלמות הממצא.
מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
קים11/07/2013תודה ד"ר, לא מדובר בשעורה..ה"גוש" בקושי מורגש רק אם מעבירים אצבע מרגישים אותו הוא לא מציק ולא מפריע אבל קצת נלחצתי שהוא לא עובר. הרופא כאמור לא אמר במה מדובר. דרך אגב אני עם עדשות מגע 14 שנים ומאז ומתמיד הכל בסדר איתן לא מציקות לא מפריעות ועד עכשיו אני מרכיבה אותן הרופא אמר שאין בעיה, אבל אולי אתה תגיד אולי הגוש הזה קשור איכשהו לעדשות? תודה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח PRK באחת מהעייניםזיו08/07/2013
שלום ד"R שוחט
האם יש אפשרות לעשות ניתוח PRK בעין אחת קודם, ואז לאחר חודש-חודשיים (שהראיה בעין המנותחת תהיה טובה) לנתח את העין השניה?
המטרה היא שכך אוכל להמשיך לתפקד ללא חופשה כלשהי על ידי הראיה המיטבית בעין אחת, שבה אשתמש בעדשת מגע. (כי אני כרגע סטודנט והתחלתי ללמוד שלוש שנים רצופות ללא חופשות בקיץ, כי זה לימודי ערב) רציתי לשאול האם זה מעשי לדעתך והאם אפשר לראות טוב במצב כזה ולהמשיך לתפקד כרגיל שעין אחת אחרי ניתוח ואילו בשניה אני אשתמש בעדשת מגע, וכך לעשות ניתוח PRK ולא לאסיק, ולחזור מידית לשגרה.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח PRK באחת מהעיינים - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/07/2013בהחלט אפשרי, בעיקר אם אתה ממשיך להרכיב עדשת מגע בעין שטרם נותחה (בעקבות ניתוח בעין אחת יווצר פער במספר בין שתי העיניים. אם הפער גדול לא ניתן לגשר עליו באמצעות משקפיים, בעוד שעדשת מגע יכולה לגשר גם על פער גדול).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)





