מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלתי היא...סתיו24/01/2012
שלום...
אני בת 22... בעבר עברתי טיפול ישור שיניים שכלל גשר במשך שנתיים (עליון ותחתון)+פלטה לקיבוע שאיתה הייתי ישנה בלילות... לאחר הטיפול.. (שהצליח) ובחלוף השנים... התחילה שן אחת בלסת התחתונה .. שן קידמית.. לזוז קדימה משאר השיניים.. כאילו שאל השיניים "דוחפות" אותה.. רציתי לדעת למי לפנות בעניין.. מה ניתן לעשות כשקורה מצב כזה ששן אחת מבצבצת קדימה מהקו של שאר השיניים.. והאם יש קשר בין זה לבין כך שיוצאות לי שיני בינה.. שאולי מצופפות את השיניים בפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלתי היא... - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין24/01/2012לפנות לאורתודונט, רצוי למי שטיפל בך. ניתן ליישר מצב זה. הקשר לשיני הבינה שנוי במחלוקת. יתכן ששיני הבינה הן אחד הגורמים להצטופפות השיניים, נוסף לגורמים פסיולוגיים טבעיים נוספים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת לגבי האורתודנט שלידור23/01/2012
שלום,
אני מטופל כעת בinvisaglin ופלטת רסן.
האורתודנט שלי הוא פרופסור מאיר רדליך, המרפאה שלו במשתלה בתל אביב.
רציתי לדעת אם הנך מכיר אותו ומה חוות דעתך עליו ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת לגבי האורתודנט שלי - תגובה
ד``ר אריאל דינבר24/01/2012רופא מעולה, מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותבטן20/01/2012
יש לי גשר שאני מורידה תוך חודשיים בערך . הרופא לא עקר לי שיני בינה שהן יחסית , ממה שהבנתי, קשה להוציא אותן..בכל אופן הייתי אצל שני רופאים לאחרונה שעשו לי גם תצלום פנורמי והיה להם מוזר שהרופא לא הוציא לי את שיני הבינה...הם אמרו שבטוח השיניים יחזרו להיו כמו שהיו. גם לפני שהתחלתי את הטיפול שמעתי את זה מרופאים אחרים.
מה לעשות עכשיו?האורתודנט שלי אומר שאין צורך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין20/01/2012השיניים עלולות לשנות את מיקומן לאחר הטיפול האורתודונטי גם אם אין שיני בינה. לכן יש לשמור על תוצאת הטיפול האורתודונטי בכל מקרה. יישור שיניים אינו אינדיקציה לעקירת שיני בינה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות לגבי יישור שינייםשני19/01/2012
שלום, אני בת 20 עם בעיה של צפיפות שיניים בלסת העליונה ולכן יש לי 2 שיניים קדמיות עקומות. צמחה לי רק שן בינה אחת והיא צמחה בסדר גמור.
כל יתר השיניים שלי מטופלות היטב חוץ מאחת שהייתי אמורה לעשות בה כתר ( שן טוחנת) ויש עליה רק מבנה כשנתיים ונשברה לי חתיכה מהשן (לא הספקתי לעשות את הכתר כי הייתי חיילת עד לפני כשבוע)
הבנתי שאם אני רוצה לעשות יישור שיניים אני אצטרך לעקור שיניים ( רופא שיניים פעם אמר לי)
השאלה שלי האם אפשר לעקור את השן "הלא טובה"?
לפי התיאור שלי כמה זמן אורך טיפול של יישור שיניים כזה? והאם יש אפשרות של יישור שלא בולט לעין כמו הברזלים? מה טווח העלויות?
אני יודעת שצריך לראות ובלי בדיקה קשה להגיד אבל אני מעוניינת לדעת את הטווח
תודה ויום טוב :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות לגבי יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין19/01/2012אכן לעתים ניתן לעקור לצורך היישור את השן ה"פחות טובה".
משך הטיפול הממוצע במקרי עקירות בין שנה וחצי לשנתיים.
יש יישור פחות בולט מהברזלים.
טווח המחירים תלוי בשיטת הטיפול: חיצוני ממתכת או שקוף או מכשור פנימי, שהוא היקר ביותר. איננו נוקבים במחירים כי הפם שונים ממקרה למקרה ומרופא לרופא. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי העקירה
שני19/01/2012האם יש עדיפות מסויימת לשן שאותה עוקרים? ז"א למיקום שלה ביחס לשיניים העקומות?
כי אצלי השן ה"פחות טובה" היא שלישית לפני סוף הלסת ואני חושבת שזה קצת רחוק
מהאיזור שעקום..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי העקירה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין20/01/2012יש חשיבות למיקום. גם שן שלישית מהסוף , לעתים עוקרים, אם מצבה לא טוב ומשתמשים ברווח ליישור השיניים האחרות. יש להעריך כמובן עד כמה מצב השן גרוע. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפר אעבליןדר חורי מוסא18/01/2012
שלום דר. מטופלת בת 9 שנים ואין לה 53.63 .בבדיקה אין מקום ל 23.13. בשיניים 11-12-21-22 יש קצת מרווחים.אני רוצה להתחיל טיפול בהדבקת בריטים על 4 הקדמיות ושתי הששיות . אני אשמר על עמדת השורשיםשל 22. 12 שלו יהיה מגע עם השיניים 13.23 . אני מתחיל את זה ב 0.014 niti .בין 22-26 ו12-16 אשים קפיץ לפתיחת מקום )niti). אני אעשה את זה בהדרגה ולקראת הסוף אני אסגור את המרווחים מ22-12 . האם זה טיפול נכון. ואם לא אז איזה טיפול בו מועדף?נא לעיין בצילום הפנורמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפר אעבלין - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/01/2012שלום דר' חורי מוסא
קצת בעייתי לתת חוות דעת ללא בדיקה, לכן כל מה שנאמר כאן הוא בערבון מוגבל. על פי הפנורמי הייתי עוקר 54 64, ממתין לבקיעת 14 24 מצלם שוב ומבצע הערכה מחדש. לשיקולך, בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר חרסינהשי17/01/2012
אני מטופל אצל רופא שיניים שהמליץ לי על גשר חרסינה ב-8 שיניים קידמיות
הוא טוען שהעלות עומדת על 9000 ש"ח האם המחיר הוא +- נכון אשמח לתשובה לפני שאני מאשר את הטיפול (ויש לי גם ביטוח שיניים) לטענתו ללא הביטוח היית משלם יותר מכפול???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שי18/01/2012למעשה המרפאה לא פרטית אני צריך לעקור 4 שיניים ואז גשר זמני חודש הוא גם טוען שאת הגשר חרסינה הוא מזמין מחו"ל.אשמח לדעת כמה שנים זה מחזיק ואולי עדיף שתלים במחיר הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/01/2012לאור הבהרתך בנדון אני מבין שמדובר בשיקום.
הגעת לפורום ביישור שיניים , נסה לפנות לפורום רפואת שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים למבוגריםבר17/01/2012
שלום,
כיום אני בת 23 לפני כ10 שנים היה לי גשר בשיניים ובשנה האחרונה השיניים בלסת התחתונה התחילו להתעקם.
שמעתי שישנה שיטה ליישור שיניים הנקראת MTM.
היכן ישנה רשימה של רופאים המתמחים בתחום באיזור חיפה/קריות?
מה טווח המחירים בשיטה זו בלסת תחתונה בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים למבוגרים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/01/2012פני למומחים באזורך ושאלי טלפונית במזכירות המרפאה. איננו נוקבים במחירים, כי הם שונים מאוד במקרים שונים ובין אורתודונטים שונים. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
בר17/01/2012מכיוון שאני לא מכירה אנשים שעשו טיפול כזה רציתי לשאול האם יש אפשרות לברר איפשהו על המלצות של רופאים בתחום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר self ligatingשאלה חשובה17/01/2012
לפני כמה ימים שמתי גשר מחרסינה שנקרא self ligating
רציתי לדעת אם הגשר הזה נחשב לטוב? והאם הוא מבצע את אותה הפעילות כמו הגשר המתכתי? (האורטודנט אמר שכן).
דבר נוסף האם גשר מהסוג הזה מקצר את התהליך? האם מותר להרכיב את הגשר הזה גם בלסת התחתונה? כי הבנתי מאנשים שעשו את הגשר הזה שלא...
ושאלה אחרונה..בשיניים הטוחנות האורטודנט לא הדביק לי סמכים, זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר self ligating - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/01/2012כל גשר טוב אם מי שמפעיל אותו יודע את המלאכה. מקצר? העניין במחלוקת ולא מוכח כלל. לשיני לסת התחתונה יש סמכים מתאימים. אם לא הדביק בטוחנות, סימן שהוא סבור שאין צורך. אם מדובר באורתודונט מומחה, סביר להניח שלא תתקלי בבעיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפר אעבליןדר חורי מוסא16/01/2012
יש לי מטופל בן 9 שנים. שצריך רק טיפול חלקי בשיניים 11 12 21 22. האם מותר בסוף הטיפול לעשות לו קיבוע על השיניים 11 12 21 22.והאם זה מפריע להתפתחות הלסת העליונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפר אעבלין - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/01/2012קיבוע 4 החותכות לא ידוע כמפריע להתפתחות הלסת העליונה. עם זאת בעת יישור השיניים יש לבדוק את עמדת הניבים כך שלא תהיה התנגשות בין כותרותיהם לשורשי החותכות הצדיות. מסיבה זו עדיף לעתים להמתין לבקיעת 13 ו 23 לפני יישור 12 ו-22 בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל16/01/2012
אני בת 34 ורציתי לעבור יישור קל של שתי שיניים בעלות רווח גול בלסת התחתונה אך נאמר לי כי היות והפה שלי באופן קבוע מכווץ ולא רפוי לא ניתן להדביק סמכים בלסת התחתונה כי הם יפצעו אותי בצד הפנימי של השפתיים. האם פה מכווץ הוא מקרה שכיח והאם אין שום דבר אחר שניתן לעשות על מנת לתקן את הפגם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/01/2012כדאי שתתיעצי עם רופא שיניים כללי באשר לאפשרות הרחבת השיניים הסמוכות לרווח. אם הן רחבות מדי, ניתן לשקול יישור על ידי סמכים פנימיים (שפונים לכיוון הלשון) או פלטות שקופות לצמצום הרווחים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קלועותמרק15/01/2012
לבתי בת ה 16 8 שיניים קלועות
אשמח לקבל המלצה על המסגרות הכי מקצועיות בארץ לטיפול בבעיה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים קלועות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/01/2012המחלקות לאורתודונטיה ב:1.ביה"ס לרפואת שיניים בביה"ח הדסה ירושלים.
2. ביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב. 3. ביה"ח רמב"ם בחיפה. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה לא תחום התמחות של כירוגיית ?
מרק15/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה לא תחום התמחות של כירוגיית ? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/01/2012הטיפול משלב אורתודונטיה וכירורגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זירוז תהליכיםשקד15/01/2012
שלום! אני בת 24 ואמא לילדים.
בלסת העליונה יש לי רווח בשיניים הקדמיות ועוד רווח בצד שמאל.
האורטודנט שם לי לפני חודשיים גשר.
רציתי לדעת כמה זמן אני אצטרך להיות עם זה?
והאם יש איזה משהו שיוכל לזרז לי את התהליך? (בגלל הגיל ובגלל הילדים.. אני רוצה לסיים עם זה כמה שיותר מהר).
ואם צריך אני אגיע גם אלייכם!
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זירוז תהליכים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר15/01/2012לא נוכל לענות לך על שאלתך ללא בדיקה קלינית. כל אחד ובעייתו הוא ולכל אחד מהירות תנועת שיניים משלו. כמו כן ניתן להאיץ את תנועת השיניים בטכניקה שנקראת ווילקודונטיקס. פני לאורתודונט שלך ותשאלי אם זה רלוונטי לגביך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלטה שלי השחירהויקטוריה14/01/2012
יש לי פלטה מפלסטיק, שקופה והיא פשוט השחירה קצת בכמה שיניים. אני מצחצחת אותה המון וכל פעם שהיא יוצאת לי מהפה אני שוטפת על מים.
הרופא שלי אמר שזה בסדר אבל אני לא כל כך סומכת עליו. מה אתה אומר? זה יכול להיות נורמלי?
(ורציתי לשאול, ממה עשויה הפלטה הזאת עם הפס- מאיזה חומר?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפלטה שלי השחירה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/01/2012יש מספר סוגים של פלטות ואינני יודע בדיוק איזו פלטה לך יש. בכל מקרה ניתן לרכוש בבית מרקחת טבליות ניקוי לפלטות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא שיניים או אורתודנטבטן13/01/2012
בכדי לשייף אנשים חשוב לעשות את זה אצל רופא שינים או אצל אורתדונט?זה משנה?
זה חשוב אצל מי?או שלשיוף זה לא כל כך משנה ...זאת אומרת יש תוצאות טובוות או פחות?<* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא שיניים או אורתודנט - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/01/2012כפי שצינתי זו איננה פעולה מורכבת אך שיכת לתחום האורתודונטיה, לכן נכון יותר שהאורתודונט יבצע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת לסתנעומי12/01/2012
שלום,
אני בת 26 והלסת העליונה שלי קצת בולטת.
בגיל 12 בערך הלכתי לאוטודנט והוא אמר שיש לי צניחת לסת ושמאוחר מידי בשביל רסן ואם אני זה יפריע לי בעתיד ואני ארצה אז יש ניתוח בשביל זה..
האם יש פיתרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת לסת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין12/01/2012לאחר סיום הגדילה ניתוח אורתוכירורגי יכול לשפר את יחסי הלסתות. לעתים ניתן ליצור פיצוי לפער בין הלסתות על ידי תנועת שיניים בלבד. רצוי שתפני לייעוץ אצל מומחה/מומחית לאורתודונטיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)




