מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ישור שיניים אפשרי בכלל?שמעון פרס09/03/2012
אני בן 39 בעבר לפני יותר מ 24 שנים יישור שיניים. בימים אלה עברתי הרמת סינוס ואני מחכה לשתל בשן 26. באותה לסת יש שן שעברה טיפול שורש ובלסת תחתונה יש טוחנת שעברה טיפול כזה. האם ניתן בכלל ליישר שיניים במצב שחלק מהשיניים עברו טיפולי שורש עם כתרים? או שיש בלסת שתל בעיקר מפריעה לי לסת תחתונה שהשיניים קצת מקדימה הצטופפו. כרגע אני רק חושב על הרעיון. ברצוני לציין שכל הטוחנות שלי עברו סתימות עמוקות אך נראות תקינות. האם יישור שיניים בגיל הזה לא יחליש ויפגע בשיניים שעברו טיפולי שורש? שלא נדבר על שתל. יש לי מספיק מקום בלסת לשיניים ככה שהיישור הוא עניין של תזוזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישור שיניים אפשרי בכלל? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין11/03/2012ניתן להניע שיניים עם טיפולי שורש וכתרים או להשתמש בהן לצורך היישור. שתלים לא נין להניע אלא רק להשתמש בהם לעיגון, בעת הנעת שיניים סמוכות. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cross bite אצל בת 9מייקוש08/03/2012
אצל ביתי בת ה- 9 אובחן cross bit אחורי. בהמלצת האורתודנט המתנו עד שארבעת השיניים הקידמיות התחלפו.
האורתודנט המליץ לטפל בהקדם באמצעות מכשיר קבוע שנקרא פרפר להרחבת הלסת העליונה ויישור ארבע השיניים הקדמיות.
רופא נוסף אליו פנינו לייעוץ המליץ להתאים פלטה הניתנת להסרה (בטענה שמדובר במכשיר פחות "אלים" ויותר ידידותי) ולהמתין עם יישור השיניים הקדמיות לשלב מאוחר יותר.
מהם השיקולים בבחירת מכשיר קבוע או ניתן להסרה ומה עדיף (בעקרון) בטיפול בבעיית קרוס בייט?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cross bite אצל בת 9 - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין11/03/2012כל אחד מהמכשירים שציינת יכול לפתור את בעית הסגר הצלבי האחורי אלא
שהמכשיר, שניתן להסרה דורש שתוף פעולה בהרכבתו ומפריע בדיבור. איני סבורה שהמכשיר הקבוע אגרסיבי. הבחירה בידיכם. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגומיות בגשרשירה07/03/2012
נפלה לי גומייה מאחד הריבועים של הגשר.
השאלה היא האם אני צריכה ללכת לאורטודנט או לא כי יש לי תור בערך בעוד חודש וחצי או פשוט להשאיר את זה ככה ולחכות לתור שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגומיות בגשר - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין11/03/2012איננו יכולים לתת תך תשובה, כי לא ברור לנו אם לגומיה המחוברת לשן המסוימת יש תפקיד משמעותי בהזזת השן או לא. עדיף שתארי את המצב המדויק לאורתודונט שלך והוא ידריך אותך אם להמתין אם לאו. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן כלואהיעל07/03/2012
לרופאים שלום.
אני בת 27 וחצי, ויש לי ניב כלוא בלסת העליונה (שן שלישית מהאמצע) שבצילומים כבר נראה ממש שוכב בצורה כמעט ישרה.
התייעצתי עם אורתודנט ואני שוקלת לשים גשר בשיניים ולנסות למשוך את השן
אני מבינה שישנה תופעה של איחוי השן עם העצם- אנקילוזה
רציתי לדעת האם בגיל זה רוב הסיכויים שתופעה זו התרחשה או אם ידוע שגם בגיל זה ניתן להצליח להוציא את השן?
כל השיניים שלי יצאו מאוחר גם הראשונות וגם כשהתחלפו, ועדיין קיימת לי שן החלב בלסת והיא איננה מראה סימני תזוזה
כמו כן רציתי לשאול אם יש לכך סיכויי הצלחה גבוהים או סיכונים ממשיים? והאם כדאי לבצע תהליך זה? ומה משך הזמן שתהליך כזה יתרחש?
כל שאר השיניים שלי ישרות ובמקומן
תודה רבה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן כלואה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר07/03/2012ברוב המקרים השן איננה אנקילוטית, והתופעה לא קשורה בהכרח לגיל. אחוז ההצלחות בהבקעת שיניים כלואות הוא גבוה יחסית אך מיקום השן והזוית שלה יכולים להשפיע על הסיכויים ובעיקר על אורך הטיפול. זהו טיפול ארוך במיוחד. כדאי או לא כדאי זה כבר נושא לדיון שלך עם הרופא שלך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרווח בין הלסתותשלומי05/03/2012
יש לי מרווח משמעותי בין הלסתות בשיניים הקידמיות כתוצאה ממציצת אצבע שמפריע מאוד באכילה, בדיבור ובכללי זה לא אסתטי כשאני מחייך (יש צורה כאילו השיניים לא שלמות) ולאחר התייעצות עם אורטודנט הוא אמר שאני אצטרך לעבור ניתוח חירוגי כלשהו וגם זה רק אם יהיה שיפור טבעי כלשהו. אפשר פרטים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרווח בין הלסתות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/03/2012אם עדיין קיים ההרגל, אתה חייב להפסיקו ואז יתכן שיפור ספונטני. אם כבר הפסקת, ומצב השיניים יציב למדי - עליך לשאול את האורתודונט שבדק אותך מהי תכנית הטיפול. יתכן מאוד שהוא ישל אותך לצילומים לצורך כך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר בתוך השינייםשני01/03/2012
שלום :))
ברצוני לשאול מתוך הנסיון שלכם עם מטופלים שעשו גשר /ברזלים בחלק הפנימי של הפה (השיטה הלינגואליתת?) האם הם מדווחים על בעיות כלשהן? בעיקר בנושא כאב, בעיות עם הלשון, חתכים וכ'. אני צריכה לעשות וחוששת בעיקר שזה יפריע לי בלשון
שזה יכאיב או יפצע את הלשון (מדובר בלסת התחתונה)
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר בתוך השיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין01/03/2012הרוב המכריע של האנשים מתרגל וחי עם גשר זה בשלום. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסןשני25/02/2012
אפשר לדעת מה רסן עושה? מכניס או מוציא את השיניים פנימה?
כי יש לי רסן, והשיניים שלי לא בולטות מדי או לא יותר מדי בפנים.. מה יכולה להיות הסיבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסן - תגובה
ד``ר אריאל דינבר25/02/2012הרסן מפעיל כח על הטוחנות העליונות, בהתאם לכמות הכח יש השפעה על השיניים ואו על הלסת העליונה. כווון הכח הוא כזה שכביכול מכניס את השיניים פנימה ולא החוצה. רק הרופא שלך יכול להסביר לך מדוע החליט לתת לך מכשיר זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרווח זעיר בין הלסתותמאור24/02/2012
שלום, אף פעם לא היה לי גשר(אני בן 16) כי השיניים שלי ישרות ואין להם בעיה אסטטית.
חוץ מבעיה קטנה- יש לי מרווח קטן בין הלסת העליונה ללסת התחתונה.
הייתי אצל אורטודנט בעבר (הוא זה ששם לב לזה) והוא אמר שאם יהיה לי גשר הוא יתקן את זה.
רציתי לשאול האם המרווח בין הלסתות יוצר בעיה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרווח זעיר בין הלסתות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין24/02/2012בדרך כלל מרווח, שאתה מתאר, אינו יוצר בעיה רפואית כלשהי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתחילים???קרן23/02/2012
שלום רב,
אני בת 31, ומעולם לא עברתי יישור שיניים.
השן הקדמית, בלסת התחתונה שלי עקומה, וזה מפריע לי מבחינה אסתטית.
הרבה זמן חשבתי על יישור, והיום החלטתי לטפל בזה.
1. השאלה שלי היא איך מתחילים???
2. ישנו שירות טיפולי שיניים במרפאת שיניים באוני' ת"א (אני סטודנטית וחברת סגל באוניברסיטה, ויותר נוח לי וזמין לי לעשות את זה שם). רציתי לברר האם מבחינה מקצועית המרפאה באוני' היא כמו המרפאות בקופות החולים (אני ב"כללית") ובשוק הפרטי.
3. מבחינת עלויות - לאיזה סכום עליי לצפות? אשמח לשמוע המלצות על מרפאות מקצועיות, שנותנות שירות טוב.
בברכה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתחילים??? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין24/02/20121. בקופות החולים חלק מרופאי השיניים שמבצעים את הטיפול האורתודונטי אינם מומחים או מתמחים באורתודונטיה אלא רופאי שיניים כלליים. באוניברסיטה הטיפול מתבצע מעשית על ידי רופאי שיניים, שמתמחים באורתודונטיה. תחת הדרכה צמודה של מומחים לאורתודונטיה, כך שאת יכולה להסיק בעצמך מה עדיף.
2. העלויות משתנות בהתאם לסוג הטיפול.
3. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשירה22/02/2012
לפני 3 חודשים התחלתי יישור שיניים רק למעלה. לפני שבועיים האוטודנט החליף לי חוט לבן כזה לסגירת רווחים, מאז שהוא שם לי, נהיה לי טעם מגעיל בפה וגם ריח ופשוט לא נעים לי. והייתי אצל שיננית ולא עזר.
האם יש לזה קשר? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר אריאל דינבר25/02/2012לא ברור מה הוא בדיוק שם לך אבל סיבות לריח רע יש לא מעט וכדאי שתבדקי את התופעה מול האורתודונט שלך ואם יש צורך גם מול רופא השיניים שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשרקרולין21/02/2012
שלום,
עשיתי גשר בשעה טובה ושמו לי כמו פלטה כזאת שמפרידה בין השיניים העליונות לתחתונות עקב מנשך עמוק. חוץ מזה שזה מפריע (נורא) לדיבור, הלשון שלי נתקלת בברזל למעלה ועושה לי כואב בלשון ומשאירה גם סימן לא נחמד עליו. יש פתרון יצירתי?
בברכה,
קרולין סרנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר - תגובה
ד``ר אריאל דינבר25/02/2012פני לאורתודונט שלך שיבדוק בדיוק היכן הפציעה ובהתאם לכך ימצא פתרון עבורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה עליונה ותחתונהרונה18/02/2012
שלום רב,
לפני כשנה וחצי עברתי השתלת שיניים וקיבלתי פלטה זמנית ואז עברתי ניתוח לב שהקפיא את המשך הטיפול. נראה על פניו שהשתלים חשופים מידי. וחסרות לי שיניים בלסת התחתונה שרופא השיניים המליץ על פלטה רגילה.
שאלתי:
איך מתמודדים עם השתלים שנחשפו (אגב אני עם קומדין)והאם ישנה פלטה יותר נוחה מזו הרגילה הפלסטיק
ולגבי פלטה בלסת התחתונה האם יש חידושים בעניין זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה עליונה ותחתונה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין19/02/2012את בפורום הלא נכון. פני לפורום שקום הפה - פרוטטיקה. החלמה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- wilcodonitcs ומטפלים בארץקובי16/02/2012
הפכתי וחיפשתי בכל הרשת ולא מצאתי יותר מ2 מטפלים בשיטה הנל.
אשמח לקבל הפניות לרופאים שמתמחים בשיטת הwilcodontics בארץ וסכום משוער.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר wilcodonitcs ומטפלים בארץ - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין19/02/2012יתכן שזה מס' המטפלים הרשמי. בעקרון מדובר באורתודונטיה רגילה, מלבד פגישות תכופות יותר עם המטופל. השיטה מבוססת על הליך כירורגי פריודונטלי, שאינו מבוצע על ידי אורתודונטים אלא על ידי פריודונטים. ידוע לי שבבית הספר לרפואת שיניים בירושלים וברמב"ם בחיפה מבצעים שיטה זו. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אין צורך לעבור השתלמות כלשהיא
קובי19/02/2012בתחום המסמיכה אותך לטיפול הנ"ל?(השתלמות אורתודנטית הכוונה).
והאם כל אורתודונט יכול לבצע אותה לאחר הליך אצל הפריודונט?
תודה רבה על הסיוע!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אין צורך לעבור השתלמות כלשהיא - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין19/02/2012אין צורך בהשתלמות. כל מומחה לאורתודונטיה כשיר לבצע את ההליך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתחילים?טלי15/02/2012
שלום, אני בת 20 ואני רוצה להתחיל טיפול שיניים. התחלתי בעבר בגיל קטן יותר אך הטיפול נפסק באמצע מסיבות כאלה ואחרות והיום אני רוצה להתחיל מחדש טיפול אבל לא ודעת איך בדיוק. אני לא רוצה לעשות גשר רגיל. אני יודעת שיש היום מגוון שיטות.
הלכתי ל2 מרפאות שיניים שעובדות עם קופות החולים כדי לקבל חוות דעת,אך הם עובדות בשיטה של גשר רגיל או קוביות שקופות בלבד. השאלה אם אני רוצה לעשות גשר פנימי איפה ניתן לעשות אותו? מה הטווח מחירים?ואיך אני ממשכיה מכאן.... אשמח לעזרה בנושא. תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתחילים? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/02/2012הכנסי לאתר האגודה האורתודונטית או לאתר ההסתדרות לרפואת שיניים ופתחי את האמור ספציפית לגבי כל אורתודונט באזור מגוריך. בדרך כלל אמור להיות כתוב באיזה סוגי מכשור האורתודונט/ית משתמש. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשרמיכל15/02/2012
האם שמורידים את הדבק אחרי הקוביות זה עלול לפגוע בציפוי השן? גם אם מדובר בטיפול חוזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/02/2012הורדה מבוקרת תוך שמוש במכשור הנכון לא פוגעת בציפוי השן, גם אם מדובר בטיפול חוזר. אולי תחת מיקרופקופ יראו הבדלים, אך הם חסרי משמעות קלינית ואסטטית. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




