מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גשרשיר13/02/2012
שלום, עוד חודשיים מורידים לי את הגשר והשיניים לא מקבילות לשיניים למטה ביכלל ושסוגרים את הפה אז יש רווחים שמחייכים וזה לא ניראה לי אמור ליהיות ככה אחרי ישור שיניים של שנתיים... זה אמור להיות ככה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין14/02/2012את צריכה לאמר את דעתך למי שמטפל בך, ומה עוד רצוי לך לתקן לפני הסרת הגשר. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת בולטת לאחר יישור שינייםאיה13/02/2012
שלום רב
אני בת 34 ולפני 20 שנה לערך עברתי יישור שיניים .
לאחרונה אני מרגישה שהלסת העליונה שלי חוזרת לבלוט החוצה דבר שאף מקשה עליי בדיבור.
1. האם זה ייתכן?
2. האם יש אפשרות לטפל בהליך פחות מורכב ממה שטופלתי בעבר(שנתיים )
תודה מראש
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת בולטת לאחר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין13/02/2012מעבר לתקופת הגדילה, הלסת עצמה אינה גדלה, אך יתכן שהשיניים עברו שינוי בעמדתן. יתכן שניתן לטפל בהליך פחות מורכב. דרושה בדיקה אורתודונטית. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסןספיר13/02/2012
האם יש אפשרות של יישור שיניים רק בעזרת רסן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסן - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין13/02/2012בדרך כלל לא. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג הקוביותנועה12/02/2012
שלום! שמתי לב שהקוביות שלי בשינים הן קצת יותר קטנות משל החברות שלי.....
האורטודנטית שלי אמרה שזה סוג יותר חדש.
איך קוראים לסוג הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוג הקוביות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר12/02/2012יש חברות שונות . אם תצלמי אוכל אולי לזהות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזה רסן פנימי????נועה12/02/2012
בקרוב ישימו לי על השינים רסן פנימי ורציתי לדעת מה זה בגלל שלא מצאתי את זה בגוגל:)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזה רסן פנימי???? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר12/02/2012אין כזה דבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש כזה דבר רסן פנימי !
חסווווווווווו07/08/2012היום שמו לי רסן פנימי אז אל תגיד שאין כזה דבר, זה מין קפיץ בשיניים שמצמצם את הפער בין הלסתות, זה דומה לגומיות..
אם רופא לא יודע מה זה כנראה שהוא לא רופא ....
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להוריד קוביות זה כואב???נועה12/02/2012
אני כרגע בתחילת יישור שינים ואחת מהשינים שלי היתה לגמרי מסובבת אז האורטודנטית שלי שמה לי משהו שקוראים לו כפתור ולאחר שלושה שבועות הורידה לי בעזרת פינצטה מיוחדת.....וזה נורא כאב לי מספר ימים אחר כך.
שאלתי היא איך מורידים ישור שינים????
האם זה כואב?????
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להוריד קוביות זה כואב??? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר12/02/2012מורידים בזהירות ומשתדלים לא להכאיב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים לטרליות חותכות חסרות בלסת עלאמילי12/02/2012
שלום,
לקרוב שלי בן 12 חסרות השיניים החותכות השניות בלסת עליונה (שניים 12, 22) . ע"פ בדיקה אצל רופא וצילום נמצא שהשיניים חסרות ואינן קיימות כלל אף לא בחניכיים. כלומר מקרה של חסר שיניים. כמו כן, גם הניבים שבמקסילה עוד לא בקעו אך ע"פ הצילום קיימות. רופא השיניים אמר שיש שתי אפשרויות במקרה כזה. אפשרות אחת היא לחכות שהניבים יבקעו ואז לבצע טיפול אורתודונטי ואפשרות שנייה היא לבצע שתלים במקום השיניים החסרות. אנא ייעצו לי מה היא השיטה העדיפה ביותר. מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה.
תודה, בברכה,
אמילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים לטרליות חותכות חסרות בלסת על - תגובה
ד``ר אריאל דינבר12/02/2012כל מקרה לגופו, החסרונות והיתרונות בהתאם למטופל הספציפי. ניתן לענות לך רק לאחר בדיקה קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת עליונה בולטת אצל תינוקטלי12/02/2012
שלום,
לבני התינוק לסת עליונה בולטת לעומת התחתונה. טרם בקעו לו שיניים. באיזה גיל מטפלים הכי מוקדם? האם יש משהו שניתן לעשות כבר כיום?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת עליונה בולטת אצל תינוק - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין12/02/2012כמעט כל תינוק נולד עם יחסי הלסתת שאת מתארת. תנועת היניקה והמציצה נחשבות כמקדמות מאוד את הלסת התחתונה וגם הגדילה עושה כן. הלסת התחתונה גדלה יותר מהעליונה עם הגיל,כך שהיחסים משתפרים. טיפול אורתודונט/ אורתופדי ללסתות מקובל לא לפני גיל 6 ובדרך כלל מאוחר יותר בסביבות גיל 7-11 שנים. אל דאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר טיפול "בעייה" בנשיכהחיים11/02/2012
הורדתי את הגשר לפני שנתיים בערך.
בהתחלה בגלל הקיבוע, שהיה נשבר לי וכו' התרגלתי לאכול - ביס ראשון, ש"חותכים" את המזון הקשה במקום עם השיניים הקידמיות, עם הניבים בזווית כזו בעייתית (הבעייה שאני שם ניב מול ניב, ויש הבדל בין גודל הלסתות ולכן אני מזיז ימינה/שמאלה לסת תחתונה)
במקרה שמתי לב לזה השבוע שאכלתי מול ראי.
האם יש מתקן או דרך כלשהי להתרגל חזרה ללעיסה נכונה?......
בנוסף האם אני יכול ללכת לאורטודנט המטפל ולהתייעץ לגבי העניין? או שזה לא עניין שקשור אליו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר טיפול "בעייה" בנשיכה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין11/02/2012הלעיסה שלך כפי הנראה לא השתנתה אלא הנגיסה. ברור שאפשר לפנות לאורתודונט שטיפל לצורך יעוץ. מכל מקום לא נראה שצורת הנגיסה החדשה שלך יוצרת איזושהי בעיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לצילומים נדרשים לטיפולחיים10/02/2012
הייתי בייעוץ אצל 2 אורטודנטים. ביקשו צילומים כדי לדעת טוב יותר לגבי תוכנית הטיפול
אחד ביקש - פנורמי ותמונות פנים ושיניים אבחנתיות
והשני ביקש אותו דבר בתוספת צילום צפלומטרי דיגיטלי
האם אפשר לקבוע תוכנית טיפול ללא הצילום צפלומטרי ? (רופא 1 בסיפור, שרוצה לבנות תוכנית טיפול ללא הצילום הנ"ל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לצילומים נדרשים לטיפול - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/02/2012באופן כללי יש בהחלט צורך בצילום צפלומטרי. או שבעייתך איננה מורכבת ואינה תלויה בצילום זה, או שהאורתודונט איננו מאמין בצילום זה, או שהחליט זאת משיקולי קרינה, או שמדובר ברופא שיניים שאיננו אורתודונט שאינו יודע לקרוא צילום זה. בכל מקרה צילום צפלומטרי יכול לתת מידע חיוני נוסף לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתבחר אורתודונט מומחה
שני23/02/2012אל תתפשר על כל רופא שעבר הכשרה של 3 חודשים עם איזה סוג מכשור וקורא לעצמו אורותודנט. אני בקרתי אצל 3 (וגיליתי שאחת מהם היא רק רופאת שיניים)
ורק אח"כ החלטתי אצל מי לטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר איזון בסגירת לסתותמירי09/02/2012
שלום רב,
אני בת 29 ומזה שנה ושמונה חודשים אני עם גשר.
אודה לסיוע והסבר. אני אובדת עצות.
האורטודנטית שלי אמרה שהגיע הזמן להוריד את הגשר אך אני מתקשה להורידו עקב חוסר איזון שאני מרגישה בעת סגירת הלסתות.
הצד הימני של הלסת העליונה יושב טוב על הלסת התחתונה אך הצד השמאלי של הלסת העליונה לא יושב טוב, הוא לא נוגע בלסת התחתונה (תחושה של ריחוף), דבר אשר מקשה גם על לעיסת אוכל בצד שלא נסגר. מספר פעמים העלתי את הבעיה מול האורטודנטית שלי ובכל פעם היא ניסתה לעשות פעולה אחרת אך ללא הצלחה. לדוגמא בביקור האחרון היא השחיזה לי מספר שיניים בלסת העליונה והתחתונה מצד ימין כדי שארגיש טוב יותר, אך הבעיה ממש לא נפתרה, בייחוד לאור העובדה שבפעולה זו פגעה בשיניים בריאות. בפעם האחרונה שהעליתי את הבעיה היא אמרה לי משהו חדש. טענתה היא כי עד חצי שנה מהורדת הגשר השיניים בוקעות ואז הסגירה תתאזן גם בצד השני. היא אומרת כי בשפה המקצועית זה ניקרא " setlling in ", שיפור יחסי סגר לאחר הסרת מכשור אורטודנטי.
האם זה נכון ועליי להוריד את המכשור למרות חוסר האיזון והנוחות בסגירה ולאור העובדה שהתוצאה אינה מספקת בעיניי? האם הגיוני ששינוי גדול שכזה יתרחש לאחר הורדת המכשור?
ההיגיון אומר כי בעת הורדת המכשור השיניים והלסת ימצאו במצב האופטימלי ולא כפי שהיא טוענת, לאחר כחצי שנה.
בתודה מראש,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר איזון בסגירת לסתות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/02/2012מה שהאורתודונטית אומרת זה נכון באופן כללי, אבל שווה לנסות כן להגיע למגעים בשני הצדדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי בעיה כזו
שני23/02/2012בצד אחד לא נסגר עד הסוף. האורותודונט אמר שעם הזמן זה אמור להסגר לבד
אולי אחרי שאוריד את הפלטה סופית. אכן בהתחלה זה לא נח, אבל התרגלתי
ולא פחות חשוב שהבעיה איננה אסטתית וניתן לסגור את הפה בלי בעיה ובלי שמישהוא מרגיש....
אם זה עוזר לך לדעת שאת לא היחידה....כנראה בעיות נפוצות בסוג זה של טיפול.
סבלנות....
ושיהיה בהצלחה בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו לא מובן בקשר לאינוויזילייןחיים08/02/2012
חקרתי קצת את הנושא של אינוויזיליין......הכל ממוחשב וממה שנראה שם את "איך שהשיניים יזוזו" קובעת התוכנה ביחד עם מומחים שנמצאים בארה"ב ומכינים את הקשתיות
האם זה אומר שהאורטודנט המטפל הוא בסה"כ איש הקשר/המתווך ביני לבין החברה מחו"ל?
(נצא מנק' הנחה שמצב השיניים תקין, ולא מבצעים עקירות)
********
שאלה נוספת. האם ניתן לעבוד עם סמכים רגילים ועדיין לקבל הדמייה של תוצאה סופית? (יש לי מקרה קל ואני מתלבט אם לעשות גשר. מוכן להוסיף כסף כדי לדעת איך זה ייראה.....קיימת אופציה כזו?)
הבנתי שיש שיטה אורטוקאד, אבל לא הצלחתי למצוא בגוגל או בחיפה/קריות רופא שמתעסק בשיטה הזו (אם אתה מכיר אני אשמח)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו לא מובן בקשר לאינוויזיליין - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/02/2012החלק החשוב באינויזליין זה תוכנית הטיפול. אמנם טכנאי מבצע את ההדמייה אך האורתודונט אמור לתת עצות ולשנות את התוכנית בהתאם לנסיונו ביישור שיניים. תוכנית טיפול בסיסית המבוצעת על ידי אדם שאיננו אורתודונט בבסיסה איננה טובה ויכולה להביא את הטיפול למצב שבו יהיה צורך להזמין באמצע הטיפול קשתיות חדשות עקב חוסר התקדמות מספקת של השיניים. האורתודונט בשלב הטיפול מלווה את הטיפול ותפקידו לאפשר למכשור לעבוד ללא הפרעה ולהתגבר על תקלות המתרחשות תוך כדי. יש טכניקה של הדמייה עם סמכים, עליך לשאול את האורתודונט המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם באינוויזליין יכולות להיות בעיות
שני23/02/2012הי שלום
כמי שמטופלת בשיטה אני יכולה לומר לך שהיא השיטה הכי נוחה (באם אתה נמצא מתאים) יחד עם זאת, מנסיון יכולות להיות תקלות/בעיות שלא ניצפו מראש
ולי כן יצרו פלטות חדשות אחרי שסיימתי את כל השלבים...
(ואני מטפלת אצל אורותודונט מומחה) תהיה מוכן לתהליך שהוא ארוך ולא בהכרח דיוק של 100 אחוז כמו שאנחנו רוצים
סבלנות, תקשורת טובה עם המטפל ומעקב שלך עצמך....
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלינוי07/02/2012
שלום.. אולי שאלה קצת מגוחכת אבל אני לא רוצה לקחת סיכון בכל מקרה..
בעוד כמה שבועות יש לי תור לאורתודנט ואני צריכה לעקור 4 (!!) שיניים.
אני מאוד חוששת מרופאי שיניים בגלל טראומת ילדות... לכן חשבתי שאולי אם אשתה קצת אלכוהול לפניי הטיפול זה ירגיע אותי, ויועיל לי קצת בהקלה על המתח שלי.
מן הסתם שלפניי עקירה מתבצעת זריקת הרדמה.. רציתי לדעת אם זה מסוכן שבגופי יהיה אלכוהול שיתנגש עם החומר שבזריקה? או שזה לא רלוונטי.
שאלה שנייה- הרופא אמר לי שהשיניים התחתונות שלי קטנות מדי ובגלל זה הוא לא יוכל להרכיב לי שם גשר חרסינה.... (קראמי) האם זה הגיוני? מה זה קשור בכלל?
תודה ויום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/02/2012שאלי את מי שעוקר לך שיניים על האלכוהול או בפורום כירורגיית פה ולסת. באשר לחרסינה - אולי הסמכים גדולים יחסית לגודל שינייך ואולי יש חשש משחיקת השיניים העליונות במגען עם התחתונות על ידי החרסינה, שהיא חומר קשה מאוד. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיניים ליישור שינייםיעקב06/02/2012
התחלתי לעשות יישור שיניים לפני שבוע, הדביקו לי קוביות למעלה בינתיים וביקשו ממני לעקור שני שיניים למעלה כדי שיהיה מקום להכניס את השיניים אחורה (או משהו כזה)
רציתי לשאול אם זה באמת הכרחי וכולם עושים את זה בגיל שלי (17)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיניים ליישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/02/2012הכרחי - תלוי במקרה. כל אחד ובעייתו כך שלא לכולם עוקרים שיניים בגיל 17. אני מניחה שאם שלחו אותך לעקירות, הדבר רצוי מבחינת הטיפול בך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוביות או פלטה?אמא05/02/2012
לבני בן ה-7.5 רווח גדול בין שתי השיניים הקידמיות. השיניים החלביות שלידן כבר נשרו ושניים קבועות עדיים לא יצאו. הייתי איתו אצל שני אורטודנטים וקיבלתי המלצה שונה מכל אחד. הראשון המליץ על טיפול עם סמכים (קוביות) שיודבקו על שתי השיניים הקידמיות והשני המליץ על טיפול בפלטה נשלפת לאותה מטרה. שאלותי הן:
1. האם כדאי לטפל בשלב זה או לחכות לבקיעת שאר השיניים הקבועות? האם יתכן שהרווח יסגר או יצטמצם מעצמו?
2. אם כדאי לטפל, איזו שיטה עדיפה? האורטודנט השני הסביר לי שטיפול עם סמכים לא יהיה נוח היות וחוט הברזל יהיה "באוויר" במקום בו השיניים עדיין לא בקעו וזה לא נוח באכילה ונוטה להשתחרר. מצד שני אני חוששת שפלטה לא תהיה נוחה לילד והוא יוציא אותה וזהו.
אשמח ללמוד מנסיוכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוביות או פלטה? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/02/2012אכן, במהלך תקין חותכות צדיות עליונות סוגרות בעת בקיעתן את הרווח בין החותכות המרכזיות, אבל אם יש להן מקום קטן ביותר לבקוע, הן לא תעשינה זאת וסביר להניח שתבקענה בצורה חריגה, בד"כ באזור אחורי - בחך.אז ניתן אומנם תמיד להביאן למקום, אך אז דרושה הפעלת כוחות רבה יותר, שהיא בריאה פחות, מאשר אם מפנים מקום לשיניים לפני בקיעתן.
כל אורתודונט ומה שעובד טוב יותר - אצלו. אישית לא ראיתי בעיות קשות עם סמכים. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אמא07/02/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




