מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יש גיל מאוחר מדי ליישור שיניים?תומר23/12/2011
שלום.
אני בן 18 וחצי ויש לי בשיניים העליונות שתי שיניים שלא באותו קו יחד עם השיניים האחרות. רציתי לדעת אם יש מועד מסוים (גיל/מצב פיזי) שממנו אי אפשר כבר ליישר שיניים. אם כן, מהו?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש גיל מאוחר מדי ליישור שיניים? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין23/12/2011אין גיל כזה. יש לודא שמצב החניכיים ושורשי השיניים תקין בכל גיל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שלא צלח?דרור22/12/2011
שלום רב,
בתי נמצאת כבר מזה שלוש שים בטיפול אורתונדטי - יישור שיניים.
הרופאה שלה בכל פעם נותנת מועד אחר לסיום, ובכל פעם זה נדחה ונדחה, נראה שהיא מיישרת משהו אחד ודופקת משהו אחר בכל פעם.
כמו שאני רואה את זה יש 3 אופציות:
1. הרופאה גרועה, אשת מקצוע לא טובה שבגלל חוסר המקצועיות שלה הדבר נגרר ונגרר.
2. הרופאה בסדר גמור, וטיפולים כאלו זה לא מדע מדוייק, ויכול לקחת זמן, ניסוי ותהיה.
3. האמת נמצאת איפה שהוא באמצע (כנראה הכי סביר).
שאלתי היא, כיצד יכול הדיוט כמוני בענייני רפואת שיניים, לבקר את פעולותיה של אותה רופאה? האם יש מקום בו אפשר לקבל חוו"ד חיצונית? ואם כן, כיצד אדע את מהימנותה?
אשמח לכל שביב של עזרה.
בברכה,
דרור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שלא צלח? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/12/2011קודם כל אני מניח שבתך מטופלת ע"י מומחית לאורתודונטיה.
אם אכן כך, סביר להניח שההנחה השניה שלך נכונה יותר.
אתה רשאי לגשת לחוות דעת נוספת אצל מומחה כמובן. יש להגיע עם כל הצילומים ומודל מגבס שבוצעו טרם תחילת הטיפול.
רשימת המומחים מופיעה באתר ההסתדרות לרפואת שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל לטיפול בלסת תחתונה נסוגהאמא16/12/2011
בתי בת 14, רק עתה התחלפו כל שיני החלב שלה ורופא שיניים הפנה אותנו רק עתה לאורתודנט (בכל הפניות שלנו אמר שצריך לחכות עד התחלפות שיני חלב). האורתודנט אמר שיש צורך בפלטות (פנימיות) לצורך צמצום המרחק בין הלסת התחתונה - שנסוגה ב - 5 מ"מ ביחס לעליונה, אבל שהגענו מאוחר. בגלל שקיבלה וסת לפני שנתיים, ומצויה בסוף הגדילה, הסיכוי להצלחה לא גדול.
האם רופא שיניים אמור היה להקדים להפנות אותנו לאורטודנט לפני שמסתיימת הגדילה?
אודה להתייחסות - מה הסיכוי מנסיונכם להצלחת הטיפול בשלב זה? איזו אפשרות אחרת יש לצמצום המרחק בין הלסתות עכשיו?
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל לטיפול בלסת תחתונה נסוגה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/12/20115מ"מ אינו רווח משמעותי וכנראה מסיבה זו רופא השיניים לא הפנה אתכם קודם לכן לאורתודונט. אמנם בתקופת שיא הגדילה משיגים את עיקר השינוי ביחסי הלסתות באמצעות מכשור, אבל גם כעת טיפול יכול להצליח באמצעים שישפיעו בעיקר על עמדת השיניים העליונות יחסית לתחתונות, אם אתן מעוניינות בכך. מלבד זאת עלי לציין שבעיקר לאישה 5 מ"מ של רווח יכול להיות מאוד חינני ולאו דווקא בעייתי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול מועדף במרחק בין לסתות
אמא18/12/2011תודה רבה על המענה (שהיה גם מרגיע).
האורתודנט הציע 2 אופציות לטיפול.
הראשונה - שלב ראשון : שנה עם פלטות לצמצום הפער בין הלסתות, ומעקב של יעילות הטיפול והתוצאות לאחר חצי שנה - התוצאות תלויות בפוטנציאל הגדילה שנותר. בשלב השני: עקירה של שתי שיניים עליונות ושנתיים עם קוביות + רסן בלילה.
השניה - גם בגלל אורך הטיפול באופציה הראשונה ושלב הגדילה בו נמצאת - לעשות רק שנתיים עם קוביות ורסן.(איני בטוחה - האם העקירה חיונית?).
א. האם תוכלי להמליץ על האופציה המועדפת לדעתך מבין שתי האופציות הנ"ל, לתוצאת אופטימלית
ב. בתגובה שלך אמרת שאפשר לטפל באמצעים שישפיעו על עמדת השיניים העליונות ביחס לתחתונות - למה התכוונת? האם תוכלי לפרט?
ג. כל הדבר הזה, מלווה בחרדה גדולה של הבת ממחטים, הרדמות, שלא לדבר על עקירות - האם תוכלי להמליץ על טיפול בחרדה זו?
תודה מראש על זמנך ועל המענה לשאלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול מועדף במרחק בין לסתות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין18/12/2011א. אישית אני נוטה, אם ניתן, לטיפול ללא עקירות שיניים,
ב. אחד האמצעים הזכרת כעת - רסן. אמצעי אחר הוא גומיות או קפיץ בין הלסתות אך אלה ניתנים בשלב מאוחר יותר במהלך הטיפול לפי הצורך.
ג. אין בטיפול מחטים ואין הרדמות כשלא מבצעים בעקירות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ותודה מראש על התשובה
אמא18/12/2011ד"ר וסרשטיין שלום,
האם היית ממליצה - למרות שלא ברור פוטנציאל הגדילה שנותר - בכל זאת לתת לזה צ'אנס ולהתחיל עם הפלטות לצמצום המרחק, ורק אם זה מתברר כלא יעיל- לוותר ולעבור לטיפול בקוביות?
אני שואלת, כיוון שלאלמנט הזמן יש משמעות - למרות שהבת שלי רוצה את התוצאה הטובה ביותר, היא אינה רוצה לעבור את כל שנות התיכון עם מתקנים בשיניים.. - אני רוצה לדעת אם נכון לשכנע אותה שכדאי לנסות למצות את האפשרות של הפלטות, למרות שהעיתוי מעט מאוחר, ושמקסימום ייקח עוד קצת זמן...
אני מודה לך מאוד על כל התשובות ועל המענה המהיר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ותודה מראש על התשובה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין18/12/2011לא כל כך מקצועי מצדי לענות בלי לראות את המעמדת לטיפול.
אם הלסת התחתונה בעמדה מאוד אחורית בעיניכם, עדיף לנסות עם הפלטות
אם לא - חבל על משך השמוש בהן.
בהצלחנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמור15/12/2011
אני בת 23 והתחלתי לפני חודש יישור שיניים בלסת העליונה, שמו לי גשר לסגירת הרווחים.
אתמול הייתי אצל האורטודנט לחזק את הגשר . ועכשיו אני פשוט לא מרגישה לא כאבים ולא לחצים בשיניים ויכולה לאכול כרגיל. אני מרגישה שלא קורה כלום לשיניים שלי, האם אני חייבת להרגיש לחץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר15/12/2011לא חייבים להרגיש לחץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלויות יישור שינייםליאור13/12/2011
שלום רב,
האם זה נכון שגשר רגיל ובלי חידושים יוצאים מן הכלל עולה 15000? ( במרפאה שאינה פרטית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלויות יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין13/12/2011נראה לי יקר אפילו למרפאה פרטית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קידמית שצמחה ולא השאירה מקוםאם מודאגת12/12/2011
לבני בן שש וחצי נשרו כבר שש שיניים. שתי שיניים קדמיות תחתונות, שתי שיניים קדמיות עליונות, השן שמימין לשן הקדמית השמאלית התחתונה והשן שמשמאל לשן הקדמית השמאלית העליונה.
לאחר צמיחת השיניים הקדמיות העליונות, כמעט שלא נותר מקום לשן שנשרה מימין לשתי השיניים הקדמיות.
האם יש סיבה לדאגה?
האם יכול להסתדר? האם יש מה לעשות? באיזה גיל ניתן לטפל?
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן קידמית שצמחה ולא השאירה מקום - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין12/12/2011בנך מקדים ללא ספק בהחלפת השיניים יחסית לגילו. באשר לחוסר המקום, אין מקום לדאגה כי ניתן לטפל ולספק מקום לשן שעתידה לצמוח, אם היא קיימת בלסת. יש לודא קיום הנבט על ידי צילום רנטגן. כדאי לפנות ליעוץ אצל מומחה או מומחית לאורתודונטיה, כי המצב שאת מתארת לא יכול להסתדר מעצמו. אם הוא מסכים לטיפול, ניתן כבר לטפל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלנהילה10/12/2011
שלום רציתי לברר האם רופא שיניים שאינו פריודנט יכול לבצע או מוסמך לבצע
הקצעת שורשים ,ניתוח חניכיים, והשתלת עצם ? אני מתלבטת משום שקיבלתי הצעת מחיר שיקרה עבורי ממומחה חניכיים לעומת רופא שיניים שממנו קיבלתי הצעה שאני יכולה לעמוד בה .ברורה העדיפות למומחה חניכיים אילו היה באפשרותי מבחינה כספית הייתי כבר מבצעת .השאלה אם אני אפנה לרופא שיניים אני עלולה להתאכזב והם יש לך המלצה למומחה חניכיים טוב במחיר סביר או רופא שיניים שיכול לבצע את העבודה בצורה טובה ומשביעת רצון.
אודה מראש לתשובתך
הילה שמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלנ - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין10/12/2011על פי החוק כל רופא שיניים רשאי לבצע כל פעולה בתחום רפואת השיניים כולל הפעולות שהזכרת. למרות שפנית לפורום יישור שיניים ולא לפורום חניכיים, אני מציעה שתפני לאחת מהמחלקות לחניכיים באוניברסיטת תל אביב או ירושלים - הדסה או ברמב"ם בחיפה, המחירים שם זולים יותר מאשר בשוק הפרטי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיאיר09/12/2011
יש לי שיניים מאוד צהובות.. ושאלתי את הרופא שיניים שלי אם זה בגלל שלא צחצחתי שיניים וטיפלתי בהם.. והוא אמר: "ממש לא, זה גנטי. למי שיש שיניים צהובות זה רק גנטי".
שאלתי אותו בנוסף, אם שיניים צהובות יכולות להיות בגלל שתייה של קולה וכאלה.. והוא שוב אמר: "שיניים צהובות זה רק גנטי, שום דבר אחר לא גורם לשיניים להיות צהובות".
השאלה שלי- זה באמת נכון מה שהוא אומר? שיניים צהובות רק בגלל שזה גנטי?
או שמי שלא מצחצח ומטפל בשיניים ושותה הרבה קולה זה גם יכול להפוך לו את השיניים לצהובות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר10/12/2011שאלתך אינה קשורה לפורום זה אנא פנה לפורום רפואת שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה חריגהשלום08/12/2011
משהו חריג אבל זה מה שאנחנו צריכים. נודה מראש לעוזרים. יש לנו הצגה ואחד השחקנים צריך להיות מחופש עם רסן. יש לנו את הרסן אבל צריך לעשות פלטה בתוך הפה כדי להושיב עליה את הרסן. השחקן אינו מעוניין בטבעות או במיכשור קבוע אלא בפלטה נשלפת מהפה ומהרסן (השחקן רוצה לשים את הפלטה בפה ללא הרסן מספר ימים לפני ההצגה כדי להתרגל לדבר ובהצגה עצמה הוא ישים גם את הרסן מחוברת לפלטה) השאלה היא איפה אפשר למדוד ולעשות פלטה וכמה זה יעלה? תודה מראש מאוד יעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה חריגה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר08/12/2011אין בעיה, א צל כל אורתודונט מומחה, עלות לשיקול נרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אני
שלום09/12/2011אני לא מוצא מישהו שיעשה. אצלכם אפשר לעשות את זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אני - תגובה
ד``ר אריאל דינבר10/12/2011בשמחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים לסת עליונהמאיר06/12/2011
שלום רב. האם ניתן ליישר את השיניים בלסת העליונה בלבד לאחר עקירת שן חלבית טוחנת בלסת עליונה בצד שמאל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים לסת עליונה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2011תמיד ניתן לישר שיניים, אם אין בעיות חניכיים או פתולוגיות אחרות. השאלה היא האם פתרון זה הוא הדרוש או הרצוי. כדאי לפנות לרופא/ת השיניים שלךלקבלת ייעוץ ואופצית טיפול ובהמשך, אם תרגיש צורך, גם ליעוץ אורתודונטי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםקרולין05/12/2011
שלום רב
אני בת 22 ומעוניינת ביישור שיניים. הייתי אצל שני אורטודנטים של כללית ואורטודנטית אחת אמרה שאני צריכה לעשות ניתוח להעלאת הסיב שמחבר בין החניכיים העליונות ללשון בכדי שסגירת השיניים תצליח. כשאני מתסכלת על השיניים הקדמיות (שם הרווח הוא הגדול ביותר) אני בהחלט יכולה לראות כמו חתיכת עור קטנה בין השיניים. האורטודנט השני שהייתי אצלו לא אמר על כך שום דבר. מה שמו של הניתוח הזה? האם הוא מומלץ?
בברכה,
קרולין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2011שם הניתוח: Frenectomy
בדרך כלל ניתן לסגור רווח מרכזי גם ללא החיתוך, ואם יהיה בחיתוך זה צורך, לבצעו בשלב מאוחר לתחילת הטיפול. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיישור שניים ועלויות
ליאור13/12/2011שלום רב,
אני נערה בת 14 ארצה לדעת כמה עולה לשים גשר בשיניים בשתי הלסתות כולל רסן.
תודה רבה ליאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיישור שניים ועלויות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין13/12/2011אין מחירים אחידים. סדר הגודל הוא אלפי שקלים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך ניתן לתקן אובר ג'ט , ואובר בייטמוטי05/12/2011
היי דר'
נפגשתי עם רופא מומחה לאורתודונטיה לפגישת יעוץ ...
אחד הדברים שמפריעים לי בשיניים זהו עניין האובר ג'ט, ומעט אובר בייט אבל ממה לא משמעותי ממש מעט..
הרופא ייעץ לי לא לגעת כי זה גם ככה לא יכול לשנות הרבה מבחינת מבנה הפנים (כי חשבתי שזה ישפר) ולא כדאי לי לגעת כי זה דורש עקירה של שיניים על מנת ליישר אובר גט..
השאלה היא האם על מנת לתקן אובר ג'ט קל באמת צריך לעשות עקירה או שאפשר לתקן אובר גט ואובר בייט על ידי גומיות שמתחברות בין הלסט התחתונה והעליונה ועל גבי סמכים (כמו שמתקנים מנשך שהוא לקוי)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך ניתן לתקן אובר ג'ט , ואובר בייט - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2011כל הכבוד למומחה, שיעץ לך לא להתערב טיפולית למרות שהיה מרוויח הרבה יותר מטיפול בך.
יתכן שניתן לטפל ללא עקירות, אך לא בטוח שהטיפול יציב ולא כדאי להפעיל כוחות על השיניים ולבזבז זמן וכסף, כשהבעיה מינורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לתחילת טיפול אורתודונטימוטי04/12/2011
שלום דר' וסרשטיין ודר' דינבר
אתמול התחלתי טיפול אורתודונטי אצל מומחה ליישור שיניים מומחה בעל ניסיון של שנים..
המומחה הדביק לי סמכים על השיניים רק על השיניים בלסט העליונה בלבד.. (טיפול ראשון)
ומה שמאוד מדאיג אותי הוא שהוא לא שם לי טבעות על השיניים הטוחנות האחוריות, הוא רק הדביק סמכים רגילים מברז רק עד השיניים הקדם טוחנות העליונות 15 ו 25 ...
שאלתי היא כזאת:
האם זה נכון לשים עד השיניים הקדם טוחנות את הסמכים ולמה הוא עשה את זה בתחילת הטיפול (למה הוא לא שם ישר בטיפול הראשון טבעות על השיניים הטוחנות האחוריות)???
יכול להיות שהוא רוצה לחסוך לעצמו עבודה על ידי כך שהיה מיישר לי רק את השיניים הקדמיות (כי רק הם עקומות) ולא לטפל יסודי בכל הלסט על מנת ליצור רצף סימטרי של כלל השיניים?
ומה ההגיון והסיבה לכך שמתחילים טיפול אורתודונטי מתחילים קודם כל עם הלסת העליונה?
המון תודה לכם..... :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לתחילת טיפול אורתודונטי - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2011אם האורתודונט סבור שיש מספיק שליטה על קשת השיניים בהדבקת 10 שיניים, אז די בכך. מדוע לגרום לתזוזת שיניים אחוריות שנמצאות בסגר טוב? התחלה בלסת העליונה מאפשרת יצירת קשת שלתוכה תותאם עמדת השיניים התחתונות. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה!!! אני לחוצה!מירי04/12/2011
לד"ר שלום רב!
יש לי קוביות עם חוט ברזל על השיניים. אחה"צ שמתי לב פתאם שבין השן האחרונה לזו שלפניה נעלם לי החוט ברזל. הוא יצא לי מהקוביה האחרונה מס' פעמים והוא לא היה תפוס בפנים, אני משערת שאכלתי משהו והוא פשוט התעקם, נחתך ובלעתי אותו. עכשיו אני בלחץ, האם זה מסוכן? בכ"ז זהו חוט ברזל חד באורך של כס"מ.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה!!! אני לחוצה! - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2011ראשית פני לאורתודונט. יתכן שחוט הברזל זז מצד אחד לצד האחר של הפה, שם הוא בולט יותר. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים בני פחות משנה בשינייםעטיה01/12/2011
שלום ,
אני בן 25 לא סבלתי מבעיות שיניים (למעט כמה סתימות) , בכמה חודשים האחרונים הבחנתי בשינויי באחת השיניים הקדמיות שבלטה כלפי לאחר שהסתובבה קצת , מה שגרם לשני "משולשים שחורים" סביב אותה שן !!! והשיניים נראות ארוכות מהרגיל לאחר שביצעתי הקצעות שורשים .
האם אפשר להחזיר את המצב לקדמותו ?
לשם המחשה אני אעלה שתי תמונות - אחת של לפני שנה והשנייה היא העדכנית ביותר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמונה עדכנית
עטיה01/12/2011
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה עדכנית - תגובה
ד``ר אריאל דינבר03/12/2011כאשר יש בעיות חניכיים השיניים נוטות לזוז בקלות רבה. בעקבות בעיות החניכיים שלך, עברת טיפול חניכיים. כדי לתת לחניכיים מראה טבעי יותר גש למומחה לחניכיים להתייעצות ושאל כיצד הוא יכול לעזור לך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)




