מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יישור שינייםאנונימית29/11/2011
שלום, בגיל 13 זה ביכלל נורמלי לעקור 2 שיניים ואז לשים גשר לצורך יישור? כי שתי שיניים בלסת העליונה צמחו טיפה עקום לא משהו רציני ואין רווחים ולא צמחו שיניי בינה עדיין, אז זה משנה משהו במראה החיצוני? תווי פנים? זה יראה מוזר שחסרות שני שיניים? תודה ענקית..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2011השיקול לעקור שיניים במקרה של צפיפות הוא לגיטימי ומקובל, אין מה להבהל מזה. אני מניח שהמומחה שפנית אליו יודע מה הוא עושה ולהערכתו זו האופציה המתאימה ביותר עבורך. אם יש חשש כלשהו תמיד ניתן לגשת לחוות דעת נוספת אצל מומחה אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
קורין29/11/2011אני אפנה לקלינאית..
שוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר אחד...
קורין02/12/2011האם אתה חושב שאולי שיני הבינה שצומחות לי יכולות גם לתרום לבליטת השיניים הקדמיות?
ואם כן, האם אתה מציע על עקירה?
שוב תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר מענה...?
קורין04/12/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים בולטות לאחר יישורקורין29/11/2011
שלום,
אני בת 24 ועברתי בגיל 14 טיפול שיניים שנמשךמספר שנים...
השיניים בלסת העליו בלטו מעט, והצלימום הראו שהלסת בולטת מעט. היה לי רסן לבערך שנה, לאחר מכן פלטה, לאחר מכן גשר שנתיים ואז שוב פלטה למספר שנים...
הבעיה הסתדרה עד ששוב בגיל 19 הם חזרו לבלוט מעט לכן האורטודנט שוב נתן לי פלטה ולאחר מכן גם קיבוע! לאחרונה אני רואה ששוב השיניים מעט בולטות. (גם מבצבצות לי שיני הבינה למעלה ולמטה)... מה עלי לעשות?
שוב לגשת אליו שיתן לי פלטה?
האם המעגל הזהלא ייגמר לעולם??
תודה מראש
קורין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים בולטות לאחר יישור - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2011לצערינו הרב, כפי שהשיניים נכנעות וזזות כשאנחנו האורתודונטים מפעילים עליהן כוחות, כך הן עלולות לזוז בהתאם לכוחות שיש בפה. למרות שקיבועים ופלטות למיניהם אמורים לשמור על התוצאה בצורה טובה, בחלק מהמקרים אנחנו עדים כפי שקורה לך, שהשיניים למרות כל מה שנעשה כדי לשמרן במקום הסופי, משנות את מקומן. הכל נובע מחוסר איזון בכוחות הנמצאים בפה, לדוגמא, לשון דומיננטית בהשוואה לשפתיים ולחיים. במקרים כאלה אם זה מאד מפריע אסתטית, ניתן לחזור על חלק מהטיפול אך כפי שאת רואה חוסר יציבות זה מושג שבדרך כלל אינו מוגבל או מוגדר בממד הזמן. לא מומלץ לחזור על טיפול מספר פעמים. אם אכן יש התנהגות לשון שאיננה תקינה יש לנסות לטפל בהרגל זה בעזרת קלינאית תקשורת. אך יש לאבחן שאכן מדובר בבעיה בהתנהגות לשון. בכל מקרה אין לי בשורות מאד טובות עבורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
קורין29/11/2011תודה רבה על התגובה המהירה!
מה לגבי האפשרות לעשות פלטה חדשה ולשים אותה רק בלילות באופן קבוע?
זו אופציה טובה?
ואצל מי בודקים אם הלשון דומיננטית? גם קלינאית?
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2011במקרה שלך זו אופציה גרועה, אם יש לך נטיה ל"בריחה של השיניים" ומה שיקרה זה שבמהלך היום השיניים למעשה ידחפו קדימה ובמהלך הלילה ידחפו לאחור. התנועה קדימה ואחורה במחזוריות יומית לא תתרום ליציבות של השיניים שלך ולבריאותן. הפעלת כח על שיניים אמורה להעשות באופן טיפולי לתקופה מוגבלת ואח"כ יש לייצב את התוצאה ללא הפעלת כוחות.
כדאי לפנות לבדיקה אצל קלינאית תקשורת ולו רק לשלילת אפשרות של התנהגות לשון לא תקינה. אם אכן יש בעיה כדאי לנסות לטפל בה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום יש לי כמה שאלות..ליהי28/11/2011
הלכתי לייעוץ של אורתודנט ושמעתי כבר 3 חוות דעת עד עכשיו..
כולם אמרו לי שאני צריכה לעקור 4 שיניים לפני הרכבת הגשר.. 2 בלסת עליונה ו2 בלסת תחתונה..
מפחידה אותי המחשבה שאאלץ להסתובב עם שיניים עקורות וחללים בכל הפה.. זה יראה נורא =\ תוך כמה זמן הרווחים אמורים להצטמצם שוב?
והאם ניתן לבצע פעולה אחרת במקום לעקור 4 שיניים? כי אני ממש מפחדת מעקירות..
בנוסף לכך.. מאחר ואני בחורה בת 21, ואיני מעוניינת שיהיה לי גשר מתכתי ובולט בפה, ביקשתי בפירוש שישתמשו בקוביות חרסינה.. (שיהיה פחות בולט)
והוא אמר שעדיף שלא, כי זה מאריך מאוד את הטיפול.. שאלתי אותו עד כמה זה קריטי.. והוא אמר מאריך בעוד חצי שנה בערך.. האם זה הגיוני?
הוא אמר לי שגם משום שהשיניים בלסת התחתונה שלי קטנות מדיי אפשר להרכיב שם רק גשר מתכתי ולא חרסינה.. האם -זה- הגיוני?
האם זה יראה מצחיק אם אבקש שישימו לי בשיניים עליונות גשר חרסינה ובתחתונות (מאחר והוא אומר שאי אפשר חרסינה) מתכת? האם זה נפוץ.. והאם אנשים עושים את זה בדרך כלל?
תשתדלו לענות לי על כל השאלות בבקשה שלא אצטרך לחפור ולשאול שוב.. כי הנושא הזה חשוב לי:)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יש לי כמה שאלות.. - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/20111. הרווחים שיווצרו עקב עקירות נסגרים אט אט, מעבר לכך תזכרי שאת אמורה גם להרכיב גשר על השיניים שמושך תשומת לב בפני עצמו. כלומר מסביבך יראו שיש לך גשר ואולי פחות יבחינו ברווחים שנוצרו עקב העקירות. מהירות סגירת הרווחים תלויה במצב הראשוני של השיניים שלך בכמות הצפיפות, ובתוכנית הפעולה של הרופא שלך. לא נוכל לדייק בנתון זה.
2. אם ניתן לבצע פעולה אחרת במקום עקירות? לאור העובדה שאנחנו לא יודעים מה בדיוק מצבך הראשוני ולא בדקנו אותך לא נוכל לתת לך אופציות טיפוליות חלופיות.
3. זה נכון שמכשור מחרסינה נחשב "בעייתי " בהשוואה למכשור מתכתי ויש פוטנציאל גדול יותר לתקלות, אני מסכים שרוב האורתודונטים יעדיפו לטפל במכשור מתכתי מה עוד שאת טוענת ששינייך קטנות מהממוצע.
4. ניתן בהחלט לבצע טיפול עם סמכים מחרסינה בלסת אחת ומתכתיים בלסת השניה. אבל לאור העובדה שבדק אותך מומחה ונתן את המלצותיו, הייתי סומך על המלצתו ומרכיב את המכשור שמתאים לך בהתאם לבעיה שלך ולגודל השיניים שלך. (אם יש לך גודל כף רגל מספר 38 לא צריך להתעקש לנעול נעליים מס 36 ...)
בהצלחה
נ.ב. את יכולה לחפור כמה שאת רוצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה.... עוד משו..
ליהי30/11/2011אתה מכיר הרבה אנשים שעשו קוביות חרסינה בלסת אחת ומתכת בשנייה?
זה לא נראה מצחיק, או מוזר?? אני חוששת לעשות שגיאה שאחר כך אתחרט עליה.. ממש חשוב לי שיהיה כמה שיותר אסתטי.....
האם כל הקוביות חרסינה סופן להצהיב? (גם אם מנקים ביסודיות) או שיש אפשרות שישמרו גם אחריי שנתיים בדיוק כמו בהתחלה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה.... עוד משו.. - תגובה
ד``ר אריאל דינבר03/12/2011מה שמצהיב זה הגומיות המולבשות על הקוביות השקופות . ניתן להשתמש בסמכי חרסינה בעלי קשירה עצמית שבהם אין צורך להשתמש בגומיות אלא רק לשלבים ספציפים של סגירת רווחים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לפלטה בשינייםאלינור28/11/2011
הפלטה שהייתה לי אבדה , ובשביל חדשה אני אמורה לשלם , בסביבות כמה כסף עולה פלטה ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין
אלינור28/11/2011וחשוב לציין שהפלטה היא מפלסטיק והיא ניתנת להסרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשוב לציין - תגובה
ד``ר אריאל דינבר28/11/2011תבדקי במרפאה שאת מטופלת בה. אין מחיר אחיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים בניתוח..ליאן ביטון25/11/2011
קראתי באינטרנט שיש לעשות יישור שיניים בניתוח ע"י טפרים בחניכיים ציטוט מהאתר : "הפרוצדורה בחניכיים כוללת הרדמה מקומית ( ניתן במקרה של צורך בפרוצדורה נרחבת לשלב טשטוש), אבקת עצם מלאכותית מוחדרת אל מתחת לחניכיים לאחר ביצוע מספר חתכים קטנים. פעולה זו מתבצעת אך ורק באזורים בהם מעוניינים להזיז השיניים." היתרון החשוב בשבילי זה שזה יהיה בהרבה פחות זמן משהו כמו חצי שנה עם קוביות בשיניים..רציתי לשמוע ממכם אם זה מומלץ ואם התוצאות יהיו אותן תוצאות??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים בניתוח.. - תגובה
ד``ר אריאל דינבר25/11/2011השיטה נקראת ווילקודונטיקס, מומלצת למתאימים ומאיצה משמעותית את מהירות הטיפול . תוצאות במקרים מסוימים טובות יותר בהשוואה לטיפולים ללא ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםלירון23/11/2011
היי,
שהייתי נערה היו לי רסן ,טבעות ופלטה ליישור שיניים.
עם הזמן הפסקתי להשתמש בפלטה והשיניים זזו ונוצר לי רווח בין השיניים שלא היה לפני.
לפני כמה ימים מצאתי את הפלטה שלי מפעם וחזרתי להשתמש בה על מנת לצמצם בחזרה את הרווחים בין השיניים ורציתי לדעת אם זה בסדר להשתמש בפלטה הזאת בגלל שעברו כמה שנים טובות מאז ואם זה לא יכול לגרום נזק כל שהוא...
אשמח לתגובות
תודה
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר24/11/2011יש לגשת לאורתודונט עם הפלטה לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אני עושה?ל.23/11/2011
הייתי אצל האורטודנט שלי ואני לקראת הורדת הגשר ..
והיה לי שבר קטן בשן השמאלית הקדמית (בחלק התחתון שלה), האורטודנט במקום להגיד שיש אפשרות של להשלים את זה וכו', פשוט חתך לי את שתי השיניים הקדמיות מלמטה ..
עכשיו השיניים שלי ממש ממש ממש הפכו למכוערות, גם השיניים הקדמיות מגיעות לאותו קו שמגיעות השיניים האחרות ..
יש תמונה להמחשה ללפני שהוא חתך ואחרי (התמונה של הלפני הייתה לפני כמה חודשים).. מה אני עושה במצב כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה אני עושה? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר24/11/2011פונה לאורתודונט שלך ומבקש ממנו הסברים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור והקצעת שורשיםאלעד22/11/2011
שלום רב,
בעבר התחלתי יישור שיניים והפסקתי עקב דימומים בחיניכיים.
כיום, אני עדיין סובל מדימום ואני אמור להתחיל בהקצעת שורשים ובעקירת שן כלואה,
לפני כ-3 חודשים עשיתי מידות למיכשור לסמכים פנימיים,
היום הרופא רוצה לשים את הסמכים בפה בינתיים (כי הסמכים כבר הוזמנו) ורק לאחר ש"אבריא" להתחיל להפעיל לחץ על השיניים.רציתי לשאול,
האם הדבקת הסמכים עכשיו לא תפגע בניקוי השיניים ובשיקומם ומה השפעתן של הקצעת השורשים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור והקצעת שורשים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר24/11/2011לא יפריעו להקצאות , אני מניח שיהיה צורך בהקפדה יתרה על צחצוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשני20/11/2011
אני בת 15 והדביקו לי היום קוביות.. האורתודנטית אמרה שהטיפול יהיה כשנה וחצי, שנתיים.
רציתי לדעת אם יש דבר מסוים שאני יכולה לעשות או לא לעשות שיגרום לטיפול להתקצר?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין20/11/2011לבצע את הוראות האורתודונטית ולשמור על שלמות המכשירים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית ניבים ילד בן 7י.א19/11/2011
ילדי בן 7, (כשהיה בן 5 רציתי שרופא יראה כי היו לו שיניים עקומות שצמחו אחרי החלביות אך הושבתי בשלילה כי לא עושים יישור בגיל הזה) עכשיו לקחתי לביקורת ראשונה לרופאת שינים לילדים, היא טענה שיש בעייה עם הניבים בגלל המבנה, כי כשהן יצמחו בערך עוד שנה המירווח יסגר, בצד אחד כבר נפלה החלבית והמירווח חצי נסגר והניב השני החלבי נפל ממש היום, אמרה שלא יהיה מספיק מקום לשן שצריכה לצאת במקומה - לכן אמרה יש לפתוח מקום. ביקשה שאורטודנט יראה - הוא טען שאין מה לעשות , שתוך שנה שנתיים צריך לבצע עקירה של השן שליד בלסת התחתונה (גם בעליונה אם יהיה חשש מחוסר התאמה בין לסת עליונה לתחתונה).כלומר כ 4 עקירות !?
האם יש בכל זאת היום אפשרות להציל את המקום של השן שנפלה ובצד השני לפתוח חזרה (חצי נסגר) ?
מה עושים ? לא נראה לי שצריך להשאיר כך ולתת לשיניים לסגור את המירווח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית ניבים ילד בן 7 - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/11/2011אני מציע לך לגשת להתייעצות נוספת, בחלק גדול מהמקרים בהם יש צפיפות אנחנו מצליחים לפתור את הבעיה ללא עקירות. אך כמובן זה מאד תלוי במספר גורמים שניתן לבדוק אותם רק בבדיקה קלינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תוכל לראות את הקובץ המצורף
י.א20/11/2011צילום מהיום , אשמח אם תוכל לתת לי כיוון לאפשרות לסדר את הניבים ללא עקירות. הילד היום בן 7 , השן מעל המירווח משמאל בצילום נפלה אתמול.
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תוכל לראות את הקובץ המצורף - תגובה
ד``ר אריאל דינבר21/11/2011הצילום תורם רבות וחיוני לצורך קבלת החלטות אך ללא בדיקה לא ניתן להכריע לגבי עקירות שיניים קבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שובמור19/11/2011
שלום, שמו לי גשר רק בלסת העליונה כי יש לי רווח וגם הלסת בולטת.
הרופא שם לי רק גשר.
האם אני צריכה גם רסן בשביל להכניס את הלסת פנימה? או שהגשר מספיק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוב - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/11/2011נתון להחלטת הרופא המטפל שלך בהתאם לבעייתך. רק הוא יודע מה הבעיה שלך וכדאי שתשאלי אותו. אנחנו כאן בפורום לא יודעים מה בעייתך ולא בדקנו אותך. לכן לא נוכל לענות לך על שאלות אלה.בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמכים שקופיםאורית19/11/2011
שלום,
רציתי לקבל קצת מידע בנוגע לסמכים השקופים, שמעתי שהם יותר עדינים ושבירים- האם זה נכון?
האם הם עושים את אותה העבודה כמו הסמכים הרגילים או שזו שיטה פחות אמינה אך יותר אסטטית?
האם במסכים השקופים הפס שמחבר אותם גם כן עשוי מחומר שקוף או שהוא יהיה כסוף ונראה לעין?
האם בסמכים השקופים גם כן יש אפשרות של נעילה עצמית שמחליפה את הגומיות?
תודה,
אורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמכים שקופים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/11/20111.הסמכים השקופים עשויים חרסינה או פלסטיק. בהשוואה לסמכי מתכת הם חלשים יותר ושבירים יותר. סמכי הפלסטיק אינם מעבירים בצורה מושלמת את הכח המופעל על ידי החוט האורתודונטי כי הם "נכנעים " לכוחות המופעלים כלומר בגלל גמישותם חלק מהכח "נספג" בסמך עצמו. פלסטיק גם שביר יחסית למתכת. החרסינה מתנהג כמו זכוכית ונשבר בהתאם. אם נפעיל כוחות מעט חזקים בכוונים מסוימים הוא לא יעמוד בלחץ וישבר.
2. כעקרון ניתן ליישר שיניים בכל אחד מהם אך כאורתודונטים נעדיף את הסמך האמין שהוא כמובן המתכתי. פחות תקלות, תגובה טובה יותר.
3.ניתן להשתמש בחוטים בהירים אך רובם עשויים מתכת בציפוי לבן. הציפוי משנה במידה זו או אחרת את תכונות החוט ובד"כ מתקלף באופן חלקי במהלך השימוש. אישית אני מעדיף להשתמש בחוטים רגילים כסופים גם כאשר מדובר מסמכים שקופים.
4. יש בהחלט אפשרות להשתמש בסמכים ננעלים ועדיף לבחור שיטה זו. בסמכים רגילים משתמשים בגומיות שקופות שמתלכלכות ונצבעות בקלות ע"י מאכלים מסוימים וצבעי מאכל. את תמצאי את עצמך רצה למרפאה כל שבוע או שבועיים רק כדי להחליף את הגומיות במקום לבקר פעם בחודשיים - חודשיים וחצי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשרר דחוףמור18/11/2011
שלום,
לפני שבוע האורטודנט שם לי גשר על מנת לצמצם רווחים בשיניים (לסת עליונה). הוא שם לי סמכים וחוט ברזל.
יש לי כמה שאלות.
1. האם הוא היה חייב לשים לי גומיות? כי הוא לא שם לי..
2. האם הוא היה צריך לשים לי טבעת מסביב לשן?
3.כשהגעתי הביתה ראיתי שאין לי סמך בשן אחת שנמצאת בסוף.. יכול להיות שנפל או שלא היה צורךך?
אשמח אם תענו.
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשרר דחוף - תגובה
ד``ר אריאל דינבר18/11/2011אם הודבקו לך סמכים ננעלים (בעלי קשירה עצמית) אין צורך בגומיות. אם יש לך סמכים רגילים יש צורך בקשירה כלשהי. אין חובה להדביק טבעות. אם הוא לא הדביק על שן אחת יתכן והיה קושי בהדבקה מבחינת מיקום השן והוא העדיף לדחות את ההדבקה לשלב מאוחר יותר. אולי היו לו סיבות אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קדמיותשאלה לי :)17/11/2011
יש לי עכשיו גשר למעלה ולמטה
השיניים למעלה ז"א בעיקר השתיים הקדמיות גדולות מדי בעיני...אני לא אוהבת אותן !
אני מכירה מישהי שיש לה שינים גדולות יותר אבל לה זה בסדר ומתאים, אני די קטנטונת פנים קטנות...בקיצור לא מתאים ומכוער בעיני.
מה אפשר לעשות??
אני מתביישת לחייך אפילו !!!! עכשיו עם הגשר אני בקושי מחייכת, ושאני יוריד אותו אני חושבת שתהיה לי אותה בעיה...ואנשים תמיד חושבים שאני סנובית או משהו :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי אני יכולה לשלוח לאנשהו תמונה
שאלה לי :)17/11/2011יש אפשרות כזאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהושאלה אחרת מאוד חשובה
שאלה לי :)17/11/2011חברה שלי עשתה גשר היה לך במשך שנתיים, הורידה...השינים שלה חזרו למצב הקודם ועכשיו נאלצה לשים שוב...קודם כל אני ממש לא רוצה שזה יקרה לי כמובן לא רוצה תא הסיוט הזה שוב, איך אפש ר"להבטיח" שזה לא יקרה שוב? הרי בסוף הטיפול הרופא שם מקבעים או איך שלא קוראים לזה...זה עוזר תמיד נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיניים קדמיות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר18/11/2011יש לבדוק אם אכן השיניים גדולות באופן יחסי לשאר השיניים או שמדובר בבעיה אחרת. מי שיבדוק אותך בהתאם לבעייתך יציע לך פתרונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצל אורתודנט בודקים?
שאלה לי :)18/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצל אורתודנט בודקים? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר18/11/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אורתודנטיmuchik17/11/2011
שלום, יש לי גשר בשיניים והרופא שלי אמר שאני כבר בשלבי הסיום.
יש לי גשר עליון ותחתון ועל שניהם "שרשרת" שהיא מעיין קיבוע מקצה לקצה.
שאלתי אותו אם כדאי לי לשים קיבוע פנימי - שמודבק מאחורי השיניים, והוא ענה לי שיש עוד דרך חוץ מהקיבוע הזה ושזה עניין של אסטתיקה.
אשמח לדעת על עוד דרכים חוץ מהקיבוע.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אורתודנטי - תגובה
ד``ר אריאל דינבר19/11/2011דרכים נוספות לשמור על תוצאות הטיפול: פלטה נשלפת. יכולה להיות מפלסטיק בחיך עם פס מתכתי בחזית של השיניים או פלסטיק שקוף שעוטף את השיניים בעובי 1 מ"מ.
מומלץ קיבוע המודבק מאחורי השיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)




