מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסרת הקוביות לפני הזמןמירב15/10/2011
שלום,
התחלתי טיפול של יישור שיניים לפני שנתיים במטרה לצמצם רווחים בשיניים הקדמיות, השיניים שלי לא היו עקומות לפני זה.. אני רוצה להוריד את הקוביות עכשיו לפני שסיימתי לגמרי את הטיפול אבל אני כבר מרוצה מהתוצאה והמטרה שלשמה התחלתי את הטיפול הושלמה..
הרופאה אמרה לי שלא סיימתי אבל אני רוצה להוריד בכל זאת. האם זה יגרום לחזרה של המצב הקודם או שאני יכולה לשים קיבוע וזה יישאר?
תודה רבה,
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת הקוביות לפני הזמן - תגובה
ד``ר אריאל דינבר16/10/2011תבקשי מהרופאה שתסביר לך מה עוד נותר לעשות. זה הפה שלך ואת רשאית להפסיק את הטיפול מתי שאת רוצה. חשוב שתביני מה נותר לבצע כדי שלא יהיו הפתעות לאחר הסרת המכשירים כי אח"כ לא תוכלי לבוא בטענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת תחתונה לא תואמתמורן14/10/2011
שלום, שמי מורן ואני בת 26. כשהלסתות שלי סגורות השיניים הקדמיות בלסת התחתונה אינן מגיעות לשיניים הקדמיות בלסת העליונה (הלסתות נוגעות זו בזו אך הלסת התחתונה אחורית יותר), רציתי לדעת מה הטיפול במקרים אלו וכמה זמן הוא אורך בממוצע בגיל זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת תחתונה לא תואמת - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011מורן, שאלתך מאד ממוקדת לבעיתך וניתן לענות עליה רק לאחר בדיקה פיזית. פני לאורתודונטיה מומחה, רשימת המומחים מופיעה באתר ההסתדרות לרפואת שיניים או באתר האגודה האורתודונטית בישראל. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גומיותמאיה13/10/2011
רציתי לדעת האם זה הגיוני שאני צריכה לשים גומיות בגשר רק בצד אחד,
תודה מראש, מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גומיות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011הגיוני, הכל בהתאם לבעיה הספציפית שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע נקרעמיכל12/10/2011
שלום,
לפני כשנתיים סיימתי יישור שיניים בפעם השנייה והותקן לי קיבוע.
לפני מספר ימים הקיבוע נקרע ומאחר ואני כרגע החו"ל נאלצתי ללכת לקופא שיניים ששייף את האזור הקרוע כדי שלא יפצע אותי, והמשמעות היא שאחת השיניים לא מקובעת.
אני חוזרת לארץ בעוד כשבועיים וכמובן שאלך לתקן את הקיבוע הכי מהר שאוכל, אבל האם יש סיכון לתזוזת השיניים בתקופה של חודש?
יישור שיניים פעמיים ממש הספיק לי ואני ממש לא מעוניינת בפעם שלישית ולכן קצת לחוצה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע נקרע - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011התשובה היא כן אך רוב הסיכויים שלא חלה תזוזה כלשהי. הרופא שלך כבר ירגיע אותך כשתגיעי אליו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר דינבר תוכל בבקשה להסביר מדוע
שני19/10/2011קיבוע נקרע? מה יכול לגרום לזה? ממה צריך להזהר כדי שזה לא יקרה
גם לי למשל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר דינבר תוכל בבקשה להסביר מדוע - תגובה
ד``ר אריאל דינבר20/10/2011תלוי ממה עשוי הקיבוע, תלוי איך הוא נעשה, האם בוצעו בו מספר רב מידי של כיפופים בזמן הכנתו (דבר המחליש את הקיבוע בנקודה זו) אם הוא מתאים לצורת השיניים, אם הוא מודבק כראוי, אם הוא מודבק בגובה הנכון, אם בוצעה הכנה מתאימה של הסגר באזור הקיבוע. כמו כן תלוי גם בהקפדה שלך לא להפעיל כוחות חזקים מידי באזור הקיבוע בזמן אכילה וניקוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך הכל תלוי ברופא למעט
שני20/10/2011הפעלת כח מצידינו.
1. לנו הלקוחות בעצם אין אפשרות לדעת אם הרופא ביצע את הקיבוע נכון או לא.
2. האם הפעלת כח הכוונה ל: נניח פתיחת פקק של בקבוק בשיניים ?(דבר שלא אעשה)
או אכילת תפוח, או טוסט משהו כזה. האם להמנע מלאכול?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך הכל תלוי ברופא למעט - תגובה
ד``ר אריאל דינבר20/10/2011ניתן בהחלט לאכול תפוחים אך כמובן לא לפתוח פקקים בעזרת השיניים ואפילו להזהר כאשר משתמשים בקסמים דנטלים. מומלץ לא להגיע למגע בין סכין/מזלג לקיבוע.
למרות הכל לדבק של קיבועים יש אורך חיים, הוא מושפע משינויי טמפרטורה הנגרמים מאכילה או שתיה קרה / חמה ובסופו של דבר בגלל ״עייפות החומר״ יתכנו שברים ואף ניתוקים של הדבק מהשן ואיתו הקיבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכל על יישור שיניים עם רסן.
ניקול20/08/2012כבר ביקרתי אצל מספר רופאי שיניים. רבים מהם אמרו לי שאני לא רק צריכה ליישר את השיניים שלי אלא גם לטפל בבעית הלסת הקיימת אצלי. הבעיה שרבים טענו היא ש: יש רווח די גדול בין הלסת לשיניים העליונות (כאשר הפה סגור). הרופא האחרון אמר לי שהבעיה האסטטית נובעת בשל הלסת התחתונה אשר נדחקת אחורנית ואינה מקבילה עם העליונה. עשיתי חיפוש וגילית שניתן לטפל בבעיה זו באמצעות יישור שיניים עם רסן.
אני אגב נערה בת 16.5, מתגוררת בצפון בטבריה.
הייתי רוצה לדעת:
-האם עלי לפנות לאורטודנט או כירורג פה ולסת.(מי מהם מטפל בנושא).
- האם כבר מאוחר לשים רסן.
- עד איזה גיל דבר זה יעיל. האם כבר מאוחר מדי.
-איזה טיפולים נוספים קיימים.
מקווה שתוכלו לעזור לי ולהמליץ לי :))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכל על יישור שיניים עם רסן. - תגובה
ד``ר אריאל דינבר21/08/2012כתושבת טבריה ממליץ לך לגשת למרפאת פה ולסת בבית החולים פוריה. תקבלי שם יעוץ של כירורג וגם של אורתודונט. המחלקה בפוריה ידועה במקצועיות שלה בתחום זה. לאור ההמלצות שתקבלי שם תוכלי להמשיך הלאה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת תחתונה עקומהשרון12/10/2011
שלום , אני בת 15 וחצי ואני די בטוחה שיש לי לסת תחתונה עקומה. כשאני מסתכלת במראה לא ממש רואים , אבל אם אני מסתכלת על עצמי בוידיאו אני רואה את זה בצורה מאוד בולטת. צד ימין של הלסת התחתונה שלי עולה יותר למעלה מצד שמאל .
מה אני יכולה לעשות בנוגע לזה?
האם גשר יסדר את העניין?
והאם לעיסה רק בצד שמאל , תעלה את הלסת בצד הזה למעלה וזה יהיה יותר ישר?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת תחתונה עקומה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011יש לוודא בבדיקה שאכן מדובר באסימטריה של הלסת ולא בבעיה הקשורה לשיניים. אם אכן כן הפתרון הוא בד״כ כירורגי כלומר ניתוחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה שקופהשירלי12/10/2011
שלום,
אתמול הורידו לי את הגשר למעלה כך שלמטה יש לי קיבוע ולמעלה ניתנה לי פלטה שקופה.
הבעיה היא שרואים קצת את הפלטה השקופה וזירזתי את האורתודנטית שתוריד לי את הגשר בגלל נסיעה לשבועיים לארה"ב. ההוראות הן לשים את הפלטה כל הזמן (חוץ מבזמן האוכל וצחצוח השיניים) ורציתי לדעת מה יקרה אם אשים אותה רק בלילה. כמו כן, מורידים את הפלטה בעת השתייה או רק בעת האוכל? ודבר נוסף, איזו מברשת שיניים מומלצת עכשיו כשאין לי גשר? כי יש כל כך הרבה סוגים: ישרות, משופעות וכל מיני ואני כבר ממש לא יודעת במה לבחור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה שקופה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011יש למלא את הוראות הרופא שלך במלואן. הרכבה 24 שעות ביממה מחייבת ואין הנחות בנושא זה. בנושא צחצוח פני לשיננית של האורתודונט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ לתינוקמיכל12/10/2011
שלום,
האם זה נכון שעדיף להשאיר תינוק/ילד עם מוצץ במידה הקטנה ביותר עד לגמילתו ממוצץ כדי לפגוע פחות בשיניים?
בתודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצץ לתינוק - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2011יש מחקרים המראים שאין השפעה לגודל או לצורה אך הייתי ממליץ בהחלט מוצץ ולא אצבע וכן ועם מבנה אנטומי. לא צריך לריב עם התינוק בעניין הגודל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בשלביםארז09/10/2011
שלום, הבת שלי הייתה במכבי להצעת טיפול ואמרו לה שהיא צריכה רסן ואח"כ גשר בשתי הלסתות. סך הכל מדובר על 3 שנים. הם ביקשו מאיתנו להתחייב ולשלם על כל הטיפול. למה אין אפשרות לטיפול מדורג? האם זה ככה אצל כל הרופאים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בשלבים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין09/10/2011מקובל בתחום האורתודונטיה לנקוב במחיר עבור הטיפול כולו. אופצית התשלומים יכולה להיות שונה אצל רופאים שונים או בתאגידים שונים כגון זה המשויך למכבי. יש שמחלקים את התשלומים ל-10 , 12 או יותר או חלוקה אחרת או שניתנת הנחה על מזומן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה בעצם?
ארז10/10/2011אם הטיפולים הם נפרדים, וניתן לעשות כל אחד בזמן שונה וע"י רופא שונה, מה הרציונל?
יש הגיון מקצועי מלבד שביית הלקוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה בעצם? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין10/10/2011הטיפול אינו נפרד אלא טיפול אחד שאת תכניתו המסוימת קבע רופא אחד. יתכן שבמקרה של ביתך רופא אחר לא היה מחליט על רסן אלא מכשיר אחר או היה מחליט שאין צורך בטיפול או לדחות את הטיפול לגיל מאוחר יותר. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה עקומהשירה09/10/2011
שלום...הורדתי את הגשר לפני חודשיים ואני עכשיו עם פלטה ושמתי אותה בכיס בערך לשלוש ימים ועכשיו היא לא נכנסת לי טוב , אני מתלבטת אם היא התעקמה או שזה בגלל שלא שמתי אותה שלוש ימים, אז כדאי לי להמשיך להשים אותה בנתיים?? הרופא יהיה רק עוד שבועיים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה עקומה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין09/10/2011לנסות לשים אותה, אם אינה גורמת כאב. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר עתליהdvir09/10/2011
שלום,
ראיתי באינטרנט שאת עובדת במרפאה בת"א.
רציתי לדעת אם זה המקום היחידי שבו את עובדת - הייתי רוצה לבוא להתייעצות אצלך (או על כל מקום אחר שאת ממליצה שהוא טוב)
המקרה שלי הוא די מורכב - אני עשיתי כבר 3 טיפולים (אני עכשיו כביכול בסוף השלישי)
ובסוף כל אחד מהטיפולים כולל עכשיו השיניים חוזרות למצב לא מוצא חן בעיניי.
השיניים פחות או יותר ישרות, אבל אני יודע שאפשר יותר. אני לא כ"כ סומך על הרופאת שיניים שלי, ואני מחפש אלטרנטיבה נוספת.
אני בן 27 ואני רוצה ליישר את השיניים לשביעות רצוני (ומבלי שיראו) וישר אחרי זה לקבע. כיוון שאני מכיתה ג' (!) בערך מבקר אצל אורתודנטיים, אני מעריך שיישור כזה (במידה והוא כדאי ואפשרי מבחינת שורשי השיניים ועוד כל מיני דברים שאני לא מבין בהם) לא אמור לקחת הרבה זמן..
לכן הייתי רוצה לבוא ולהתייעץ ולראות מה אפשר לעשות
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר עתליה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין09/10/2011אם אתה כבר בסבב הטיפול השלישי, אני ממליצה שתגיע להתיעצות באחת מהמחלקות לאורתודונטיה - בבית החולים הדסה בירושלים או ברמב"ם בחיפה או בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב. במקום האחרון אוכל למסור לך את מס' הטלפון: 03-6407456. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירלי06/10/2011
שלום,
יש לי הפרש גובה קטן בין השיניים הקדמיות ואני כבר אמורה להוריד את הגשר ביום ראשון. רציתי לדעת אם אפשר לתלות על דעת עצמי גומיות רבע הבי מהשן הקדמית השמאלית ולניב השמאלי ואם זה יכול להעלות את הניב כי זאת לא המטרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין07/10/2011הגומיה עלולה להעלות גם את הניב, כפי ששיערת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דרך אחרת שלא תעלה את הניב?
שירלי07/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דרך אחרת שלא תעלה את הניב? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/10/2011כל האפשרויות האחרות בידי האורתודונט/ית: כיפוף קל בקשת המתכת- אך אז אין אפשרות להסיר את המכשור הקבוע או הסרת אמייל מהשן הארוכה יותר, אם ההבדל בגובה מזערי. במצב זה ניתן יהיה להסיר את המכשור הקבוע מיידית. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינביזלייןאני04/10/2011
שלום רב,
התחלתי השבוע יישור שיניים בשיטת אינביזליין. לא רואים אותו ומהבחינה הזאת הכל מעולה, אבל כל הפה שלי פצוע וחבול. אני מתקשה לדבר בשל כך, הלשון עדיין לא מצאה את מקומה בשעת הדיבור וגם היא נשרטת כל הזמן. מה אפשר לעשות ??? האם זה נורמלי בשיטה זו ?
מחכה לתשובה דחופה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינביזליין - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/10/2011מאוד לא סביר תאור הסבל לשיטה זו שהיא הנוחה לרקמות הפה מכל השיטות האחרות. פני לאורתודונט המטפל. אולי יש שוליים של הקשתיות, שניתן לגזור ולבטל את סבלך בקלות. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנסיון אישי שלי גם היה ככה בהתחלה!
שני19/10/2011לא ממש התקשיתי לדבר אבל קצת מוזר בהתחלה.
נכון יש המון רוק בפה? כן כן
וכאב? גם לי היה וגם לי הלשון קצת נפצעה . אם אין לך בעיה של דחיקת לשון
(כלומר שהלשון שלך רוב הזמן למעלה מאוחרי השיניים העליונות שזה המצב הנכון ללשון אז מן הסתם צריך להיות פחות בעיתי. לי בגלל שהייתה בעיה כזו זה הוסיף לי כאב כי הלשון כל הזמן תקועה בשיניים וזה מכאיב בקצה של הפלטה
וצריך ללמוד מאיש מקצוע איך לשנות את זה)
אני יכולה לומר לך שבערך אחרי חצי שנה כבר הפסיקות הכאבים של הלשון , כמו בערך שלסת התרגלה והתיישרה וההמשך היה קל יותר.
אני אתן לך טיפ שאני השתמשתי בו: הורדתי את הפלטה לדקה אחת זה קצת הרגיע את הכאב ושחרר לחץ. בנוסף אני יכולה לומר לך שאחרי 3 ימים בערך הפלטה מתיישבת יותר בקלות תופסת את מקומה וקל יותר להכניס ולהוציא (כששמים פלטה חדשה אז זה ממש לוחץ בשינים וכואב גם כשמוציאים)
אבל בגדול צריך קצת לסבול אל תתייאשי. עם הזמן את תדעי לבד איך להסתדר עם זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבועקטי03/10/2011
שלום רב,
יש לי שאלה בנושא קיבוע. לאחר כמה זמן מומלץ להוריד את הקיבוע בשיניים לאחר גשר של שנה.
לפני כשנתיים הורדתי את הגשר בשיניים והרופא שם לי קיבוע ואמר שאחזור אחר שנה וחצי להוריד, היום כשהתקשרתי לתאם תור הרופא כבר איננו שם ובמקומו יש רופא אחר אשר אמר שלא מורידים את הקיבוע לפחות 10 שנים, האם זה נכון?
תודה רבה,
קטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע - תגובה
ד``ר אריאל דינבר04/10/2011מומלץ לא להסיר את הקיבוע כלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכל החיים
שני19/10/2011הרופא שלי אמר שזה לכל החיים. המזל שזה ממש לא מפריע ולא רואים ורק שיחזיק מעמד לפחות להרבה שנים (כי אני לא מאמינה שזה יחזיק כל החיים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכל החיים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר20/10/2011זו אכן הגישה המקובלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווח בשתי השיניים הקדמיות העליונותמוריה02/10/2011
שלום, אני בן 16.5 ויש לי רווח בין השיניים הקדמיות העליונות (רק שתי אלו), כל שאר השיניים שלי ישר ובסדר גמור.
פעם אחרונה שהייתי אצל רופא שיניים לבדיקה זה היה לפני שנה ולא היה לי כלום.
עכשיו השאלה שלי היא מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הרווח הזה? לעשות גשר על כל השיניים, גם העליונות וגם התחתונות? או רק על העליונות?
או שזה בכלל לא צורך גשר?
מה ניתן לעשות ובאיזה סכום פחות או יותר מדובר...? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווח בשתי השיניים הקדמיות העליונות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין02/10/2011רווח ניתן לפתור גם ללא אורתודונטה על ידי הרחבת השיניים הסמוכות לרווח באמצעות חומר מרוכב או לאחר תום הגדילה - על ידי פסטות חרסינה - אם השיניים לא רחבות מדי.
הפתרון האורתודונט תלוי ביחס בין קשת השיניים העליונה והתחתונה, כדי להחליט אם יש צורך בערוב גם של קשת השיניים התחתונה וכן בזווית השיניים העליונות, כדי להחליט על סוג המכשיר ובהתאם לכך - מחירו. כדאי שתפנה בנושא קודם כל אל רופא השיניים שלך, ואם אין לו פתרון מתאים - לייעוץ אורתודונטי. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
מוריה03/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי יישור שינייםקרן30/09/2011
ביתי בת ה-11 זקוקה ליישור שיניים. הייתי אצל אורטודנט שהמליץ על רסן לחצי שנה ולאחר מכן טבעות על השיניים. כיום יש סוגים שונים של יישור שיניים. יש שקוף, פנימי,בלתי נראה ועוד. האם יש חסרונות לשיטות השקופות של יישור השיניים (חוץ מחסרון כספי)? אני מתלבטת האם לעשות לה יישור שיניים בשיטה הישנה והמקובלת או להתקדם עם הטכנולוגיה וכך להקל גם עליה.
האם יש רופא מומלץ שמבצע יישור שיניים בדרכים מתקדמות? מסתבר שהרבה רופאי שיניים משתמשים בשיטה המסורתית והישנה.
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגי יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר01/10/2011כאשר מדובר על ילדה בת 11 הייתי ממליץ להתרכז במכשור הפשוט והיעיל ביותר. במקרה זה: סמכים ממתכת מודבקים בחזית של השיניים. בסדרה זו של מכשירים יש מתקדמים יותר - סמכיים ננעלים (ללא גומיות) הנחשבים "מתקדמים ". מכשור שקוף לכאורה עשוי ברובו מחומר בצבע השן (בד"כ חרסינה) שאינו טוב יותר אלא אסתטי יותר ובו בזמן גם עדין יותר. הוא לא ממש שקוף אלא פחות בולט במראה שלו. מבין שתי השיטות הייתי מחפש את האמין ביותר וזה מחזיר אותי למתכת. אופציות של מכשור פנימי נסתר (לינגואלי) מתאים יותר למבוגרים, דורש תשומת לב מיוחדת הרבה יותר קשה לנקות מכשירים אלו. גם כך הילד הישראלי הממוצע לא מקפיד כל כך על היגיינה אוראלית., לא נהוג לבצע לילדים בני 11 טיפול במכשיר זה. אולי תמצאי רופא/ה שיסכים, אני חושב שההתעקשות כאן איננה במקום. מקצועית, ניתן באופן תיאורתטי בד"כ לטפל בכל אחד מהמכשירים הקיימים בשוק, יש לבדוק אם הבעיה של בתך מתאימה לכל סוגי המכשירים. אישית אני ממליץ לך לטפל במכשור המתכתי בחזית של השיניים, זה מה שבחרתי כאשר טיפלתי בילדים ובילדות שלי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




